FOTOGALERIE: Tuplákem na Oktoberfestu za 369 korun to jen začíná. Za talíř ředkviček už dáte tisíce
Milovníky piva čeká v následujících dnech jedna z nejslavnějších akcí svého druhu. V Mnichově startuje tradiční - v pořadí již 188. ročník - pivní festival Oktoberfest. Akce, která letos potrvá do 3. října, přiláká každoročně miliony návštěvníků. Ti se letos budou muset smířit mimo jiné i s tím, že ta nejzásadnější komodita, tedy pivo, zdražila. Tuplák vyjde až na 369 korun.
FOTOGALERIE: Podívejte se do dějiště mnichovského Oktoberfestu
Nemalé částky si však prodejci budou účtovat i za jiné nápoje. Například litr vody ve stanu letos přijde na deset eur (246 korun) a limonáda na více než 11 eur (270 korun). Levnější pohoštění najdou návštěvníci mimo areál Tereziánské louky na které se festival koná. Z doby pandemie se zachovala tradice menších oktoberfestů, které pořádají pivnice po celém Mnichově. Pivo by zde mělo stát okolo 11 až 12 eur (295 korun).
Kromě vyšší ceny za pivo a jídlo mohou letos návštěvníci očekávat i dražší ubytování, než na které byli zvyklí z minulých let. V některých mnichovských hotelech se cena za pokoj a noc dostane až k částce 500 eur, tedy zhruba 12 300 korun.
Lidé v Praze letos platí v průměru za jedno čepované dvanáctistupňové pivo přes 64 korun, o devět procent více než loni. V celém Česku dosáhla průměrná cena 54 korun. A s aktuálním rozhodnutím vlády a sněmovny o zvýšení DPH u piva se cena v hlavním městě dostane přes psychologickou hranici 70 korun, varuje Asociace malých a středních podniků.Pivo bude stát 70 korun. Smiřte se s tím
Zprávy z firem
Srpnové ceny v české gastronomii byly oproti roku 2019 vyšší o 36 procent. Vyplývá to z takzvaného gastroindexu společnosti Dotykačka, který analyzuje data z pokladních systémů. Index obsahuje 50 položek včetně jídel a nápojů z různých typů provozoven. Oproti minulému roku byly ceny podle indexu o osm procent vyšší.Gastro za pár let zdražilo o desítky procent. Lidé si připlatí za guláš i burger
Money
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.