Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kam se hrabou chalupy v Krkonoších. V Alpách metr čtvereční vyjde na milion

Lyžařské středisko Gstaad ve Švýcarsku
iStock
Petra Jansová

Realitní trhy se otřásají víceméně na celém světě. Tak trochu stranou propadu cen a významnému ochlazení poptávky stojí luxusní nemovitosti v Alpách.

Reklama

Předpoklad analytiků, že ekonomická krize, globální oteplovaní a s ním spojený nedostatek sněhu zpomalí růst cen v lyžařských střediscích, se nepotvrdil. Studie mezinárodní poradenské společnosti Knight Frank Ski Property Report 2024 naopak poukazuje na to, že cena luxusní lyžařské chaty v Alpách během 12 měsíců vyrostla o více než čtyři procenta a od roku 2020, tedy počátku pandemie, o více než 17 procent.

Důvod je jasný. Typický kupující nemovitosti v alpském středisku nepotřebuje hypotéku, nijak se ho proto netýká jejich razantní zdražování. Poptávku nahoru navíc ženou i velké objemy úspor z dob pandemie, navyknutí si na práci na dálku a také touha po zdravém životním stylu.

Gstaad (Švýcarsko) 41 300 eur za metr čtvereční
Svatý Mořic (Švýcarsko) 32 600 eur za metr čtvereční
Verbier (Švýcarsko) 30 600 eur za metr čtvereční
Courchevel (Francie) 30 500 eur za metr čtvereční
Zermatt (Švýcarsko) 25 100 eur za metr čtvereční

Nejdráž přitom vyjdou švýcarská střediska, konkrétně jde o tato tři Gstaad, Svatý MořicVerbier. Metr čtvereční v horské chatě tam lze pořídit od 30 do 41 tisíc eur.

Asi nejzásadněji se na ceně propisuje nadmořská výška, minimálně dva tisíce nad mořem totiž zaručují sněhovou nadílku. Důležitou roli hraje i počet sjezdovek orientovaných na sever, stejně jako výhled nebo to jaké vyžití nabízí středisko pro letní sezónu.

Marcel Soural

Marcel Soural: Rokytnice bude hezčí než Špindl do 15 let. První změny poznají lyžaři už letos

Praha je jeho hlavním působištěm. Aktuálně staví třeba novou čtvrť na Smíchově nebo na Stodůlkách. Dlouhodobě ale investiční skupina Trigema Marcela Sourala posiluje i v cestovním ruchu. K Monínci ve středních Čechách, vinařství na Zlínsku a Železné Rudě přidává ještě Rokytnici. „Plánujeme například i propojení skiareálů Horní Domky a Studenov. I ten plánujeme významně zrekonstruovat a samozřejmě vymyslet možnosti hospodaření s vodou a parkování. Všechny tyto změny, budou nyní probíhat v první fázi jako projektová příprava,“ přibližuje v rozhovoru pro Newstream některé ze svých plánů Marcel Soural, zakladatel a majitel developerské společnosti Trigema.

Přečíst článek

„Nejsilnější poptávku registrujeme u vysokohorských středisek jako St. Moritz nebo Val d’Isèrea a celoročních středisek jako je Chamonix či Verbier,“ píše se v analýze. „Kromě jistoty sněhové nadílky klienti řeší, jaké vyžití jim může středisko nabídnout mimo zimní sezónu,“ dopňuje analýza.

Atraktivní jsou nicméně i tuzemská horská střediska, v nichž cena za metr čtvereční může mnohdy vyjít i mnohem dráž než ve městech. Mezi nejdražší patří Pec pod Sněžkou nebo Harrachov, kde za metr čtverční zaplatíte od 142 do 162 tisíc korun.

Ilustrační foto

Češi zjistili, že za stejné peníze jako v Krkonoších koupí nemovitost v jižní Evropě, říká šéf realitky

Zájem Čechů o luxusní nemovitosti v zahraničí se v poslední době zvyšuje. Lidé nemají zájem pouze o typicky české dovolenkové destinace jakými jsou Chorvatsko či Španělsko, ale čím dál více investují také do nemovitostí v Thajsku či Dubaji. Uvedl to výkonný ředitel realitní kanceláře Luxent Jiří Kučera.

Přečíst článek

Řadový dům ve Španělsku.

Ředitel Century 21: Chata na Mácháči vyjde dráž než ve Španělsku

Nemovitosti v zahraničí lákají kvůli ceně čím dál více Čechů. Chaty a chalupy totiž vyjdou v některých tuzemských lokalitách dráž než ve Španělsku nebo Itálii. Levně si jde koupit rodinný dům i v některých tuzemských regionech. „Především na východě ČR, na hranicích se Slovenskem cena rodinných domů klesla o 20 procent,“ říká ředitel sítě realitních kanceláří Century 21 Tomáš Jelínek.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry. 

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme