Maloobchodní tržby rostou pomaleji. Svižné tempo udržují hlavně on-line nákupy

Tržby rostly ve všech sortimentních skupinách prodejen s výjimkou obchodů s oděvy a obuví.
Maloobchodní tržby v Česku bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel letos v květnu zpomalily meziroční růst na 5,3 procenta. V dubnu rostly po revizi o 5,7 procenta. Oznámil to dnes Český statistický úřad (ČSÚ). K růstu podle statistiků nejvíce přispěl prodej prostřednictvím internetu a prodej pohonných hmot. V meziměsíčním srovnání se tržby obchodníků o 0,2 procenta snížily.
„Maloobchodní tržby se v květnu po očištění o cenové vlivy meziročně zvýšily za prodej pohonných hmot, nepotravinářského zboží i potravin. K růstu maloobchodních tržeb nejvíce přispěl prodej prostřednictvím internetu a prodej pohonných hmot. Tržby rostly ve všech sortimentních skupinách prodejen s výjimkou prodejen s oděvy a obuví,“ uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová.
Meziročně vzrostly tržby za pohonné hmoty o 14,5 procenta, za nepotravinářské zboží o 7,1 procenta a za potraviny o 0,2 procenta. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly téměř o pětinu.
Tržby ve specializovaných prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky se oproti loňskému květnu zvýšily o 9,4 procenta, v prodejnách s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím stouply o 5,7 procenta, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 3,8 procenta, s výrobky pro domácnost o 1,9 procenta a s počítačovým a komunikačním zařízením o 1,2 procenta. Naopak v prodejnách s oděvy a obuví tržby o půl procenta klesly. Tržby ve specializovaných prodejnách potravin se zvýšily o 0,5 procenta a v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin stouply o 0,2 procenta. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se zvýšily o 10,6 procenta.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně vzrostly o 2,8 procenta. Prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů zaznamenal růst o 3,4 procenta a tržby za opravy motorových vozidel stouply o 0,7 procenta. Meziměsíčně tržby za prodej a opravy motorových vozidel klesly o 0,4 procenta.
Tržby v českém maloobchodě v březnu mírně zrychlily meziroční růst na 3,4 procenta po únorovém revidovaném zvýšení o 3,2 procenta. V meziměsíčním srovnání tržby obchodníků stouply o 0,6 procenta. Ukazují to čerstvá data z Českého statistického úřadu (ČSÚ).
Češi více utrácejí, i když stále s opatrností. Radují se hlavně internetoví prodejci
Money
Maloobchodní tržby v Česku bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel v lednu zpomalily meziroční růst na 2,8 procenta po prosincovém revidovaném růstu o 6,4 procenta, oznámil Český statistický úřad. V lednu k růstu tržeb podle statistiků nejvíce přispěl internetový prodej a prodej pohonných hmot. V porovnání s loňským prosincem se tržby v maloobchodě o 0,5 procenta snížily.
Maloobchodní tržby v Česku zpomalily meziroční růst
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.