Šipky: Hra o miliony, která přitahuje i velké investory
Šipky, sport, který se může zdát jednoduchý a přístupný, je ve skutečnosti obrovským odvětvím s miliony fanoušků po celém světě a s finančními toky, které mohou konkurovat tradičním sportovním gigantům. Odměny pro hráče, sponzoři a mediální práva – to vše vytváří dynamický a lukrativní svět šipek, který přitahuje jak hráče, tak investory.
Phil Taylor, šestnáctinásobný mistr světa, je ikonou tohoto sportu a jedním z nejúspěšnějších hráčů všech dob. Během své dlouhé kariéry si vydělal miliony liber a pomohl zvýšit atraktivitu šipek na celosvětovou úroveň. Hráči jako Michael van Gerwen, Peter Wright a Gary Anderson, kteří jsou také součástí elitní skupiny, vydělávají obrovské částky na turnajových odměnách a sponzorských smlouvách. Tyto špičkové hráče sponzorují velké značky, jako jsou výrobci šipek a vybavení, sázkové společnosti a dokonce i automobilky. Van Gerwen, známý jako „The Green Machine“, má lukrativní smlouvu s výrobcem šipek Winmau a je také ambasadorem několika dalších značek.
Mistrovství světa v šipkách, které se koná každoročně v prosinci, je vrcholem sezóny a nabízí největší finanční odměny. Turnaj sponzorují velké společnosti, jako je například společnost William Hill, a vysílají ho televizní stanice po celém světě. Vítěz turnaje si může odnést domů šek na více než půl milionu liber, což je odměna srovnatelná s těmi v předních golfových a tenisových turnajích. Kromě toho hráči během celého roku soutěží v řadě dalších turnajů, včetně Premier League Darts, World Matchplay a World Grand Prix, kde si mohou vydělat další významné částky.
Investiční společnost MNC Capital zvýšila nabídku na převzetí americké společnosti Vista Outdoor, která ale preferuje jinou dohodu s českou firmou Czechoslovak Group (CSG). MNC už jednu nabídku učinila, Vista ji však odmítla jako neadekvátní. Nyní se MNC rozhodla nabídka zvýšit na 39,50 dolarů za akcii, což Vistu oceňuje na více než tři miliardy dolarů (přes 67 miliard korun), uvedla agentura Reuters.
MNC Capital chce trumfnout Strnada a zvýšila nabídku na převzetí Vista Outdoor
Zprávy z firem
Šipky jsou také lukrativní podnik pro sázkové společnosti. S růstem popularity sportu se sázky na šipkové turnaje staly velmi oblíbenými. Sázkové kanceláře jsou významnými sponzory a partnery šipkových organizací, což dále zvyšuje finanční potenciál tohoto sportu. Šipky jsou také oblíbeným sportem pro sponzoring pivovarů a výrobců alkoholických nápojů, kteří vidí v základně fanoušků šipek atraktivní demografickou skupinu.
S růstem popularity šipek na globální úroveň se zvyšují mediální práva a příležitosti pro vysílání. Televizní stanice a streamovací platformy platí vysoké částky za práva na vysílání turnajů, což přináší další příjmy do sportu. Šipky jsou také oblíbeným sportem v sociálních médiích, kde hráči mají miliony sledujících a fanoušků, což otevírá další možnosti pro sponzory a propagaci.
Finanční stránka šipek je fascinující aspekt tohoto dynamického sportu. Odměny pro hráče, sponzorské smlouvy a mediální práva vytvářejí lukrativní prostředí, které přitahuje investice a talentované hráče. S pokračujícím růstem popularity šipek po celém světě můžeme očekávat, že finanční odměny a příležitosti budou dále růst, což z šipek dělá sport, který je třeba brát vážně jak na hřišti, tak v obchodním světě.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.