Britská firma Morrisons odmítla nabídku na převzetí. Cení se na víc

Britský maloobchodní prodejce Morrisons o víkendu odmítl nabídku amerického fondu soukromého kapitálu Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) na jeho převzetí. Američané byli za síť supermarketů ochotni zaplatit 5,5 miliardy liber (163,71 miliardy korun). Akcie řetězce v pondělí zareagovaly třetinovým růstem.
Investoři se domnívají, že firma by mohla nabídku čtvrtému největšímu britskému řetězci supermarketů co do výše tržeb ještě zvýšit.
Morrisons nabídku odmítl právě s odůvodněním, že firmu a její výhled do budoucna výrazně podhodnocuje. Společnost CD&R podle analytiků vyhodnocuje, jaký další krok nyní podnikne. Čas podat závaznou nabídku má do 17. července. Britský řetězec spolupracuje s internetovým prodejcem Amazon a dlouho se diskutovalo o tom, že zájem o převzetí Morrisons by mohl projevit právě tento americký prodejce, uvedla agentura Reuters.
V reakci na to, že zájem by mohl být v Británii o celý sektor maloobchodních řetězců potravin, posílily také akcie rivalů Tesco a Sainsbury's. V dubnu zvýšil svůj podíl v Sainsbury's téměř na deset procent český miliardář Daniel Křetínský, což podle Reuters vzbudilo dohady o chystaném převzetí firmy.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.