Nejvlivnější lidé showbyznysu podle Variety: šéf Disney i Anistonová

Výkonný ředitel studia Walt Disney Bob Chapek vévodí letošnímu žebříčku pěti set nejmocnějších a nejvlivnějších lidí světového showbyznysu, který popáté sestavil prestižní americký filmový časopis Variety. Do první desítky patří nejvyšší manažeři filmových studií, jako například předsedkyně představenstva skupiny ViacomCBS Shari Redstoneová, ale i nestárnoucí herečka Jennifer Anistonová či teprve dvaatřicetiletý herec a hlavní hrdina nejnovější marvelovské velkopodívané Shang-Chi a legenda o deseti prstenech Simu Liu (na snímku).
Do Top 10 patří podle výběru redakce Variety výkonná ředitelka společnosti Shondaland Shonda Rhimesová, která spolupracuje s Netflixem na úspěšných seriálech, jakým byl Bridgertonovi, kanadský zpěvák R&B The Weeknd a Lana Wachowski (dříve před změnou pohlaví známá jako Laurence Wachowski), polovina režisérského sourozeneckého dua, které v minulosti stálo za kultovním snímkem Matrix a za jeho dvěma pokračováními a nyní rovněž spolupracuje s Netflixem.
Zatímco největší akciové indexy si letos připsaly skoro 30 procent, papíry The Walt Disney Company od ledna spadly o více než deset procent. Má cenu prodat, držet, nebo nakupovat?
Akcie Walta Disneyho letos padají. Šance zbohatnout?
Money
Desítku doplňují herec nominovaný letos na Oscara a držitel ceny Emmy za roli v seriálu HBO Jedna noc (The Night Of), producent a raper Riz Ahmed, novozélandský režisér, scenárista, producent a herec, držitel Oscara za adaptovaný scénář ke komediálnímu dramatu Králiček Jojo Taika Waititi a producentka a spoluzakladatelka a protagonistka věhlasného pořadu Good Morning America stanice ABC Robin Robertsová.
„Na rok 2021 se bude vzpomínat jako na rok hlubokých změn a překážek v mediálním byznysu, a proto je o to důležitější, aby byli oceněni ti, kteří v tomto odvětví dokázali vyčnívat z davu,“ uvedl server. „Co je však spojuje, je dokonalost. Pokud existují nějaká společná linka, která propojuje letošních 500 oceněných, pak je to to, že mají dovednosti, které pomáhají velkým i malým společnostem proplouvat neprobádanými vodami – ať už je to umělec na sólové misi, nebo šéf dohlížející na masivní konglomerát,“ dodalo Variety.
Drsný jihokorejský seriál Hra na oliheň (v originále Squid Game), který se stal podzimním hitem Netflixu včetně Česka, se nejpopulárnější streamovací službě vyplatí. Podle interních dokumentů firmy, na které se odvolává server Bloomberg, by měl seriál o hře na přežití vygenerovat hodnotu 891 milionů dolarů (asi 19,5 miliardy korun). Výroba seriálu stála 21,4 milionu dolarů, tedy asi čtyřicetkrát méně. Netflix uniklé neoficiální informace nekomentoval.
Hra na oliheň vydělá Netflixu 891 milionů dolarů. To je čtyřicetkrát víc, než stála
Enjoy
V žebříčku jsou zastoupeny velké mediální společnosti stejně jako technologičtí giganti, kteří se stali jejich největšími rivaly. Nechybějí lidé, kteří produkty tvoří: režiséři, producenti, scénáristé a herci. Původně časopis vycházející od roku 1905 navíc sám sebe ocenil za to, že se stále zvyšuje zastoupení žen a lidí jiné barvy pleti v žebříčku – žen přibylo o jedenáct procent více oproti roku 2020, afroamerických a hispánských zástupců pak v obou případech o šest procent.
Podle státní příslušnosti přirozeně nejvíce zástupců v žebříčku mají Spojené státy (328), následuje Velká Británie (45), Francie (15), Čína (11) a Kanada s Indií (9). Podle typu byznysu se nejvíce členů mediální elity věnuje televizi (242), filmu (219), živému vystupování (63), technice (57) a hudbě (55). Pětadvacet zařazených má pak jako svůj hlavní obor herectví.
Netflix koupil malé studio vizuálních efektů Scanline VFX, které se mimo jiné podílelo na nyní již čtyřech řadách divácky úspěšného seriálu Stranger Things. Streamovací služba mohutně v posledních letech investuje do vlastní a často pozoruhodné produkce s cílem posílit svou pozici na výsostně konkurenčním filmovém trhu. Cena transakce nebyla zveřejněna.
Netflix opět investuje do výroby, koupil trikové studio Scanline
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.