Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejvíc letí data. O2 loni zvýšila zisk před zdaněním o pětinu

Telekomunikační firma O2 loni zvýšila konsolidovaný zisk před zdaněním o 19,6 procenta na 7,6 miliardy korun.
ČTK
 ČTK

Telekomunikační firma O2 loni zvýšila konsolidovaný zisk před zdaněním o 19,6 procenta na 7,6 miliardy korun. Výnosy operátora vzrostly o tři procenta na 34,22 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Reklama

Výnosy z mobilních služeb se loni zvýšily o dvě procenta na 21,2 miliardy korun, z toho příjmy z datových služeb vzrostly o téměř 12 procent na 9,7 miliardy Kč. Výnosy z pevné sítě se zvýšily o 4,4 procenta na 13,03 miliardy korun.

O2 loni klesl počet mobilních zákazníků o šest procent na 5,67 milionu, což bylo způsobené především změnou metodiky počítání aktivních předplacených sim karet, u nichž došlo k razantnímu zkrácení aktivní doby ze 13 měsíců na tři. Počet zákazníků fixního internetu naopak vzrostl o 2,4 procenta na 900 tisíc a u internetové televize firma zaznamenala nárůst o 11 procent na 668 tisíc.

T-Mobile prodejna

Provozní zisk českého T-Mobilu mírně klesl. Zákazníci jsou hladoví po datech, sms naopak upadají

Operátor T-Mobile ČR vykázal v prvním čtvrtletí provozní zisk 3,069 miliardy korun, což je o 0,3 procenta meziročně méně. Tržby mu naopak stouply o 6,7 procenta na 7,6 miliardy korun. Celkový počet zákazníků meziročně také mírně vzrostl o 1,6 procenta na 6,44 milionu.

Přečíst článek

Finanční výkonnost skupiny O2 v roce 2022 byla podle zprávy představenstva negativně ovlivněna především vysokou mírou inflace společně s energetickou krizí. Ty měly za následek výrazný růst provozních nákladů. Nejvýznamněji rostly náklady spojené s provozem mobilní sítě a mzdové náklady. Část těchto nákladů musela firma promítnout do některých cen svých služeb a pokračovat ve striktní kontrole jak provozních, tak investičních výdajů. Celkové náklady společnosti loni vzrostly o tři procenta na 23,28 miliardy korun.

PPF

PPF posiluje na německém mediálním trhu. Zvětšila svůj podíl v tamní největší soukromé televizi

Finanční skupina PPF zvýšila podíl v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media ze 12 procent na 13,1 procenta. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na dnešní podání regulátorovi.

Přečíst článek

Skupina loni prodala svou dceřinou společnost O2 Slovakia mateřské PPF, za což realizovala účetní zisk 13,2 miliardy korun. Ten následně letos odvede mateřské PPF.

Letos lze podle představenstva očekávat, že přetrvávající vysoká míra inflace bude negativně ovlivňovat finanční výkon skupiny vzhledem k souvisejícím tlakům na náklady a k poklesu reálných příjmů v ekonomice. Pokles reálných příjmů by pak mohl mít v budoucnu negativní dopad i na platební schopnost některých zákazníků.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme