Výrobce hodinek Swatch je opět v zisku. Lidé po lockdownech dohánějí nákupy
Švýcarský výrobce hodinek značky Swatch je opět v černých číslech. Po loňské ztrátě vyvolané koronavirovou pandemií v letošním prvním pololetí vydělal přes šest miliard korun.
Švýcarská skupina Swatch se v prvních šesti měsících letošního roku vrátila k zisku, a to díky oživení poptávky, kterou loni zasáhla pandemie nemoci covid-19. Čistý zisk činil 270 milionů švýcarských franků (6,4 miliardy korun) ve srovnání se ztrátou 308 milionů franků ve stejném období loni. Tržby se pak zvýšily o více než polovinu na 3,39 miliardy franků.
Firma očekává další zlepšení tržeb ve druhé polovině roku díky zmírnění protiepidemických opatření, včetně omezení cestování. „Na základě výrazně zrychleného růstu tržeb ve druhém čtvrtletí, zvláště v měsíci červnu, očekává Swatch Group další silný růst v místních měnách ve druhé polovině roku a tržby nad úrovní roku 2019,” uvádí výrobce ve sdělení.
Jsou tři věci škodlivé pro firmu jako rakovina, radí investorská legenda. Firmu vám zabijí tři věci, říká Warren Buffett
Leaders
Prodej švýcarských hodinek se zvýšil díky solidní poptávce v pevninské Číně a ve Spojených státech, a také díky opětovnému otevření prodejen v Evropě. Hodnota vývozu švýcarských hodinek ale byla v prvních pěti měsících letošního roku stále o tři procenta nižší než v roce 2019, upozornila agentura Reuters.
Firma Swatch Group v současné podobě vznikla v roce 1983, kdy také začala prodávat stejnojmenné plastové hodinky. Patří jí ale také luxusní značky Longines, Tissot, Omega či Breguet.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?