Fotoreportáž: Krumlov vítá turisty. Asiaté však zatím nikde

Tradičně patří k nejnavštěvovanějším místům České republiky. Loni však kvůli pandemii Český Krumlov zaznamenal výrazný úbytek turistů, především těch z Asie, kteří tam patří k nejčastějším návštěvníkům. Jak to bude letos?
Český Krumlov je připraven. Jakýkoli nápor turistů by měl být zvládnutelný. Již v polovině června byla otevřena většina turistických lákadel, především ta, na která nedopadají zatím stále ještě trvající protipandemická opatření. Hradní i zámecký komplex je opět zpřístupněn veřejnosti, pořádají se už i jejich prohlídky. Stejně tak je už možné využít služeb turistických průvodců, projít se s nimi historickým centrem města, jež právem patří do světového kulturního dědictví UNESCO.
Připraveny jsou také ubytovací kapacity, ačkoli právě na nich se projevuje, že Krumlov příliš sázel na zahraniční turisty. Když ti nyní scházejí, některé hotýlky a penziony jsou zatím stále zavřené. A je otázka, zda letos vůbec otevřou.
A skeptičtí jsou i někteří restauratéři a provozovatelé hospod. „Teď to možná vypadá, že máme úplně plno každý den, ale je to tak od čtvrtka do neděle, pak je zase lidí málo,” popisuje servírka z restaurace Šatlava, vyhledávaného podniku s velkým krbem a grilem. „Jestli nepřijedou Asiaté, tak to bude pořád těžké,” dodává.

Stanislav Šulc / Newstream
Každý, kdo byl v jihočeské mekce turistů v letech předcházejících pandemii, jistě dobře ví, že nápor asijských cestovatelů tu býval až absurdní. Tyto lidské špalíry tu zatím opravdu nenajdete. Ale že by tu bylo prázdno, to také není pravda. Potkáte spousty českých cestovatelů, rodin s dětmi, svatby, samozřejmě sem tam i vodáka, který si vytáhne loď na břeh a prochází se městem. Co se cizinců týče, také ti již do Českého Krumlova vyrážejí, ale jedná se buďto o Němce či Rakušany, případně o Rusy, nejspíš dlouhodobě žijící v Česku.
Krumlov je vedle Prahy a Karlových Varů nejčastějším cílem movitých cizinců. Tomu odpovídá také nabídka služeb. Je sympatické, že i obchody s luxusním zbožím (šperky, kabelky) již mají otevřeno, totéž platí pro „lepší” restaurace s vyšší úrovní jídla a vína.
Ale vedle toho tu bují také obyčejnější zábava a večer před Cikánskou Jizbou můžete zažít perfektní mejdan s živou muzikou.
Pro fandy umění je pak samozřejmě již otevřeno Egon Schiele Art Centrum, kde můžete navštívit hned pětici expozicí včetně nové výstavy Michaela Rittsteina, Kateřiny Šedé nebo japonského sochaře Tetse Ohnariho.
Foto: Stanislav Šulc / Newstream
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.