Jak na podporu rovných příležitostí na pracovišti? Pomoci mohou WEPs
Women's Empowerment Principles (WEPs) neboli Zásady posilování postavení žen jsou účinným nástrojem, který slouží podnikům k naplňování rovnosti žen a mužů a posilování postavení žen v rámci agendy Cílů udržitelného rozvoje OSN. Celosvětově se k nim svým podpisem připojilo již přes více než 8 500 firem. I v České republice se komunita postupně rozšiřuje – nového signatáře přivítá příští týden v úterý 28. 5. na třetím setkání tohoto roku s podtitulem Champions of change. Newstream.cz je mediálním partnerem projektu.
Soubor zásad WEPs společně vyhlásily organizace UN Women a UN Global Compact, aby nabídly podnikům návod, jak podporovat rovnost žen a mužů a umožnili aktivní posilování postavení žen na pracovišti, na trhu a ve společnosti jako takové. Zásady WEPs vycházejí z mezinárodních pracovních a lidskoprávních standardů a jsou založeny na deklaraci, že daný podnik má zájem na vytváření rovných podmínek pro ženy a muže, na posilování postavení žen a nese za to odpovědnost.
V České republice jsou ambasadorkami iniciativy ženy z Business & Professional Women CR (BPWCR), veřejně prospěšné organizace, která vede celoroční kampaň za odstranění gender pay gap a svou činností přispívá ke vzdělávání žen a posilování jejich postavení. „WEPs je skvělým nástrojem či průvodcem pro firmy, které se chtějí ujistit, že na poli diverzity, rovnosti a inkluze, mají správně nastavené politiky a procesy a zároveň chtějí inspirovat k následování příkladů. Svým podpisem generální ředitel stvrzuje svůj závazek k této agendě na nejvyšší úrovni podniku s cílem postupně jej propsat do jeho procesů a kultury,“ vysvětluje Lenka Šťastná, prezidentka BPWCR.
WEPs jsou otevřené všem typům firem, od startupů až po mezinárodní korporace, a mohou významným způsobem přispět k naplňování oblasti „S“ v reportech udržitelnosti. Více o iniciativě a jak může pomoci firmám s implementací diverzity, equality a inkluze na pracovišti se mohou zájemci dozvědět na akci Champions of change, která se koná 28. 5. v prostorách společnosti Allianz v Karlíně od 14 hodin. Zajímá-li vás tato agenda, můžete se na akci registrovat zde.
V letošním roce připadá Den rovného odměňování na 6. března 2024. Jde o symbolický den, který upozorňuje na to, že ženy v průměru pracují o 65 dní více, aby dosáhly stejného ročního výdělku jako muži. Tomuto a dalším tématům se bude věnovat konference konference Equal Pay Day. Server newstream.cz je mediálním partnerem akce.
Ženy v průměru pracují o více než dva měsíce déle, aby dosáhly na stejnou odměnu jako muži
Zprávy z firem
Podle Gender Equality Indexu dosahuje v České republice podíl žen mezi členy představenstev největších kótovaných společností a dozorčích rad pouhých 21 procent. V porovnání se zeměmi EU se tak ČR nachází na 20. místě. Spolu se 17,7procentním rozdílem v odměňování v neprospěch žen patříme na evropském kontinentu k těm horším. Na sedmém setkání signatářů a podporovatelů Women's Empowerment Principles (WEPs) s podtitulem Rovnost znamená byznys se hovořilo především o tom, proč jsou změny tak pomalé a těžko se prosazují a jak přesvědčit ty, kteří mohou změnu urychlit. Panelovou diskuzi vedla Radmila Pinkavová Jirkovská, která se nedávno ujala role evropské koordinátorky WEPs.
Rovnost znamená byznys: Diverzita a rovnocenné podmínky mají své obchodní opodstatnění
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.