Nabídková válka. Do boje o britský řetězec Morrisons vstupuje třetí hráč

Do boje o převzetí britského maloobchodního řetězce Morrisons vstoupil třetí hráč, investiční společnost Apollo Global, uvádí BBC. Řetězec už o víkendu přijal nabídku za 6,3 miliardy liber (téměř 188 miliard korun) od skupiny investorů v čele se společností Fortress Investment Group a vedení řetězce akcionářům doporučilo, aby transakci schválili.
Před dvěma týdny britský řetězec odmítl nabídky na převzetí za 5,5 miliardy liber od amerického fondu soukromého kapitálu Clayton, Dubilier & Rice (CD&R).
Společnost Apollo v krátkém sdělení uvedla, že předběžně vyhodnocuje možnou nabídku na převzetí společnosti Morrisons. „Představenstvo společnosti Morrisons zatím nebylo osloveno. Nelze s jistotou říci, zda bude učiněna nějaká nabídka, ani za jakých podmínek by mohla být učiněna,” dodala.
Britský maloobchodní prodejce Morrisons o víkendu odmítl nabídku amerického fondu soukromého kapitálu Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) na jeho převzetí. Američané byli za síť supermarketů ochotni zaplatit 5,5 miliardy liber (163,71 miliardy korun). Akcie řetězce v pondělí zareagovaly třetinovým růstem.
Britská firma Morrisons odmítla nabídku na převzetí. Cení se na víc
Zprávy z firem
Morrisons je čtvrtý největší maloobchodní řetězec v Británii, má kolem 500 obchodů a zaměstnává zhruba 110 tisíc lidí. Akcie řetězce si dopoledne připisovaly přes 11 procent na 266,50 pence. Skupina v čele s firmou Fortress nabídla 254 pencí za akcii, což byla prémie 42 procent vzhledem k ceně akcií před nabídkou.
„Investoři jsou přesvědčeni, že z této nabídkové války mohou získat víc,” uvedl analytik společnosti Markets.com Neil Wilson. „Myslím, že se může objevit ještě jedna nebo dvě nabídky, než se ten obchod uzavře,” dodal. Cena akcií se předtím podle něj může dostat až na 280 pencí.
Foto: Jim Barton / Creative Commons / CC-BY-SA/2.0
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.