Průzkum: Mileniálové vidí v ESG práci snů, investoři budoucnost
Mladé generace označované jako mileniálové a Generace Z jsou hlavním motorem změny v myšlení globálních i tuzemských firem týkající se jejich společenské odpovědnosti. Každý třetí člověk ve věku 18 až 35 let by nepracoval ve firmě, která podle něj nemá odpovědný přístup ke světu a dvě pětiny mileniálů by upřednostnilo před jiným takového zaměstnavatele, který více dbá na udržitelnost, úctu k přírodě a celé společnosti. Vyplývá to z průzkumu společnosti Home Credit.
ESG je anglická zkratka pro „environmental, social and governance“ a skrývá se pod ní koncept ohleduplného a udržitelného podnikání a investování. „Téma ESG ale nehýbe jen trhem práce. Klíčovou roli hraje i v rozhodování investorů. Oproti době před pěti lety je udržitelnost důležitý rozhodovací faktor pro 78 procent z nich,” uvedl šéf vnějších vztahů Home Creditu Jan Růžička, který v rámci skupiny řídí i ESG.
Z globálních dat Home Creditu vychází, že tři pětiny mileniálů a příslušníků Generace Z věří, že firmy, které mají dobře zvládnutý vztah například k životnímu prostředí, budou profitabilnější, protože jsou lépe připraveny na změny, které přijdou. „Stejně tak je čtyřicet procent mladých zákazníků ochotných si připlatit za výrobek od firmy, která je šetrná k přírodě. A to i přesto, že takový výrobek bude dražší než od konkurence,“ dodal Růžička.
Lídři celého světa nyní řeší, jak dosáhnout shody na klimatických cílech. Investiční mašina se mezitím už pořádně rozjela. Jen zmatek zůstává dál.
Analýza: Do udržitelných investic tečou stamiliardy. Problémem je „lakování nazeleno”
Money
Z průzkumů tak podle Růžičky vyplývá, že lidem přestává být lhostejné, od jaké společnosti výrobky a služby kupují. „Podle průzkumu Accenture celkem 63 procent lidí bere při nákupu v potaz, zda se může ztotožnit s hodnotami a přesvědčením výrobce produktu či poskytovatele služeb,” říká.
Preference mladých přitom nevychází z žádného tlaku „ze shora“ či Bruselu. „Jde o změny, které dopředu tlačí zákazníci a zaměstnanci firem, především ti mladší. Zároveň nejde o žádné revoluční myšlenky, protože mnohé firmy tyto principy už dávno dodržují,” podotkl Růžička.
Od roku 2023 bude muset velká spousta firem reportovat, jak plní kritéria udržitelné ekonomiky, tedy takzvané ESG. Newstream.cz vydává ve spolupráci s vydavatelstvím A 11 první tištěný magazín věnovaný právě tématu ESG.
Newstream.cz vydává ve spolupráci s A 11 první tištěný magazín věnovaný tématu ESG
Leaders
Podle nedávného průzkumu agentury Ipsos jsou klíčovými oblastmi ESG pro české firmy investice do efektivního využití energie, recyklace a využití vody. V následujících pěti letech české firmy plánují investice do ESG v průměru ve výši 27 milionů korun.
Transformace byznysu směrem k udržitelnosti je komplexní záležitost a firma ji musí začlenit do všech částí svého fungování a působení. Klíčovou se tak stává právní rozměr celé problematiky, který bude navíc čím dál podstatnější s tím, jak se budou kritéria ESG stávat součástí závazné legislativy.
>>>>>Vše o ESG čtěte zde<<<<<
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofa Tomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.