Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Britská firma Morrisons odmítla nabídku na převzetí. Cení se na víc

Britský maloobchodní řetězec Morrisons odmítl nabídku Američanů na jeho převzetí.
Tom Page / Creative Commons / CC-BY-SA
 ČTK

Britský maloobchodní prodejce Morrisons o víkendu odmítl nabídku amerického fondu soukromého kapitálu Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) na jeho převzetí. Američané byli za síť supermarketů ochotni zaplatit 5,5 miliardy liber (163,71 miliardy korun). Akcie řetězce v pondělí zareagovaly třetinovým růstem.

Investoři se domnívají, že firma by mohla nabídku čtvrtému největšímu britskému řetězci supermarketů co do výše tržeb ještě zvýšit.

Morrisons nabídku odmítl právě s odůvodněním, že firmu a její výhled do budoucna výrazně podhodnocuje. Společnost CD&R podle analytiků vyhodnocuje, jaký další krok nyní podnikne. Čas podat závaznou nabídku má do 17. července. Britský řetězec spolupracuje s internetovým prodejcem Amazon a dlouho se diskutovalo o tom, že zájem o převzetí Morrisons by mohl projevit právě tento americký prodejce, uvedla agentura Reuters.

V reakci na to, že zájem by mohl být v Británii o celý sektor maloobchodních řetězců potravin, posílily také akcie rivalů Tesco a Sainsbury's. V dubnu zvýšil svůj podíl v Sainsbury's téměř na deset procent český miliardář Daniel Křetínský, což podle Reuters vzbudilo dohady o chystaném převzetí firmy.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme