Ztráta pro svět módy. Zemřel slavný italský návrhář Roberto Cavalli
Svět módy přišel o další velké jméno. Ve věku 83 let v Florencii zemřel italský módní návrhář Roberto Cavalli, uvedla to agentura Reuters. Cavalliho proslavily zejména spolupráce s filmovými a hudebními hvězdami i jeho návrhy se zvířecími potisky. Italská agentura ANSA uvedla, že měl slavný návrhář zdravotní problémy již delší dobu a v posledních letech se jeho stav zhoršil. I přes chatrné zdraví se loni stal pošesté otcem.
V rámci módy jej proslavily výrazné vzory divokých zvířat na jeho návrzích. Server CNN cituje z jeho přednášky na univerzitě v Oxfordu v roce 2013: „Miluji přírodu. Zvířata mají ty nejlepší šaty. Bůh je stvořil tak dobře oblečené. Ženám se tyto vzory líbí, cítí se v nich přirozeně,“ uvedl Cavalli.
Kromě netradičních vzorů na oblečení se do hledáčku veřejnosti i módních odborníků dostal i v 70. letech minulého století, kdy představil své sandblastované džíny. Tato revoluční technika dodala džínům vintage vzhled a stala se hitem. Jeho kolekce se brzy rozšířily i o ready-to-wear (oblečení pro každodenní použití - pozn.red.) oblečení pro muže i ženy, které se vyznačovalo luxusními materiály, rafinovanými střihy a odvážnými potisky, často inspirovanými výše zmíněnými zvířecími vzory.
Během 80. a 90. let se Roberto Cavalli stal ikonou italské módy. Jeho značka se rozrostla o širokou škálu produktů, včetně doplňků, parfémů a spodního prádla. Postupně otevíral butiky po celém světě a oblékal celebrity jako Madonna, Jennifer Lopez, Beyoncé, Kim Kardashian, Naomi Campbell či Lady Gaga.
I přes slávu a uznání se ani jeho módnímu domu nevyhnuly finanční problémy. Ty vykrystalizovaly v prodej 90 procent kapitálu firmy, který v roce 2015 Cavalli prodal investičnímu fondu Clessidra. Ten však nedokázal hospodaření společnosti vylepšit a tak podnik odkoupil v roce 2019 fond Vision Investments z Dubaje, za kterým stojí miliardář Hussain Sajwani.
Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches.
Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches
Zprávy z firem
Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.
Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.