Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Xiaomi předstihla Apple. V podílu na trhu smartphonů je světovou dvojkou

Xiaomi
Gabriele Luparello / Creative Commons / CC BY-SA 4.0
 ČTK

Čínský výrobce smartphonů Xiaomi ve druhém čtvrtletí předstihl Apple v podílu na světovém trhu chytrých telefonů.

Reklama

Se 17procentním podílem obsadil druhé místo za korejským Samsungem, který ovládal 19 procent a třetí Apple 14 procent trhu. Ukázal to průzkum, jehož výsledky zveřejnila společnost Canalys.

Firma Xiaomi rychle expanduje na zahraničních trzích. Podle analytika Canalys Bena Stantona meziročně zvýšila dodávky do Latinské Ameriky o 300 procent a do západní Evropy o 50 procent. Celkem zvedl čínský výrobce dodávky meziročně o 83 procent, zatímco Samsung o 15 procent a Apple o jedno procento.

Xiaomi těží z problémů Huawei

Podle Stantona ale Xiaomi stále cílí na levnější segment. Průměrná cena jejích prodaných telefonů je o 75 procent nižší než přístrojů od amerického Applu. Xiaomi těží z problémů Huawei, což dříve býval největší prodejce chytrých telefonů na světě, ale na jeho tržby dolehly dopady amerických sankcí, které čínskou firmu odřízly od klíčových dodavatelů softwaru a čipů.

Smartphony stále stojí za většinou příjmů Xiaomi. Firma se ale chystá proniknout do nových oblastí podnikání. V březnu oznámila plán vstoupit na trh s elektromobily, do kterého hodlá v příštích deseti letech investovat deset miliard dolarů (216 miliard korun).

Apple představí novou generaci telefonů iPhone v září.

Šťastná třináctka. Apple vyrobí o pětinu více iPhonů nové generace než obvykle

Apple požádal své dodavatele, aby letos vyrobili až 90 milionů přístrojů iPhone nové generace. Obvykle zadává k výrobě o pětinu nižší počet, uvádí zdroje agentury Bloomberg. Novinku představí v září.

Přečíst článek

 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme