Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

První Primark v Česku otevře na Václaváku v polovině června

Primark
Xmate09 / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0
 ČTK

První obchod irské značky Primark v Česku otevře 17. června. Nová pobočka se bude rozkládat ve třech podlažích nově postaveného polyfunkčního domu, tzv. The Flow Building, situovaného na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Řetězec zde zaměstná na 300 lidí.

Prodejna s plochou 4600 metrů čtverečních se měla zákazníkům otevřít již loni v květnu. Zahájení provozu ale bylo odloženo kvůlii přetrvávající koronavirové pandemii. Česká pobočka je v pořadí 396 prodejnou tohoto irského oděvního řetězce. 

„Pro společnost se jedná o důležitý nový trh, jelikož pokračujeme v expanzi po střední a východní Evropě,” uvedl oblastní manažer pro Polsko, Slovinsko a Českou republiku Maciej Podwojski. Primark už loni oznámil, že svou druhou prodejnu v ČR otevře v Brně. Podepsal nájemní smlouvu v obchodním centru Olympia. Pobočka by měla zahájit provoz příští rok. Firma se chystá expandovat také na Slovensko, kde uzavřela nájemní smlouvu na otevření první tamní prodejny.

Primark je u českých spotřebitelů velmi oblíbený. Za nákupy do nejbližších zahraničních prodejen se před pandemií vypravovaly autobusy z několika měst, například z Brna nebo Hradce Králové. Lidé oceňují především příznivé ceny zboží. Firma uvádí, že jich dosahuje pomocí odlišné strategie, než kterou volí jiné oděvní řetězce. „Nemáme skoro žádnou reklamu, v televizi nás neuvidíte. Produkty prodáváme pouze v kamenných prodejnách – nemáme e-shop ani doručovací síť. Náklady snižujeme tak, že šetříme na maličkostech, například ramínkách nebo cenovkách,” uvedla.

Prodejny Primark podle informací serveru BBC z poloviny dubna zaznamenaly v Anglii a Walesu v prvním týdnu po znovuotevření nejvyšší tržby za více než tři měsíce. Ztráty řetězce za dobu nuceného uzavření dosáhly asi 1,1 miliardy liber (33 miliard korun). Od otevření ale více než polovina prodejen překonala vlastní rekordy v tržbách.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme