Reklama

Průmyslník Strnad se rozkročil do jaderného průmyslu. Koupil Chemcomex

Průmyslník Jaroslav Strnad se rozkročil do jaderného průmyslu.
ČTK
 ČTK

Průmyslník Jaroslav Strnad na přelomu roku koupil třebíčského výrobce potrubních systémů pro jaderné elektrárny Chemcomex. Informaci, která vyplynula z evidence skutečných majitelů firem, jako první přinesl server E15. Deníku ji bez dalších detailů potvrdil Strnadův mediální zástupce Andrej Čírtek. Výše transakce tak nebyla odtajněna.

Reklama

Strnad koupil podle serveru 90procentní podíl v jediném vlastníkovi Chemcomexu, společnosti Solution CS. Obchod se uskutečnil už loni, ale v obchodním rejstříku je skutečný vlastník Solution CS skrytý za anonymními akciemi na jméno. To, že Chemcomex vlastní Strnad, ukázal až registr skutečných majitelů firem, zpřístupněný veřejnosti od začátku letošního června. Strnadova skupina CE Industries podle E15.cz už dříve spolupracovala s Chemcomexem.

„Chemcomex na trhu působí již 30 let a jeho zkušenosti a know-how jsou nejen v jaderné energetice na velmi vysoké úrovni. Rádi bychom z této středně velké firmy vybudovali významného dodavatele energetických celků nejen v Česku, ale také ve střední a východní Evropě,” řekl serveru Čírtek. „Rádi bychom zkušenosti zužitkovali i v rámci podílu českého průmyslu na nových projektech jaderné energetiky v Česku,” dodal.

Chemcomex se zabývá také dekontaminací odstavovaných jaderných elektráren, dekarbonizací energetických zdrojů či likvidací tekutých radioaktivních odpadů. Loňské auditované výsledky Chemcomexu zatím nejsou k dispozici, ale předběžné odhady tržeb jsou podle serveru na úrovni vyšších stovek milionů korun.

Jaroslav Strnad založil průmyslový holding Czechoslovak Group, který nyní vede jeho syn Michal Strnad. Jaroslav Strnad působí ve skupině CE Industries, která se kromě energetiky zabývá mimo jiné železničním průmyslem nebo odpadovým hospodářstvím.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Petr Brzezina, šéf českého Westinghouse

Není čas na experimenty, náš reaktor jako jediný funguje, říká Petr Brzezina, šéf českého Westinghouse

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme