Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem byly obytňáky

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem byly obytňáky
Morelo CZ
Veronika Kudrnová

Léto skončilo a pro provozovatele kempů nebylo tak úplně „rozmarné“. Ztížené podmínky cestování sice domácí kempy připravily o nálety Holanďanů a Slováků, ale zase zaktivizovaly Čechy. Ti vyměnili přímořské hotely za stany, chatky a karavany „za humny“. Enormní zájem se pak strhl zejména o obytné přívěsy. A sezóna ještě nekončí, přichází babí léto, kempy tak očekávají návštěvníky i během podzimu.

Reklama

Osmnáct měsíců se Češi učí žít v přítomnosti koronavirové pandemie. Za tu dobu se mnohé změnilo, včetně jejich cestovatelských návyků. V čím dál větší míře si ušetří cestu do Chorvatska a raději tráví dovolenou v české přírodě. Potvrzuje to i raketový růst zájmu obytňáky, který odstartoval už loni na jaře. Půjčovny i jejich prodejci si mnou ruce.

Obytné přívěsy zažívají boom, pro mnoho lidí jsou novou variantou, jak svobodně a bezpečně cestovat. Dveře v kancelářích prodejců obytňáků se po tak po celý rok téměř nezavřely.

Prodejci mají napilno

„Lidé si opravdu našli cestu k obytným vozům v takové míře, jako nikdy dříve. V zimě s nimi parkují u sjezdovek a v létě pak mohou vyjet prakticky kamkoliv,“ vysvětluje Pavla Skolil ze společnosti FC Morelo CZ, předního českého prodejce obytných vozů.

Nárůst podle ní lze odhadovat na zhruba 220 procent. „Zaznamenáváme i velké množství lidí, kteří pořízení vozu plánují v následujících měsících,“ dodává.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Karavany z půjčoven byly v průběhu léta prakticky rozebrané. „Srpnovou dovolenou s karavanem jsme začali plánovat v únoru, a to už půjčovny v Olomouckém kraji neměli co nabídnout. Už jsem i uvažoval, že si obytňák koupím. Nakonec se nám poštěstilo, jedna rodina rezervaci v našem termínu zrušila kvůli karanténě a my místo na chalupě prožili úžasnou dovolenou na čtyřech kolech v Čechách,“ říká David Cikryt, podnikatel z Olomoucka. „Po této zkušenosti vážně uvažuji, že si pořídím vlastní, teď už o tom jen přesvědčit ženu,“ dodává se smíchem.

Rostl také zájem o místa ke kempování a parkování karavanů. Například aplikace pro kempování karavany, bezkempu.cz, hlásí za poslední rok téměř trojnásobný růst. Ta nabízí propojením majitelů pozemků a zájemců o kempování možnosti stanování v divočině s jednoduchým nebo žádným zázemím, ale i místo pro karavan v turisticky atraktivních lokalitách.

Lidé si musí počkat déle

Zájem o obytné vozy je takový, že u většiny prodejců vzrostly dodací lhůt na dvojnásobek. Na nejluxusnější modely si pak počkáte třeba i dva roky. „Dodací doba nových vozů se výrazně prodloužila. Již před koronavirovou pandemií byly lhůty dlouhé a dosahovaly šesti až dvanáct měsíců. V současné situaci jsou pak často i dvojnásobné,“ říká dodává Pavla Skolil z FC Morelo CZ.

Magazín Newstream CLUB

Tématem druhého čísla byznysově - lifestylového čtvrtletníku je návod, jak globálně uspět, jak dobýt svět a užít si ho.

Na titulní straně představujeme neurologa Martina Tolara. Jeho společnost Alzheon je nejblíž ze všech farmaceutických firem světa k dosažení schválení léku na Alzheimerovu nemoc. Co všechno musel obětovat a jak těžké bylo prosadit se v USA?

„Amerika je kouzelná v tom, že když máte chuť něco dělat, máte výdrž a nadšení, tak vám pomůže. Ona je to země plná lidí, kteří tam přišli s jedním kufrem a vybudovali si tam z ničeho, jen ze svých snů, celý život,“ říká Tolar v hlavním rozhovoru magazínu.

A magazín dále přináší řadu příběhů osobností, kterým se ve světě podařilo uspět. Eduard Kučera například vypráví, jak těžké bylo hledat vhodného správce majetku a vysvětluje, proč se nakonec rozhodl většinu investic mít v USA.

Architekt Petr Štefek pracoval v Londýně u Normana Fostera a popisuje rozdíly mezi globální londýnskou scénou a Prahou.

Legendární investor Gabriel Eichler pak popisuje svou cestu z USA zpět do Československa a jak tu jeho know-how pomáhalo budovat svobodnou ekonomiku.

Jak dostat dítě na Oxford?

Připravit svým potomkům ty nejlepší startovní podmínky pro život, kariéru a úspěch ve světě je snem každého rodiče. Stojí to však peníze a čas. A také je k tomu potřeba učinit celou řadu správných rozhodnutí od volby střední školy přes kroužky a další mimoškolní aktivity. Odměnou ale může být studium na některé z nejprestižnějších univerzit světa na obou březích Atlantiku i Pacifiku. Jak ta správná rozhodnutí skutečně učinit poradí nejpovolanější odborníci ve druhém čísle magazínu Newstream CLUB, který právě vychází.  K dostání je v síti trafik Lagardère i online

Příští číslo magazínu Newstream CLUB vyjde již v březnu. 

Související témata

Miliardáři

Vzdělávání

Biohacking

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme