Potvrzeno. VW se stahuje z Bugatti, podíl prodá chorvatskému Rimacu

Chorvatská firma Rimac koupí od německého Volkswagenu většinový podíl v prestižní francouzské značce Bugatti. Vytvoří kvůli tomu společnou firmu s automobilkou Porsche, která je taktéž součástí koncernu, píše agentura DPA. Cenu transakce strany neodtajnily.
Nově vytvořená firma ponese název Bugatti-Rimac. Chorvatský výrobce sportovních elektromobilů v ní bude vlastnit 55 procent a převezme provozní vedení. Německý výrobce sportovních vozů Porsche bude mít zbylých 45 procent. Podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí a sídlit bude v Záhřebu.
Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí.
Automobilky Porsche a Rimac jsou vzájemně propojené už několik let. Porsche má podíl ve firmě Rimac od roku 2018. Začátkem března informovala, že jej zvýšila z 15 na 24 procent.
Foto: Pixabay
Vláda by v následujících týdnech měla podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) jednat o investiční pobídce v řádu jednotek miliard na stavbu továrny na baterie do elektromobilů na území Česka. Záměr postavit takový závod v některé z evropských zemí ohlásil Volkswagen. Šéf koncernu Herbert Diess se v dohledné době chystá do Česka, kde chce o investici za asi 50 miliard korun jednat.
Česko chce gigafactory, nabízí miliardy. Šéf Volkswagenu to přijede projednat
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.