Italské galerie otevírají, s pandemickými ztrátami bojují novou aplikací

Italové vyvinuli systém, který má na základě analýzy dat o chování návštěvníků pomoci tamním muzeím a galeriím zatraktivnit expozice.
Pandemické uzavírky připravily italské výstavní prostory o asi 190 milonů eur. Lékem na zahojení finančních ztrát by mohl být sytém vyvinutý italskou Národní agenturou pro nové technologie, energetiku a udržitelnost hospodářského rozvoje (ENEA). Ten totiž dokáže vypočítat, jak dlouho a jak podrobně zkoumají návštěvníci konkrétní umělecké dílo.
V časech nejistoty se lidé často uchylují k alternativním investicím, kam patří také umění, hodinky nebo třeba víno.
Investice do umění ochrání hodnotu majetku, shodli se experti
Money
Kamery umístěné v jeho blízkosti a zároveň tak, aby nenarušovaly soukromí návštevníků, sledují počet lidí, kteří se u díla zastaví, vzdálenost jejich pozorování i čas, který u artefaktu tráví. Získaná data by podle výzkumníků z agentury ENEA mohla pomoci lépe definovat hodnotu přitažlivosti kokrétních děl a pomoci tak kurátorům sbírek zatraktivnit uspořádání expozic.
Výsledky z pozorování zatím odhalily, že v průměru se lidé u uměleckého díla zastaví na čtyři až pět sekund, jen fragment artefaktů dokáže pozornost návštěvníka udržet na více než 15 sekund.
„Zda se to děje kvůli prezentaci, je samozřejmě jen otázkou, ale čím více dat získáme, tím víc ji můžeme zlepšit,” konstatoval ředitel Istituzione Bologna Musei Roberto Grandi.
Získaná data by podle něho mohla vést například ke změně způsobu nasvícení. Zároveň by vedení muzeií i galerií mohla přehodnotit i to, která díla v expozici použije a která nikoliv.
Nerozbalená videohra Super Mario 64 z roku 1996 trhla dražební rekord za jedinou videohru. V Dallasu se vydražila za 1,56 milionu dolarů.
Aukční rekord. Videohra Super Mario z roku 1996 se vydražila za desítky milionů
Enjoy
Čeladná na Beskydsku se v posledních letech rozrostla o řadu nových staveb. Naposledy o apartmánový Tee House od mezinárodního studia CMC Architects.
V Čeladné přibyla nová stavba, její střecha kopíruje reliéf Beskyd
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.