Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodeje elektrických aut v Česku opět výrazně rostou. Odbytu vládne Tesla

Prodeje elektrických aut v Česku opět výrazně rostou. Odbytu vládne Tesla
Profimedia
 ČTK

Prodej elektromobilů za sedm letošních měsíců vzrostl o 44 procent na 4987 aut. Poptávka po hybridních vozech stoupla o 36 procent na 30 238 prodaných vozů. Z toho 3498 vozů byly plug-in hybridy. Na celkovém počtu registrovaných osobních se čistě elektrické vozy podílejí 3,65 procenta a hybridní 22,1 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Reklama

Nejprodávanější značkou elektromobilů zůstává díky agresivní cenové politice Tesla s 1957 vozy, druhá Škoda prodala 473 vozů Enyaq a třetí je Volvo se 454 vozy. Následují Hyundai, BMW a Volkswagen.

Na prvním místě v prodeji hybridů je se 7509 vozy Toyota, následuje domácí Škoda s prodejem 3327 aut a třetí je Volvo s 2736 vozy. Nejprodávanějším hybridním modelem je Škoda Octavia s 2867 vozy před Toyotou Corolla.

Elektroauta netáhnou. Jejich počet ve svém portfoliu zredukovala další autopůjčovna

Elektromobily netáhnou. Jejich počet ve svém portfoliu zredukovala další autopůjčovna

Autopůjčovna Sixt SE snížila počet elektromobilů ve své flotile, protože zákazníci dávají přednost pronájmu vozů se spalovacím motorem. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na oznámení společnosti. Podobný krok učinila i konkurenční autopůjčovna Hertz Global Holdings.

Přečíst článek

"Zájem o elektromobily nabírá díky dotačnímu programu ministerstva průmyslu na síle, nicméně za výhodnou cenu lze nyní pořídit i hybridy, které jsou cenově plně srovnatelné s auty se spalovacím motorem. Hybridy by do konce roku mohly na trhu získat až čtvrtinový podíl," řekl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Reklama

Prodej nových aut na českém trhu vzrostl za sedm měsíců letošního roku meziročně o 3,8 procenta na 136 673 vozů. V červenci odbyt vzrostl o 8,5 procenta na 17 452 vozů.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme