FOTOGALERIE: Tuplákem na Oktoberfestu za 369 korun to jen začíná. Za talíř ředkviček už dáte tisíce
 
                            Milovníky piva čeká v následujících dnech jedna z nejslavnějších akcí svého druhu. V Mnichově startuje tradiční - v pořadí již 188. ročník - pivní festival Oktoberfest. Akce, která letos potrvá do 3. října, přiláká každoročně miliony návštěvníků. Ti se letos budou muset smířit mimo jiné i s tím, že ta nejzásadnější komodita, tedy pivo, zdražila. Tuplák vyjde až na 369 korun.
FOTOGALERIE: Podívejte se do dějiště mnichovského Oktoberfestu
Nemalé částky si však prodejci budou účtovat i za jiné nápoje. Například litr vody ve stanu letos přijde na deset eur (246 korun) a limonáda na více než 11 eur (270 korun). Levnější pohoštění najdou návštěvníci mimo areál Tereziánské louky na které se festival koná. Z doby pandemie se zachovala tradice menších oktoberfestů, které pořádají pivnice po celém Mnichově. Pivo by zde mělo stát okolo 11 až 12 eur (295 korun).
Kromě vyšší ceny za pivo a jídlo mohou letos návštěvníci očekávat i dražší ubytování, než na které byli zvyklí z minulých let. V některých mnichovských hotelech se cena za pokoj a noc dostane až k částce 500 eur, tedy zhruba 12 300 korun.
Lidé v Praze letos platí v průměru za jedno čepované dvanáctistupňové pivo přes 64 korun, o devět procent více než loni. V celém Česku dosáhla průměrná cena 54 korun. A s aktuálním rozhodnutím vlády a sněmovny o zvýšení DPH u piva se cena v hlavním městě dostane přes psychologickou hranici 70 korun, varuje Asociace malých a středních podniků. 
	Pivo bude stát 70 korun. Smiřte se s tím
		Zprávy z firem
		
Srpnové ceny v české gastronomii byly oproti roku 2019 vyšší o 36 procent. Vyplývá to z takzvaného gastroindexu společnosti Dotykačka, který analyzuje data z pokladních systémů. Index obsahuje 50 položek včetně jídel a nápojů z různých typů provozoven. Oproti minulému roku byly ceny podle indexu o osm procent vyšší. 
	Gastro za pár let zdražilo o desítky procent. Lidé si připlatí za guláš i burger
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
		 
		 
		 
 
 
 
 
 
 
