Poděkujte uklízečce! Lidé si jich neváží, přitom čistota je nezbytnost, tvrdí Kärcher
Práce uklízeček a uklízečů není prestižní. Proto se zítra děkuje zástupcům této profese při Thank Your Cleaner Day.
Čisté a hygienické prostředí na pracovištích, ve školách, v budovách a na dalších veřejných místech lidé považují za nezbytnost. Uklízečů, uklízeček a jejich práce si ale přesto většinou neváží. V žebříčcích povolání podle prestiže se umísťují na posledních místech.
Vznikla proto iniciativa Thank Your Cleaner Day, jejímž posláním je upozornit na nedocenění pracovníků v úklidových službách. Tato událost má stále větší dosah, ve stejný den se bude děkovat pracovníkům v 50 zemích. A mezi nimi bude i Česká republika. Letošní poděkování úklidovým pracovníkům proběhne ve středu 18. října.
„Moc mě těší, že můžeme i letos formou slavnostní akce se zajímavým programem, občerstvením a dárky alespoň částečně vzdát hold a projevit uznání úklidovým pracovníkům. Jedná se o tvrdě pracující kolegy, kteří svoji práci často vykonávají mimo běžnou pracovní dobu. Často o večerech, nocích, víkendech. Jejich práce navíc není veřejností vnímána, tak jak by si zasloužila,“ komentuje tuto událost Milada Skutilová ze společnosti Kärcher, která se jako spoluiniciátor podílí na veřejné propagaci této akce na mezinárodní úrovni již od prvního ročníku. Zájem Kärcheru o uklízeče je jasný - vyrábí a prodává úklidová zařízení.
Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR periodicky sestavuje na základě dotazování obyvatel žebříček povolání podle prestiže. Na spodních příčkách se opakovaně objevují profese jako prodavač/prodavačka, pracovník v zemědělství, pracovník ostrahy, stavební dělník a právě uklízeč/uklízečka.
Slavnostní poděkování nominovaným úklidovým pracovníkům a pracovnicím proběhne celosvětově ve středu 18. října. Na organizaci a podpoře Thank your cleaner day v ČR se podílejí také organizace IFMA (International Facility Management Association) a CAC (Česká asociace úklidu a čištění).
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem.
Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.