Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Export pomáhá Prazdroji zvyšovat tržby. Zisk ale lehce klesl

Velikonoční várka Plzeňského Prazdroje
ČTK
 ČTK

Na daních odvedl podnik do státního rozpočtu dosud nejvyšší částku, a to 6,6 miliardy korun, což je meziročně o 6,5 procenta více.

Pivovar Plzeňský Prazdroj loni zejména díky rostoucímu exportu zvýšil meziročně tržby o 6,7 procenta na 23 miliard korun. Čistý zisk klesl o 0,8 procenta na 5,9 miliardy korun. Společnost loni v Česku investovala 1,65 miliardy korun, meziročně o čtvrt miliardy méně. Řekl to dnes mluvčí firmy Zdeněk Kovář. Vývoz loni vzrostl o desetinu na 1,97 milionu hektolitrů a loňské prodeje v ČR zůstaly na 7,3 milionu hektolitrů.

Na daních odvedl Prazdroj podle Kováře do státního rozpočtu dosud nejvyšší částku, a to 6,6 miliardy korun, což je meziročně o 6,5 procenta více. Zajistilo to zvýšení daně z příjmu právnických osob a vyšší DPH na nealkoholické nápoje, řekl.

Z investic dal loni pivovar nejvíce peněz do nové stáčecí linky na skleněné vratné lahve v Plzni - 700 milionů, 420 milionů korun bylo na podporu hospod a restaurací v Česku. „Nepolevili jsme v investicích do našich pivovarů, podpory gastronomie a také do spolupráce s pěstiteli chmele a ječmene. Chceme dlouhodobě podporovat a rozvíjet českou pivní kulturu i všechna navázaná odvětví v rámci celého dodavatelsko-odběratelského řetězce,“ řekl obchodní ředitel Roman Trzaskalik.

Podle něj byl loňský výrazný nárůst prodejů do zahraničí tažen hlavně vývozem do zemí EU. „Pozitivní ale také je, že popularita našich piv dlouhodobě roste i ve vzdálenějších zemích, jako je třeba Jižní Korea a Vietnam,“ řekl Trzaskalik. Značky Prazdroje se loni prodávaly téměř v 50 zemích. K nejvýznamnějším teritoriím patřily tradičně Slovensko, Německo, Polsko, ale také Jižní Korea nebo Maďarsko. „Výrazné zvýšení zájmu o naše piva jsme loni zaznamenali ve Švédsku (+39 procent), Španělsku (+29 procent), Chorvatsku (+16 procent) a na Slovensku (+14 procent),“ dodal. Do Ruska a Běloruska pivovar od začátku války na Ukrajině nevyváží.

Plzeňský Prazdroj má pivovary v Plzni, Velkých Popovicích u Prahy a Radegast v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

Michał Mrowiec je novým šéfem Plzeňského Prazdroje

Plzeňský Prazdroj má nového šéfa. Je jím Michał Mrowiec

Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od února pětapadesátiletý Michal Mrowiec. Vystřídal Dragoše Constantinesca, který se po téměř čtyřech letech posouvá na vyšší post, do vedení evropské pobočky mateřské společnosti Asahi Europe & International.

Přečíst článek

Plzeňský prazdroj školí zahraniční výčepní

Pěna a říz. Dobré české pivo vám načepují i v Ulánbátaru

Češi při svých prázdninových cestách za hranice nejvíce postrádají chleba a pivo. Díky tapsterům, výčepním proškoleným v Plzeňském Prazdroji, si mohou pivaři svůj nápoj v náležité kvalitě dopřát v několika stovkách podniků v Evropě i ve světě. Data navíc ukazují, že tapsteři díky získaným znalostem dokážou do „svých“ hospod přitáhnout další hosty a zvýšit prodeje i o desítky procent.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme