Levné hotely už Čechy nezajímají. Za luxus si umějí připlatit
Kam za teplem vyrazí Češi na zimní dovolenou? Hitem bude vedle tradičního Turecka a Egypta také blízká exotika. Kapverdy, Kanáry nebo Emiráty. Cestovní kanceláře si všímají, že Češi na dovolené nešetří, častěji si dopřávají luxusu pětihvězdičkových hotelů a all inclusive.
Tuzemské cestovní kanceláře a agentury prodaly letos od začátku ledna do konce září o 12 procent více zájezdů než za stejnou dobu loni. Zvýšila se i průměrná prodejní cena dovolených. V případě týdenního zájezdu leteckou dopravou o 600 korun na 19 200 korun, u dopravy autobusem o 1600 korun na 11 400 korun. Uvedla to Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Za nárůstem prodejní ceny podle ní stojí také vyšší poptávka Čechů po pětihvězdičkových hotelích a kvalitnějších službách.
Vyšší poptávku po pětihvězdičkových hotelích s all-inclusive stravováním, kdy jsou snídaně, obědy a večeře zahrnuty v ceně dovolené, a službách za příplatek, jako jsou privátní transfery z letiště či pokoje s výhledem na moře, cestovní kanceláře a agentury pozorují od loňského roku. „Přestože se cestovní kanceláře a agentury letos potýkaly s nepředvídatelnými situacemi ve svých destinacích, jako jsou požáry, povodně, přívalové deště a hurikány, zemětřesení a tak dále, převýšily prodeje zájezdů loňskou úspěšnou sezonu,“ sdělila asociace.
Zimní hity? Kanáry, Kapverdy i Emiráty
Na letošní podzim a zimu v prodejích podle asociace vedou zejména poznávací zájezdy. Z dovolených u moře pak Češi volí blízkou exotiku. „Země jako jsou Egypt, Turecko, Maroko, Spojené arabské emiráty, Omán, Jordánsko, Kapverdské a Kanárské ostrovy či Portugalsko vedou v žebříčku nejprodávanějších pobytových zájezdů v podzimním období. Pokračujícímu vysokému zájmu o pobyty u moře přispělo i příznivé zářijové počasí,“ sdělila asociace.
Nový cestovatelský hit? Kapverdy:
Podzimní prázdniny, které letos budou od čtvrtka 26. do neděle 29. října, jsou jedním z nejžádanějších termínu dovolených. Prodeje na toto období jsou meziročně vyšší až o desítky procent.
Například cestovní agentura Invia eviduje na podzimní prázdniny o 45 procent vyšší poptávku než loni. V 61 procentech případů se jedná o nákupy v předprodeji, zbytek jsou naopak last minute nabídky, uvedla mluvčí Jiřina Ekrt Jirušková. „Celkově máme díky rozšířené nabídce a novým destinacím rezervace o 80 procent vyšší než loni a v prodeji jsou jen poslední místa na last minute,“ řekla mluvčí CK Čedok Kateřina Pavlíková. O desítky procent vyšší poptávka je také v CK Fischer a Exim Tours, uvedl mluvčí Jan Bezděk.
I v takovém luxusu se dá strávit dovolené v Turecku. Podívejte se:
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.