Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nissan za podpory Číňanů investuje v Británii miliardu liber do výroby elektroaut

Nissan investuje do výroby elektromobilů v Británii 1,12 miliardy liber
Jakob Härter / Creative Commons via Flickr / CC BY-SA 2.0 DEED
 ČTK

Japonská automobilka Nissan investuje 1,12 miliardy liber (31,4 miliardy korun) do výroby elektromobilů ve svém závodě v Británii. Závod Nissanu v Sunderlandu je největším závodem na výrobu aut v Británii a Nissan tam hodlá do konce desetiletí vyrábět pouze elektromobily.

Reklama

Firma už v závodě vyrábí elektrický model Leaf a chce tam vyrábět elektrické verze svých oblíbených modelů Qashqai a Juke. V současnosti se v závodě vyrábějí tyto modely se spalovacím motorem. Nissan dodal, že výroba elektrických verzí automobilů si zřejmě vyžádá i další investice, a to do třetího závodu na baterie a infrastrukturních projektů, což zvýší investovanou částku až na dvě miliardy liber. Nissan očekává, že k této investici přispěje jeho dodavatel baterií, čínská skupina Envision.

Čínský elektrický sedan BYD Seal

Evropa bojuje proti přílivu čínských elektromobilů. Marně. Evropané je milují

Když se Laima Springeová-Janssenová rozhodla vyměnit své francouzské SUV s benzinovým pohonem za elektromobil, zvažovala modely od švédské značky Volvo a japonské značky Nissan. Dodatečná výbava u elektromobilů Volvo, kterou chtěla mít, by však příliš zatížila její rozpočet, zatímco elektromobily Nissan podle ní nenabízely nic, čím by ji uchvátily. Nakonec si tato obyvatelka dánské metropole Kodaň proto koupila malý SUV od čínské značky BYD, píše agentura AP.

Přečíst článek

Elektrická éra

Společnost Envision vlastní firmu AESC, která je dodavatelem Nissanu a v Sunderlandu již provozuje jeden závod na baterie, zatímco druhý na stejném místě staví. Umístění třetího závodu, ze kterého by se měly dodávat baterie do závodu v Sunderlandu, zatím nebylo oznámeno.

Britský premiér Rishi Sunak investici přivítal a označil ji za obrovské vyjádření důvěry v britský automobilový průmysl.

Nissan plánuje do roku 2030 nabízet v Evropě pouze elektromobily. Celkem chce do té doby nabídnout 19 nových modelů elektromobilů.

Oznámení Nissanu přichází několik měsíců poté, co indická společnost Tata Motors uvedla, že investuje čtyři miliardy liber do britského závodu na výrobu baterií pro elektromobily Jaguar Land Rover (JLR). Odborníci investici vítají, ale tvrdí, že Británie potřebuje mnohem větší kapacitu výroby baterií, aby si udržela životaschopný a rostoucí automobilový průmysl, uvedla agentura Reuters.

Investice přichází v době, kdy se snižuje zájem o nákup nových elektromobilů. Nezávislý Úřad pro rozpočtovou odpovědnost (OBR) tento týden snížil odhad růstu prodeje elektromobilů v Británii do roku 2027 s odvoláním na vyšší ceny, úrokové sazby a zmatky způsobené rozhodnutím vlády odsunout o pět let na rok 2035 plánovaný zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem.

Volkswagen dostává nálož od čínských elektromobilů

Volkswagen dostává naloženo od čínských elektromobilů. A není sám

Prodej německé automobilky Volkswagen v Číně bude letos zřejmě nejnižší od roku 2012, protože rychlý přechod k elektromobilům v zemi zvyšuje zájem o domácí značky. A německý automobilový gigant není jediný, který se potýká se slabým prodejem v Číně. Vyplývá to za analýzy, kterou provedla zpravodajská televize CNBC.

Přečíst článek

Prodej elektromobilů v USA letos bude rekordní. Pomohly daňové úlevy i slevové akce Tesly

Prodej elektromobilů ve Spojených státech letos bude rekordní a poprvé přesáhne za kalendářní rok milion vozů. Elektrovozy by měly tvořit devět procent všech prodaných automobilů, v roce 2022 to bylo ještě 7,3 procenta. Za Německem, Norskem a za Čínou ale americký trh v tomto ohledu zaostane, uvádí analýza společnosti Atlas Public Policy, ze které citovala agentura AP.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme