Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Německý fitness řetězec Clever fit startuje v Česku

Německý fitness řetězec Clever fit startuje v Česku
Petr Svoboda / Newstream
Stanislav Šulc

První fitko evropské značky clever fit se dnes otevírá v rekonstruovaných prostorách obchodního domu Kotva v centru Prahy. „V budoucnu by mělo být možné s českým členstvím cvičit také v Německu a dalších našich podnicích,“ slibuje ředitel pro franšízy clever fitu Florian Dermühl (na snímku vlevo) v rozhovoru pro newstream.cz. „V Česku nabídneme kompletně bezobslužný servis, kdy klient po prvotním nastavení služby již nebude muset nic řešit na recepci,“ doplňuje jej šéf tuzemských poboček clever fit Karel Jarušek. Po Praze podle něj bude následovat Ostrava a v plánu je také Kladno.

Reklama

Jak vlastně sami cvičíte?

Florian Dermühl: Dvakrát týdně chodím do fitka, samozřejmě do clever fitu. A rád dělám horské túry.

Karel Jarušek: I když to bude znít možná zvláštně, nejsem úplně zastánce fitness. Raději vyrazím do přírody, pokud je jen trochu čas a počasí dovolí. Ale je to hodně způsobeno kulturou fitness v ČR, protože obecně jsou fitka prostředím, kde se běžný člověk necítí dobře. V clever fit se snažíme vytvořit skutečně, nikoliv jen na papíře, přátelské prostředí pro kohokoliv a zejména v jakékoli kondici.

Pandemická situace se na fitness podepsala poměrně ostře. Fitka byla zavřena mezi prvními provozy, naopak se otevírala mezi posledními. Navíc řada lidí si nakoupila stroje domů. Jak se to podepsalo na vašem byznysu?

FD: Během lockdownu jsme vytvořili strategie, jak se vrátit do hry. A věříme, že se to povedlo, protože nábor nových členů je vlastně stejný jako před pandemií. Samozřejmě jsme o nějaké klienty přišli, ale věříme, že se nám je podaří získat zpět různými novinkami, které jsme pro ně připravili.

KJ: Pandemie odložila start našeho prvního studia v Kotvě. Původní plány byly otevřít již na začátku roku. Na druhou stranu, vše zlé je pro něco dobré, tedy jsme měli čas odladit koncept, který do ČR přichází úplně poprvé, a to by bez nucené pauzy nebylo na 100 procent možné.

Nebojíte se, že pandemie ještě neřekla poslední slovo a zkomplikuje český start clever fit?

FD: V tomto případě nepřemýšlíme v termínech rizik, raději se soustředíme na veškeré možnosti, které nám český trh nabízí.

KJ: Respekt k pandemii je nutné mít. O tom není pochyb a všichni očekávají, jak se celá situace okolo pandemie bude vyvíjet a jaké budou další kroky vlády. Maximálně se však připravujeme, aby dopad případných méně, či více intenzivních omezení byl co nejmenší.

Nyní otevíráte fitko v Praze, bude následovat Kladno, Ostrava. Jde o něco jako pilot? Co má ukázat a kdy?

FD: S Karlem a jeho týmem si myslíme, že to je ideální start a ukázka toho, co v Česku chceme nabízet.

KJ: Kotva zcela jistě hraje svoji pilotní roli, na tomto prvním fitness ladíme řadu detailů v rámci např. pražského trhu. Český trh bezpochyby má jiná specifika než trh německý či jiné trhy směrem na západ. Na druhou stranu clever fit je řadu let vyzkoušený koncept v několika zemích Evropy, a tedy vstupuje do ČR s pokorou, ale také jasným zadáním.

Dušan a Michal Černochovi

Po víně už vás nebude bolet hlava, slibují otec a syn Černochovi z Bzence

Díky unikátní metodě mohou využívat při výrobě vína daleko méně síry. “Kdyby si to patentovali Francouzi nebo Italové, už z toho je dávno světový standard. Ale věřím, že se to povede prosadit,” míní Dušan Černoch, majitel Vinného domu Bzenec, jednoho z největších vinařství u nás. Čtení na Silvestra i Nový rok.

Přečíst článek

Jaké služby tedy chcete nabízet?

FD: Důležité pro nás vždy bylo propojení zábavy a aktivního životního stylu, a to jak pro začátečníka, tak profíka, jak pro teenagera, tak pro lidi v pokročilém věku. Díky tomu, že jsme přítomni na řadě trhů a máme globální partnery, můžeme si dovolit opravdu nové a nejmodernější vybavení.

KJ: Konkrétně pak nabízíme velkou cardio zónu s výhledem na centrum Prahy. Fitness je vybavené nejvyšší řadou strojů od značky Technogym a vhodně ho doplňuje velká funkční zóna. Nechybí unikátní kruhový trénink BIOCIRCUIT, který se na míru přizpůsobí každému klientovi a virtuální skupinové lekce Les Mills.

Součástí dnešního života je cestování a upřímně vždy mě trápilo, že si nemohu jít zacvičit s nějakou nadnárodní kartičkou. Umožňuje clever fit něco takového? Že bych si s pražským členstvím mohl zacvičit na byznys tripu třeba v Rakousku?

FD: V současnosti to nabízíme v Německu, kde jedno členství platí pro celou zemi. Ale ano, plánujeme také evropské členství.

Jakub Klaška, architekt

Budeme soutěžit o filharmonii na Vltavské, říká architekt od Zahy Hadid

V kanceláři Zaha Hadid Architects Jakub Klaška pracuje od roku 2010. Za tu dobu má na kontě řadu různorodých projektů v Evropě i Asii. Podílí se i na projektu přeměny Masarykova nádraží pro investiční skupinu Penta. Spolu s ateliérem pak bude soutěžit i projekt na novou filharmonii na Vltavské. Jak vnímá český urbanismus a co mu v Česku chybí z pohledu městské architektury? I na to odpovídá v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Jak se vůbec proměnila fitness branže?

FD: Jde neustále ohromně dopředu. Samozřejmě největší dopad má digitalizace a nové technologie na jedné straně, na straně druhé roste zájem o zdravý životní styl. V důsledku toho se do odvětví dostávají úplně noví hráči. Myslím, že právě fitness je jedním z megatrendů následujících deseti let.

KJ: Fitness segment napříč Evropou pružně reaguje na nové klientské potřeby. Síť clever fit je toho typickým příkladem, protože sama už před pandemií přišla se samoobslužným konceptem, kde se trenéři věnují klientům tam, kde je třeba a nemusí postávat na recepci. Už před obdobím pandemie byl velký tlak klientů na zvyšování kvality servisu, ale zároveň v kombinaci s tlakem na cenu. Stále se najde velká skupina klientů, která je ochotná platit tisíce korun nebo stovky euro za měsíc členství. Avšak větší část, zejména dosud nesportující klienti, chce vysoký standard služeb za velmi dostupnou cenu. Domnívám se, že tento trend se bude ještě více prohlubovat právě po pandemii, protože klienti nebudou chtít platit velké částky a bát se, že pak nebudou moci služby kvůli omezením používat.

A moderní technologie? Pracujete s nimi nějak? Přeci jen pro mnohé z nás to je zásadní motivátor.

KJ: Vše, co se týká cvičení, se ukládá klientovi do aplikace MyWellness, která komunikuje s dalšími nativními aplikacemi, např. Apple Health a řadou dalších. Naši trenéři pak mají k datům v MyWellness u klienta přístup a mohou tak snáze reagovat na potřeby klienta. Například klient má za cíl zhubnout, ale z nějakého důvodu se mu to dlouhodobě nedaří. Trenér v MyWellness můžeme vidět, jak moc a jak často klient vykonává fyzickou aktivitu a v kombinaci s ultrazvukovým měřením tuku BodyMetrix můžeme rychle vyhodnotit, jestli je aktivita dostačující, nebo jen zjevně zkouší hladovění či něco jiného. Technologie jsou skvělým nástrojem pomoci klientovi, a proto je v našem konceptu zapojujeme na maximum.

Revoluční přechod od klasických cigaret k alternativám pokračuje

Češi mění své kuřácké návyky. Přechod od cigaret k alternativám pokračuje

V posledních letech prochází Česko v případě tabákových výrobků nebývalou změnou, která se dá přirovnat k tiché revoluci. Stále více se na úkor klasických cigaret prosazují technologicky modernější alternativy – zařízení na zahřívaný tabák nebo elektronické cigarety a vaporizéry. Je tomu tak zejména u lidí do 35 let.

Přečíst článek

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem byly obytňáky

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem byly obytňáky

Léto skončilo a pro provozovatele kempů nebylo tak úplně „rozmarné“. Ztížené podmínky cestování sice domácí kempy připravily o nálety Holanďanů a Slováků, ale zase zaktivizovaly Čechy. Ti vyměnili přímořské hotely za stany, chatky a karavany „za humny“. Enormní zájem se pak strhl zejména o obytné přívěsy. A sezóna ještě nekončí, přichází babí léto, kempy tak očekávají návštěvníky i během podzimu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme