Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ztráta pro svět módy. Zemřel slavný italský návrhář Roberto Cavalli

Zemřel italský módní návrhář Roberto Cavalli
ČTK
Jiří Frydlewicz
fry

Svět módy přišel o další velké jméno. Ve věku 83 let v Florencii zemřel italský módní návrhář Roberto Cavalli, uvedla to agentura Reuters. Cavalliho proslavily zejména spolupráce s filmovými a hudebními hvězdami i jeho návrhy se zvířecími potisky. Italská agentura ANSA uvedla, že měl slavný návrhář zdravotní problémy již delší dobu a v posledních letech se jeho stav zhoršil. I přes chatrné zdraví se loni stal pošesté otcem. 

Reklama

V rámci módy jej proslavily výrazné vzory divokých zvířat na jeho návrzích. Server CNN cituje z jeho přednášky na univerzitě v Oxfordu v roce 2013: „Miluji přírodu. Zvířata mají ty nejlepší šaty. Bůh je stvořil tak dobře oblečené. Ženám se tyto vzory líbí, cítí se v nich přirozeně,“ uvedl Cavalli.

Kromě netradičních vzorů na oblečení se do hledáčku veřejnosti i módních odborníků dostal i v 70. letech minulého století, kdy představil své sandblastované džíny. Tato revoluční technika dodala džínům vintage vzhled a stala se hitem. Jeho kolekce se brzy rozšířily i o ready-to-wear (oblečení pro každodenní použití - pozn.red.) oblečení pro muže i ženy, které se vyznačovalo luxusními materiály, rafinovanými střihy a odvážnými potisky, často inspirovanými výše zmíněnými zvířecími vzory.

Během 80. a 90. let se Roberto Cavalli stal ikonou italské módy. Jeho značka se rozrostla o širokou škálu produktů, včetně doplňků, parfémů a spodního prádla. Postupně otevíral butiky po celém světě a oblékal celebrity jako Madonna, Jennifer Lopez, Beyoncé, Kim Kardashian, Naomi Campbell či Lady Gaga.

I přes slávu a uznání se ani jeho módnímu domu nevyhnuly finanční problémy. Ty vykrystalizovaly v prodej 90 procent kapitálu firmy, který v roce 2015 Cavalli prodal investičnímu fondu Clessidra. Ten však nedokázal hospodaření společnosti vylepšit a tak podnik odkoupil v roce 2019 fond Vision Investments z Dubaje, za kterým stojí miliardář Hussain Sajwani.

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches.

Přečíst článek

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme