Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem byly obytňáky

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem byly obytňáky
Morelo CZ
Veronika Kudrnová

Léto skončilo a pro provozovatele kempů nebylo tak úplně „rozmarné“. Ztížené podmínky cestování sice domácí kempy připravily o nálety Holanďanů a Slováků, ale zase zaktivizovaly Čechy. Ti vyměnili přímořské hotely za stany, chatky a karavany „za humny“. Enormní zájem se pak strhl zejména o obytné přívěsy. A sezóna ještě nekončí, přichází babí léto, kempy tak očekávají návštěvníky i během podzimu.

Reklama

Osmnáct měsíců se Češi učí žít v přítomnosti koronavirové pandemie. Za tu dobu se mnohé změnilo, včetně jejich cestovatelských návyků. V čím dál větší míře si ušetří cestu do Chorvatska a raději tráví dovolenou v české přírodě. Potvrzuje to i raketový růst zájmu obytňáky, který odstartoval už loni na jaře. Půjčovny i jejich prodejci si mnou ruce.

Obytné přívěsy zažívají boom, pro mnoho lidí jsou novou variantou, jak svobodně a bezpečně cestovat. Dveře v kancelářích prodejců obytňáků se po tak po celý rok téměř nezavřely.

Prodejci mají napilno

„Lidé si opravdu našli cestu k obytným vozům v takové míře, jako nikdy dříve. V zimě s nimi parkují u sjezdovek a v létě pak mohou vyjet prakticky kamkoliv,“ vysvětluje Pavla Skolil ze společnosti FC Morelo CZ, předního českého prodejce obytných vozů.

Nárůst podle ní lze odhadovat na zhruba 220 procent. „Zaznamenáváme i velké množství lidí, kteří pořízení vozu plánují v následujících měsících,“ dodává.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Karavany z půjčoven byly v průběhu léta prakticky rozebrané. „Srpnovou dovolenou s karavanem jsme začali plánovat v únoru, a to už půjčovny v Olomouckém kraji neměli co nabídnout. Už jsem i uvažoval, že si obytňák koupím. Nakonec se nám poštěstilo, jedna rodina rezervaci v našem termínu zrušila kvůli karanténě a my místo na chalupě prožili úžasnou dovolenou na čtyřech kolech v Čechách,“ říká David Cikryt, podnikatel z Olomoucka. „Po této zkušenosti vážně uvažuji, že si pořídím vlastní, teď už o tom jen přesvědčit ženu,“ dodává se smíchem.

Rostl také zájem o místa ke kempování a parkování karavanů. Například aplikace pro kempování karavany, bezkempu.cz, hlásí za poslední rok téměř trojnásobný růst. Ta nabízí propojením majitelů pozemků a zájemců o kempování možnosti stanování v divočině s jednoduchým nebo žádným zázemím, ale i místo pro karavan v turisticky atraktivních lokalitách.

Lidé si musí počkat déle

Zájem o obytné vozy je takový, že u většiny prodejců vzrostly dodací lhůt na dvojnásobek. Na nejluxusnější modely si pak počkáte třeba i dva roky. „Dodací doba nových vozů se výrazně prodloužila. Již před koronavirovou pandemií byly lhůty dlouhé a dosahovaly šesti až dvanáct měsíců. V současné situaci jsou pak často i dvojnásobné,“ říká dodává Pavla Skolil z FC Morelo CZ.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme