Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
Michal Řezníček, Jiří Kastner: Když máte myšlenku a nadšení, nabalíte na sebe šikovné lidi
Kariéra Michala Řezníčka je pevně spjata s financemi a pojišťovnictvím. Začínal v České pojišťovně, nyní je CEO a člen představenstva v Direct pojišťovně a také partnerem ve VIGO Investments.
Jiří Kastner je mentor, který již dvě dekády spolupracuje s vrcholovými manažery, firmami i sportovci. Klíčem je důraz na správný mindset, rozvoj osobnosti, hodnoty a leadership.
S Michalem a Jiřím v této epizodě rozebíráme brand Direct pojišťovny. Michal totiž nechce být manažerem klasického korporátního střihu. A snaží se, aby taková nebyla ani Direct pojišťovna. Jaké pracovní prostředí se tedy snaží vytvářet? Jaké lidi takový styl práce přitahuje? A které naopak odradí? Jakými metodami Michal s Jiřím rozpoznají ty pravé kandidáty?
Výsledky exkluzivního průzkumu posluchačů českých podcastů
Jako každý rok jsme i letos ve spolupráci se společností IPSOS vytvořili průzkum, který mapuje posluchačské návyky. Poslechněte si výsledky!
📣
IT konference, která rozstřelí zažité pořádky?
➡️ No Bullshit
➡️ 26.3.2024
➡️ Cubex Centrum Praha
Jak dlouho trvá, než začnou marketingové aktivity fungovat?
V dnešní epizodě se ponoříme do světa marketingu a odhalíme, jak dlouho může trvat, než začnete vidět výsledky vašich marketingových aktivit. Od strategického plánování přes realizaci až po analýzu výsledků, prozkoumáme klíčové faktory, které ovlivňují časový rámec úspěchu v marketingu. Zjistěte, jaké jsou realistické očekávání pro různé typy marketingových kampaní a jak můžete své strategie optimalizovat, aby vaše marketingové úsilí přinášelo ovoce rychleji. Připojte se k nám, abyste pochopili, jak trpělivost a správné taktiky mohou vést k dlouhodobému úspěchu ve vašich marketingových snahách.
Sandra Kalijanko: Dobrý web by vás měl navigovat sám, neměli byste na něm bloudit
Sandra Kalijanko působí v MONETA Money Bank na pozici Senior manažer Web Portals & Direct Communications. Zastřešuje zde především webové portály a digitální marketing. Sandra tak stojí i za redesignem webu Monety. V dnešním rozhovoru probereme vše od samotné tvorby webu, využití analytických nástrojů, zpětné vazby od návštěvníků webu, generování a sběr leadů, SEO a mnoho dalšího.
Tento rozhovor vznikl v rámci spolupráce s MONETA Money Bank.
Má v dnešní době smysl nějak upravovat váš prodejní proces? Jedna věc vám může hrát, především v B2B, dost do karet. A to je použití videa. Jak s ním zacházet v obchodním procesu? To je tématem dnešní epizody.
Promptování pro začátečníky aneb Jak správně mluvit s AI.
🔘 Co je to vlastně “prompt”?
🔘 Jak AI naučit, aby mi rozuměla?
🔘 Jak ji přimět k tomu, aby mi dávala to, co po ní chci?
🔘 Jak si vytvořit AI asistenta?
🔘 A pro jaké firmy a obory má užívání umělé inteligence největší význam?
Na tyto otázky vám odpoví Honza Dolejš, CEO Digiskills.cz.
Všichni jsme se nejspíš ocitli v situaci, kdy došly nápady. Existují ale tipy na to, jak si vždy pomoci. V této epizodě podcastu Buduj značku vám je ukážeme.
📣
IT konference, která rozstřelí zažité pořádky?
➡️ No Bullshit
➡️ 26.3.2024
➡️ Cubex Centrum Praha
Robin Štrégl: Ethical sourcing? Mapujeme cestu materiálů od začáku až k finálnímu prodkutu.
Co byl první impuls pro rozjezd značky? Jak klíčová je pro OWEN STITCH udržitelnost? Proč nedělají na sezonu, ale chtějí mít permanentní kolekci? Jaká materiály OWEN STITCH používá a odkud pochází?
Robin Štrégl je fotograf a kameraman. V roce 2019 rozšířil svoje aktivity, když založil spolu s Pavlem Dolníčkem značku OWEN STITCH. Ta vyrábí eticky vyrobené oblečení, oděvní doplňky a personalizované předměty. Cílem je vyrobit produkty "na věčnost" a snižovat spotřebu, výhradně za použití přírodních materiálů.
V této epizodě se zabýváme běžnými nástrahami a chybami, kterých je třeba se vyvarovat ve světě B2B obchodu. Od chybných kroků v komunikaci a řízení vztahů až po neefektivní marketingové strategie a zanedbávání potřeb zákazníků - tento díl nabízí cenné rady pro profesionály, kteří se snaží vyniknout v oblasti B2B. Připojte se k nám, abychom vám poskytli praktické tipy a odborné postřehy, které vám pomohou orientovat se ve složitostech B2B transakcí a budovat úspěšné a trvalé obchodní vztahy.
📣
IT konference, která rozstřelí zažité pořádky?
➡️ No Bullshit
➡️ 26.3.2024
➡️ Cubex Centrum Praha
V tomto díle Buduj značku se ponoříme do světa osobního brandingu, začneme jeho definicí, významem a tím, jak se liší od firemního brandingu. Seriál se zabývá také vývojem výrazné vizuální identity, včetně tipů pro tvorbu působivých log a návrhů. Zabýváme se inovativními marketingovými strategiemi, zejména kreativním využitím sociálních médií, a zdůrazňujeme roli tvorby obsahu při budování značky.
📣
Zveme vás na online masterclass Řízení projektů v době AI od SHINE Consulting. Registrace na kurz probíhá ZDE
Miroslav Vaško: hledejte talenty i v době, kdy nenabíráte!
Jak má firma úspěšně komunikovat s pracovním trhem? Jakou roli dnes hraje chování firmy při náběru talentů? Jak přesně změnil hiring freeze situaci na trhu? Jaká je role employer brandingu?
Miroslav Vaško je co-founder české recruitment agentury Nymble, kde už téměř 20 let zabývá náborem a relokací IT profesionálů pro startupy i přední technologické firmy jako například Microsoft či Skype.
Riva Karo, Martin Mára: V byznys hubu Opero směřujeme k naplnění vize moderního Česka
V dnešním rozhovoru se budeme věnovat pražskému byznys hubu Opero a jeho aktivitám, které mají za cíl podpořit nejen české podnikatele a podnikatelky. Bavit se dnes budeme o mentoringovém programu DoToho!, startupovém akcelerátoru Ment2Grow a také o programu Yodas, který umožňuje zkušeným majitelům firem řešit klíčové otázky jejich byznysu a do kterého je také právě teď možné se přihlásit. To jsou témata, která s hosty rozebereme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku.
Riva Karo i Martin Mára jsou zkušenými hráči na poli eventů. Riva je programovou manažerkou akcelerátoru Ment2Grow a zároveň řídí partnerství v Operu, Martin je programový manažer DoToho!, jeho práci ale můžete znát i z reklamního prostředí, nebo například z Metronome festivalu.
Trendy v B2B salesu, na které si dát v roce 2024 pozor
Jaká bude budoucnost B2B prodeje? Poslechněte sinejnovější díl podcastu Buduj značku - Trendy B2B prodeje v roce 2024, na které si dejte pozor. Ponoříme se do nejmodernějších strategií, technologického pokroku a vyvíjejících se očekávání zákazníků, které utvářejí prostředí B2B. Udržte si náskok v prodejním procesu i v roce 2024.
📣
Zveme vás na online masterclass Řízení projektů v době AI od SHINE Consulting. Registrace na kurz probíhá ZDE
Karel Hrdlička, Ivana Bartoňková: Řízení firmy v Odoo je intuitivní, ušetří vám čas a bude vás bavit
Jaký je příběh vzniku Origamis? V čem spočívají domény a klíčové výhody systému Odoo? Jakou přidanou hodnotu přidává Origamis při implementaci? Pro jaké typy společností Origamis implementuje tento ERP?
Karel Hrdlička i Ivana Bartoňková působí v Origamis, kde na českém trhu implementují řešení na bázi Odoo. To je open sourcový ERP systém k digitálnímu firemnímu řízení od startupů až ke korporacím.
Trendy v marketingu v roce 2024, na které si dát pozor
Dnes se ponoříme do budoucnosti marketingu! V této epizodě prozkoumáme trendy roku 2024, od digitální transformace a rostoucího vlivu umělé inteligence až po nejnovější změny ve strategiích sociálních médií. Získejte náskok ještě teď.
Václav Nedvídek: Téměř každé rozhodnutí ve firmě se týká financí, nepodceňte tedy finanční řízení
Proč je externí finanční řízení ideální právě pro malé a střední firmy? Kdy už nestačí vést účetnictví a rozhodovat intuitivně? Co všechno dělá externí CFO, když přijde do nové firmy? Překrývá se externí finanční řízení s krizovým řízením? Jaké spektrum služeb nabízí My Value Officer?
Václav Nedvídek je CEO a zakladatel společnosti My Value Officer, která poskytuje externí finanční řízení s přesahem do strategických rozhodnutí, které pomohou posunout byznys kupředu. My Value Officer poskytuje své služby především pro startupy, malé a střední firmy.
Tomáš Tydlačka: Marketing v realitách je velmi specifický, stále zkoušíme nové metody.
Jaká byla studijní a profesní dráha, po které Tomáš došel až k Tomas Media? Co ho vedlo k prostředí marketingu v realitách? Jakým klíčem vybírá makléře, se kterými spolupracuje? Jak využívá AI?
Tomáš Tydlačka se pohybuje v digitálním marketingu už od střední školky. Je zakladatel agentury Tomas Media, kde se s kolegy zaměřují na digitální marketing v realitách vytvářením výkonnostně zaměřených kampaní výhradně s realitními makléři a majiteli realitních kanceláří. Tomáše můžete slyšet také v jeho podcastu Tomáš Tydlačka Talk Talk.
37 statistik o podcastech, které byste měli v roce 2024 znát
V novém díle podcastu Buduj značku se podíváme do světa čísel. Budeme se bavit o tom, jak podcasty stále víc ovlivňují marketingové vnímání firem. A řekneme si celkem 37 statistik, které by vás neměly minout. Pomohou vám nastoupit do podcastového vlaku a třeba vám i dodají nápady nebo myšlenky, jak podcast zakomponovat do vaší marketingové komunikace.
Proč je vlastně důležité být autentický ve vašich marketingových aktivitách? Rok 2024 je tady a s ním i nová pravidla, která bude potřeba implementovat v praxi.
Tři klíčové informace z této epizody:
Zapomeňte na všechny marketingové poučky
Snažte se mluvit jazykem, kterým mluví vaše cílová skupina
Buďte mezi lidmi a propagujte značku přímo s lidmi, kteří jsou vaše cílová skupina
Kastner & Palacká: Osobní značky konkrétních lidí začínají být důležitější než značky firem
Firemní branding versus osobní brand. Chtějí stále ještě zaměstnanci pracovat pro velké značky? Nebo je čím dál důležitější "s kým a pro koho" budou ve firmě pracovat?
Firemní branding se začíná čím dál silněji propisovat ke konkrétním zaměstnancům a osobní branding tak roste na své důležitosti. Firmy na to musí reagovat nejen změnou firemní strategie, ale především daleko více ve spolupráci s konkrétními zaměstnanci.
Jiří Kastner zastává jasný názor: "Vše, a tedy i skutečně kvalitní branding je stále více a více závislý na kvalitách a síle osobnosti konkrétních lidí."
O aktuálních trendech v managementu a osobním brandingu si v této epizodě povídáme s Jiřím Kastnerem, kterého si na rozvoj a trénink osobnosti najímají nejen velmi úspěšní manažeři a sportovci, ale také ti kteří svou cestu k úspěchu a silnému brandu teprve zahájili.
Do diskuze se přidala také Martina Palacká, která díky svým velmi úspěšným projektům pro řadu firemních i osobních značek patří již několik let mezi velmi respektované brand specialisty. V současnosti Martina řídí employer branding Komerční banky.
Americký dolar na devizových trzích 📈 zpevňuje vůči hlavním měnám. Podle agentury Reuters se tak děje částečně v důsledku očekávání dohod s řadou obchodních partnerů, včetně Číny, jež by mohly zmírnit dopad amerických cel na většinu zboží. Naopak japonský jen dnes oslabuje, protože centrální banka (BOJ) ponechala úrokové sazby beze změny a snížila prognózy růstu právě kvůli americkým clům.
Za vyváženou a spravedlivou ukrajinský prezident 👨 Volodymyr Zelenskyj označil dohodu uzavřenou se Spojenými státy, na základě které Američané získají přístup k ukrajinským přírodním zdrojům a díky níž vznikne společný investiční fond obnovy Ukrajiny. Zelenskyj v proslovu zveřejněném na jeho účtu na telegramu řekl, že dohoda se během přípravy změnila a že otevírá cestu k modernizaci průmyslu na Ukrajině a vytváří investiční možnosti v této zemi.
Letecký dopravce Ryanair ☝ pohrozil zrušením objednávek stovek letadel amerického výrobce Boeing, pokud výrazně vzrostou cla v důsledku celní války vedené Spojenými státy. Ryanair by v takovém případě hledal alternativy, včetně čínského výrobce letadel COMAC, uvedl podle agentury Reuters šéf společnosti Michael O'Leary v dopise jednomu z významných amerických zákonodárců.
Ceny ropy dnes na světových trzích 📈 rostou poté, co dobré čtvrtletní výsledky společností Meta a Microsoft podpořily americké akcie a vyvážily obavy o americkou ekonomiku a vyhlídky na vyšší těžbu ropy státy skupiny OPEC+. Tu tvoří členové Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a jejich spojenci včetně Ruska.
Plánovaná víkendová jednání mezi Íránem a Spojenými státy v Římě o rychle postupujícím jaderném programu Teheránu byla 👉 odložena. Dnes to podle agentur oznámil Omán, kde se minulý týden konaly třetí nepřímé rozhovory mezi zástupci Íránu a USA, jejichž cílem je uzavřít novou jadernou dohodu.
Vedení polské armády jako lež a manipulaci ❌ odmítlo tvrzení spolupracovníka krajně pravicového politika Grzegorze Brauna, že Polsko zahájilo přípravy na vojenskou intervenci na Ukrajině. Europoslanec Braun kandiduje v prezidentských volbách, které Polsko čekají ve druhé polovině května.
Ukrajinská vláda zveřejnila 📜 text dohody mezi Spojenými státy a Ukrajinou o vzniku společného investičního fondu obnovy, který poskytne Američanům přístup k ukrajinským přírodním zdrojům. Dokument zmiňuje ukrajinské zásoby a ložiska přes pěti desítek nerostů a ropy či zemního plynu.
Americkému řetězci rychlého občerstvení McDonald's 📉 klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o tři procenta na 1,86 miliardy dolarů (40,9 miliardy korun). Celosvětové tržby v provozovnách otevřených nejméně jeden rok se pak za leden až březen nečekaně snížily o jedno procento, jak na zákazníky doléhá ekonomika nejistota.
Za důležitý milník v partnerství Ukrajiny a Spojených států označil ukrajinský ministr zahraničí 👨 Andrij Sybiha dohodu o vytvoření společného investičního fondu obnovy, která podle médií poskytne Američanům přístup k ukrajinským přírodním zdrojům. Dohodu ve středu podepsali představitelé obou zemí.
Podpis dohody o minerálech mezi Spojenými státy a Ukrajinou je podle ministra zahraničí Jana Lipavského (nestr.) dalším důkazem, že Ukrajina je skutečně 👍 připravena na mírová jednání. Naopak Rusko se dál vykrucuje a nereaguje na americkou snahu válku ukončit, řekl Lipavský.