Bývalá modelka Diana Langes-Swarovski řídí fotbalový klub. Teď to má těžké
 
                            Zástupkyně páté generace rakouského šperkařského rodu Swarovski je jednou z nejvýše postavených žen nejen rakouského, ale i evropského fotbalu. Prezidentka fotbalového WSG Tirol udělala z lokálního klubu profesionální. Mančaft vytáhla ze třetí do nejvyšší ligy.
Diana Langes-Swarovski byla zvolena šéfkou klubu z osmitisícového městečka Wattens před devíti lety. Předtím desítky let šéfoval alpskému klubu její otec Gernot. „Byla jsem ale normálně prezidentkou zvolena, dokonce jednomyslně,” říká dědička šperkařského impéria.
Alpský WSG Swarovski Tirol nesl jméno rakouského rodu až do loňska. Kvůli potížím s koronavirem totiž firma Swarovski coby hlavní sponzor klub opustila. Šperkařskému gigantu sice šéfuje bratr Diany Markus, ale firma omezila sponzorské aktivity ve fotbale proto, aby nemusela propouštět.
Wattens odehrál v rakouské Bundeslize už tři sezóny a šéfka klubu doufá, že se klubu podaří v lize udržet, ač nyní hospodaří s malým rozpočtem a peníze shání, kde může. Rakouskému tisku řekla, že zpráva o odchodu sponzora přišla jak blesk z čistého nebe.
V roce 2020 byla zvolena rakouskou sportovní manažerkou roku – právě za příběh, kdy z provinčního klubu udělala profesionální. „Je to věc, na kterou jsem ve své kariéře nejvíce pyšná. Ale úspěch je dán úsilím celého klubu, to je jasné," řekla Langes-Swarovski newstream.cz. Tyrolský klub si už dva roky po sobě v zimě zahrál i s českými a slovenskými kluby na TipSport Malta Cupu.
Opět ve stopách otce
Fotbal není jedinou vášní Diany. Dříve působila jako modelka, prodává svou řadu parfémů Real Fanatic, má farmy v Jižní Africe.
Nyní jí čeká další manažerský oříšek. Na přelomu roku oznámila, že od ledna přebírá aerolinku Tyrolean Jet Services. Tu Gernot Langes-Swarovski vytvořil převzetím malé aerolinky Aircraft Innsbruck v roce 1978. Tehdy sloužila spíše jako privátní aerolinka pro rodinu Swarovski a vlastnila tři private jety. Postupně se rozrostla, ale covid jí také těžce zasáhl a loni v létě musela zmenšit byznys na polovinu. Swarovski vzkázala, že chce firmu se sídlem v Innsbrucku stabilizovat a pak znovu rozjet.
Již čtvrtým rokem sponzoruje sázková společnost Tipsport utkání Tipsport Malta Cup na Maltě. Sportovní klání, které vzniklo jako součást zimního tréninku fotbalistů, už má v ostrovní zemi vlivnou pozici. A kolik to celé stojí? 
	Čechům se podařilo udělat ze zimního poháru na Maltě mezinárodní událost
		Money
		
Žena mezi bafuňáři
Být vysoce postavenou ženou v prostředí, které je skoro výlučně mužské, není jednoduché. „Poznámky a kritika, jestli jste žena nebo muž, ustanou, když je odvedena práce. Hlavní je mít v tom srdce. Na druhou stranu, byla bych ráda, kdyby ve fotbalu bylo více žen. Bylo by to hezké,” říká manažerka.
Fotbalisté, sportovní novináří i „bafuňáři” svou Dianu, jak si nechává říkat, milují – pravidelně chodí v zelenobílém dresu fandit na tribunu, je známá svou bezprostředností. Protože, jak sama říká, fotbal pro ni není hra – je to vášeň.
Slunečná ostrovní země staví nové hotelové, rezidenční a apartmánové domy s více než 50 tisíci lůžky. „Země odstartovala během pandemie stavební boom,” říká český šéf maltské banky. 
	Na Maltě je stavební boom. Táhne ho i česká banka
		Money
		
Covidová pandemie přitáhla k privátním letům nové zákazníky. Často kvůli tomu, že pravidelné linky vůbec nelétaly tam, kam se klienti potřebovali dostat. „Klasické letecké linky byly paralyzované a my jsme vnímali, že kouzlo privátní přepravy začalo působit na nový okruh zákazníků,“ říká Richard Santus, generální ředitel Aeropartner. Společnosti doufají, že tito klienti jim zůstanou i po návratu do normálu. „Zatím pro nás pracují okolnosti. Ubylo spojů, které tito lidé potřebují a zdražily letenky,“ podotýká pilot. Že vzrostl zájem o soukromé létaní se projevilo i na trhu s bizjety. „Trh s použitými letadly je nyní úplně vybrán a na nová se čeká dva roky nebo déle,“ dodává Santus. 
	Bohatí skoupili bizjety, na nové se čeká přes dva roky
		Enjoy
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
		 
		 
		 
 
 
 
 
 
 
