Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ztráta pro svět módy. Zemřel slavný italský návrhář Roberto Cavalli

Zemřel italský módní návrhář Roberto Cavalli
ČTK
Jiří Frydlewicz
fry

Svět módy přišel o další velké jméno. Ve věku 83 let v Florencii zemřel italský módní návrhář Roberto Cavalli, uvedla to agentura Reuters. Cavalliho proslavily zejména spolupráce s filmovými a hudebními hvězdami i jeho návrhy se zvířecími potisky. Italská agentura ANSA uvedla, že měl slavný návrhář zdravotní problémy již delší dobu a v posledních letech se jeho stav zhoršil. I přes chatrné zdraví se loni stal pošesté otcem. 

Reklama

V rámci módy jej proslavily výrazné vzory divokých zvířat na jeho návrzích. Server CNN cituje z jeho přednášky na univerzitě v Oxfordu v roce 2013: „Miluji přírodu. Zvířata mají ty nejlepší šaty. Bůh je stvořil tak dobře oblečené. Ženám se tyto vzory líbí, cítí se v nich přirozeně,“ uvedl Cavalli.

Kromě netradičních vzorů na oblečení se do hledáčku veřejnosti i módních odborníků dostal i v 70. letech minulého století, kdy představil své sandblastované džíny. Tato revoluční technika dodala džínům vintage vzhled a stala se hitem. Jeho kolekce se brzy rozšířily i o ready-to-wear (oblečení pro každodenní použití - pozn.red.) oblečení pro muže i ženy, které se vyznačovalo luxusními materiály, rafinovanými střihy a odvážnými potisky, často inspirovanými výše zmíněnými zvířecími vzory.

Během 80. a 90. let se Roberto Cavalli stal ikonou italské módy. Jeho značka se rozrostla o širokou škálu produktů, včetně doplňků, parfémů a spodního prádla. Postupně otevíral butiky po celém světě a oblékal celebrity jako Madonna, Jennifer Lopez, Beyoncé, Kim Kardashian, Naomi Campbell či Lady Gaga.

I přes slávu a uznání se ani jeho módnímu domu nevyhnuly finanční problémy. Ty vykrystalizovaly v prodej 90 procent kapitálu firmy, který v roce 2015 Cavalli prodal investičnímu fondu Clessidra. Ten však nedokázal hospodaření společnosti vylepšit a tak podnik odkoupil v roce 2019 fond Vision Investments z Dubaje, za kterým stojí miliardář Hussain Sajwani.

Reklama

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches.

Přečíst článek

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme