Prodeje elektrických aut v Česku opět výrazně rostou. Odbytu vládne Tesla

Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 procent na 4987 aut. Poptávka po hybridních vozech stoupla o 36 procent na 30 238 prodaných vozů. Z toho 3498 vozů byly plug-in hybridy. Na celkovém počtu registrovaných osobních se čistě elektrické vozy podílejí 3,65 procenta a hybridní 22,1 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou elektromobilů zůstává díky agresivní cenové politice Tesla s 1957 vozy, druhá Škoda prodala 473 vozů Enyaq a třetí je Volvo se 454 vozy. Následují Hyundai, BMW a Volkswagen.
Na prvním místě v prodeji hybridů je se 7509 vozy Toyota, následuje domácí Škoda s prodejem 3327 aut a třetí je Volvo s 2736 vozy. Nejprodávanějším hybridním modelem je Škoda Octavia s 2867 vozy před Toyotou Corolla.
Autopůjčovna Sixt SE snížila počet elektromobilů ve své flotile, protože zákazníci dávají přednost pronájmu vozů se spalovacím motorem. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na oznámení společnosti. Podobný krok učinila i konkurenční autopůjčovna Hertz Global Holdings.
Elektromobily netáhnou. Jejich počet ve svém portfoliu zredukovala další autopůjčovna
Zprávy z firem
"Zájem o elektromobily nabírá díky dotačnímu programu ministerstva průmyslu na síle, nicméně za výhodnou cenu lze nyní pořídit i hybridy, které jsou cenově plně srovnatelné s auty se spalovacím motorem. Hybridy by do konce roku mohly na trhu získat až čtvrtinový podíl," řekl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Prodej nových aut na českém trhu vzrostl za sedm měsíců letošního roku meziročně o 3,8 procenta na 136 673 vozů. V červenci odbyt vzrostl o 8,5 procenta na 17 452 vozů.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.