Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lukáš Kovanda: Češi vyhodí cukroví za více než 100 milionů. Mohli by jej místo toho věnovat potravinové bance

Nesnědené cukroví končí v popelnicích.
Profimedia.cz
Lukáš Kovanda

Češi vyhodí do popelnic vánoční cukroví za více než 100 milionů korun. Mohli by jej místo toho věnovat třeba potravinové bance.

Reklama

V Česku konzumuje vánoční cukroví zhruba 60 procent dospělé populace, vyplývá z průzkumů. Jenže přibližně desetina z těchto lidí, zhruba 530 tisíc osob, zase podle jiných šetření přiznává, že část napečeného či zakoupeného cukroví po svátcích vyhazuje. Zkrátka jej nestihne spořádat.

David Marek: Čeká nás složitý rok. Není jisté, že budeme mít dost plynu

S ekonomickými prognózami je to v současné nejisté době složité, píše v komentáři pro Newstream David Marek, hlavní ekonom společnosti Deloitte. A dodává: „Jisté je jen to, že půjde o složitý rok“.

Přečíst článek

Část vyhozeného cukroví má při letošních cenách zakoupeného i pod domácku připraveného cukroví průměrnou hodnotu zhruba 195 korun na osobu. V popelnicích tak po letošních svátcích skončí cukroví za více než 100 milionů korun.

Celkově Češi ročně vyhazují takřka 60 kilogramů jídla na osobu. Část z toho tedy připadá právě i na vánoční cukroví.

Reklama

Další komentáře Lukáše Kovandy čtěte zde

V jeho případě však není vyhození vždy nutností, jako je tomu třeba u zkaženého ovoce nebo mléčných výrobků. Nezkonzumované cukroví lze poskytnout potravinové bance nebo rozemlít a takto namleté cukroví použít pro výrobu bábovky či buchty. 

Reklama

Související

Ruskou ropou proudící do Česka může být i ropa ázerbájdžánská

„Ruskou“ ropou proudící do Česka může být i ropa ázerbájdžánská. Proč roste její dovoz?

Přečíst článek

Lukáš Kovanda: Podmínky v průmyslu se zhoršují. Na vině jsou vysoké úroky, boj s inflací i slabý odbyt v Německu

Přečíst článek
Důvěra v českou ekonomiku je nejvyšší za dva roky. Nálada stoupá hlavně podnikatelům

Důvěra v českou ekonomiku je nejvyšší za dva roky. Nálada stoupá hlavně podnikatelům

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme