Twisto posílí manažer obchodního rozvoje Jan Hanzlík
Český fintech startup Twisto pokračuje v posilování svého managementu. V červnu oznámil příchod nového marketingového ředitele Pavla Ratha, nyní posiluje také svůj business development. Z lídra v platebních službách ComGate Payments přilákal business development managera Jana Hanzlíka (45). Ten bude mít na starosti rozšiřování partnerské sítě Twisto a asistenci českým e-commerce firmám v zahraniční expanzi skrze služby BNPL (z anglického „buy now, pay later“), umožňující pozdější platbu za nákup.
Hanzlík působil přes deset let ve společnosti ComGate Payments, která se řadí mezi lídry v oblasti online a offline platebních služeb jak v Česku, tak na Slovensku. Po dobu svého působení tam zastával roli business development managera a aktivně přispěl k rozvoji plateb platebními kartami online, lokálních platebních služeb a rozšíření akceptace platebních karet na trzích na Slovensku a v Polsku.
„Vzhledem ke svému dlouhodobému působení v platebním sektoru přináší do Twista rozsáhlé zkušenosti z prostředí e-commerce a platebních karet a hluboké porozumění platebním trhům v zemích střední Evropy,“ uvedla obchodní ředitelka Twista Renata Salata.
Výrobce vlaků Alstom povede v Česku bývalý šéf Českých drah Kurucz
LeadersNovým výkonným ředitelem společnosti Alstom v České republice a na Slovensku se stal bývalý šéf Českých drah Daniel Kurucz. V podniku, který je výrobcem kolejových vozidel, bude zodpovědný za novou organizaci francouzské nadnárodní společnosti v Česku. Ta zde chce dál rozvíjet své aktivity.
Twisto přišlo na trh v roce 2013 s odloženou platbou v e-shopech. Od té doby nabídlo další produkty. V roce 2016 začalo vydávat platební karty k nákupu v kamenných obchodech, v roce 2018 vstoupilo do Polska a v roce 2019 bylo mezi prvními, kdo podporoval platby přes Google a Apple Pay. Twisto účet, hlavní produkt společnosti, nyní využívá přes 200 tisíc zákazníků.
Letos do Twista vstoupila australská firma Zip. Společnost z Austrálie si tím otevřela přístup na 27 evropských trhů. Podle dřívějších informací Australané při letošní květnové transakci zaplatili 140 milionů australských dolarů (2,3 miliardy korun). Obchod byl dokončen v listopadu.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.