Xiaomi předstihla Apple. V podílu na trhu smartphonů je světovou dvojkou
Čínský výrobce smartphonů Xiaomi ve druhém čtvrtletí předstihl Apple v podílu na světovém trhu chytrých telefonů.
Se 17procentním podílem obsadil druhé místo za korejským Samsungem, který ovládal 19 procent a třetí Apple 14 procent trhu. Ukázal to průzkum, jehož výsledky zveřejnila společnost Canalys.
Firma Xiaomi rychle expanduje na zahraničních trzích. Podle analytika Canalys Bena Stantona meziročně zvýšila dodávky do Latinské Ameriky o 300 procent a do západní Evropy o 50 procent. Celkem zvedl čínský výrobce dodávky meziročně o 83 procent, zatímco Samsung o 15 procent a Apple o jedno procento.
Xiaomi těží z problémů Huawei
Podle Stantona ale Xiaomi stále cílí na levnější segment. Průměrná cena jejích prodaných telefonů je o 75 procent nižší než přístrojů od amerického Applu. Xiaomi těží z problémů Huawei, což dříve býval největší prodejce chytrých telefonů na světě, ale na jeho tržby dolehly dopady amerických sankcí, které čínskou firmu odřízly od klíčových dodavatelů softwaru a čipů.
Smartphony stále stojí za většinou příjmů Xiaomi. Firma se ale chystá proniknout do nových oblastí podnikání. V březnu oznámila plán vstoupit na trh s elektromobily, do kterého hodlá v příštích deseti letech investovat deset miliard dolarů (216 miliard korun).
Apple požádal své dodavatele, aby letos vyrobili až 90 milionů přístrojů iPhone nové generace. Obvykle zadává k výrobě o pětinu nižší počet, uvádí zdroje agentury Bloomberg. Novinku představí v září.
Šťastná třináctka. Apple vyrobí o pětinu více iPhonů nové generace než obvykle
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.