Italské galerie otevírají, s pandemickými ztrátami bojují novou aplikací
Italové vyvinuli systém, který má na základě analýzy dat o chování návštěvníků pomoci tamním muzeím a galeriím zatraktivnit expozice.
Pandemické uzavírky připravily italské výstavní prostory o asi 190 milonů eur. Lékem na zahojení finančních ztrát by mohl být sytém vyvinutý italskou Národní agenturou pro nové technologie, energetiku a udržitelnost hospodářského rozvoje (ENEA). Ten totiž dokáže vypočítat, jak dlouho a jak podrobně zkoumají návštěvníci konkrétní umělecké dílo.
V časech nejistoty se lidé často uchylují k alternativním investicím, kam patří také umění, hodinky nebo třeba víno.Investice do umění ochrání hodnotu majetku, shodli se experti
Money
Kamery umístěné v jeho blízkosti a zároveň tak, aby nenarušovaly soukromí návštevníků, sledují počet lidí, kteří se u díla zastaví, vzdálenost jejich pozorování i čas, který u artefaktu tráví. Získaná data by podle výzkumníků z agentury ENEA mohla pomoci lépe definovat hodnotu přitažlivosti kokrétních děl a pomoci tak kurátorům sbírek zatraktivnit uspořádání expozic.
Výsledky z pozorování zatím odhalily, že v průměru se lidé u uměleckého díla zastaví na čtyři až pět sekund, jen fragment artefaktů dokáže pozornost návštěvníka udržet na více než 15 sekund.
„Zda se to děje kvůli prezentaci, je samozřejmě jen otázkou, ale čím více dat získáme, tím víc ji můžeme zlepšit,” konstatoval ředitel Istituzione Bologna Musei Roberto Grandi.
Získaná data by podle něho mohla vést například ke změně způsobu nasvícení. Zároveň by vedení muzeií i galerií mohla přehodnotit i to, která díla v expozici použije a která nikoliv.
Nerozbalená videohra Super Mario 64 z roku 1996 trhla dražební rekord za jedinou videohru. V Dallasu se vydražila za 1,56 milionu dolarů.
Aukční rekord. Videohra Super Mario z roku 1996 se vydražila za desítky milionů
Enjoy
Čeladná na Beskydsku se v posledních letech rozrostla o řadu nových staveb. Naposledy o apartmánový Tee House od mezinárodního studia CMC Architects.V Čeladné přibyla nová stavba, její střecha kopíruje reliéf Beskyd
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.