Bývalý šéf Walta Disneyho Bob Iger: Inovujte, nebo zhyňte
![Bob Iger, bývalý šéf zábavního konglomerátu Walt Disney a jeho současný předseda představenstva.](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/P202002260275701.jpeg)
Muž, který vedl zábavní konglomerát Walt Disney a mohl se stát americkým prezidentem, se podělil o svůj pohled na byznys. Cenné rady uvedl ve své knize a také v kurzu Master Class.
Dlouhá léta patří bývalý šéf Walta Disneyho k nejlépe hodnoceným a placeným manažerům světa. Vedl největší zábavní společnost světa, která za jeho působení prošla krizí takřka bez problémů. Byl u největších dealů zábavního průmyslu, stál za nákupem Pixaru, Marvelu, Lucasfilmu i konkurenčního studia Fox. Kvůli poslednímu obchodu dokonce zahodil i šanci stát se americkým prezidentem. Robert „Bob” Iger patří k nejvlivnějším osobnostem amerického byznysu. A se svou moudrostí, pohledem na podnikání i svět, se rozhodl podělit. Vydal knihu The Ride of a Lifetime, která je skvělým školením o rozhodování a vedení podniku pro 21. století a má také svůj kurz ve školícím systému Master Class.
Jaké jsou jeho hlavní zásady? Tady je máte.
Manažerské desatero Roberta Igera
1) Optimismus: Pesimista nedokáže správně namotivovat lidi.
2) Odvaha: Při investicích, akvizicích, změně obchodního modelu se bez odvahy neobejdete. Strach z neúspěchu je zabijákem kreativity.
3) Zaměření: Vše zaměřte na nejdůležitější projekty a řešení zásadních problémů. Chcete-li představovat složité koncepce, přeložte je do pár jednoduchých hesel a těch se držte.
4) Rozhodnost: I ta nejtěžší rozhodnutí musí být podniknuta bez zbytečných okolků.
5) Zvídavost: Díky ní najdete nové lidi, nová místa a nové myšlenky. A bez nich v měnící se době nepřežijete.
6) Férovost: Silný vůdce musí s lidmi zacházet férově. Dávat druhou šanci, být empatický, přístupný všem.
7) Hloubavost: Často se podceňuje, přitom bez ní nemůže šéf dospět ke správným znalostem a rozhodnutím.
8) Autenticita: Pravda a autenticita plodí respekt a důvěru.
9) Směřování k dokonalosti: Spokojit se s průměrem nestačí. A to i ze zdánlivě logických důvodů, jako jsou uzávěrka či nedostatek financí.
10) Zásadovost: Co děláte, dělejte eticky, jinak v dlouhodobém měřítku neuspějete.
Rady Boba Igera
Jak poznat správné podřízené
Správní podřízení nejsou ti, kdo neustále touží být povýšení a tvrdí, že jejich potenciál není dostatečně využit. Těmi opravdu důležitými lidmi jsou ti, kteří prokážou, že to bez nich zkrátka nejde. A těmi se stanete tak, že děláte svou práci skvěle, jste trpělivý, neustále hledáte další příležitosti k růstu. Správný šéf právě takovým lidem dá šanci ve chvíli, kdy se nějaká naskytne.
O vyhazování
Vyhazování lidí nebo omezování jejich odpovědnosti je to nejtěžší, co šéf musí dělat. Neexistuje na to příručka, ale mám několik pravidel, kterých se držím: musíte to udělat osobně, ne telefonem, ne mailem, bez žádného prostředníka. Neveďte žádné řečičky o počasí, jděte rovnou k věci. Vysvětlete jim, co vás k vyhazovu vedlo. Já ještě zdůrazňuji, jak těžké rozhodnutí to bylo a že chápu, že pro ně to je ještě těžší. Tato situace je vždy obtížná a bolestivá, nepředstírejte, že tomu tak není.
O mediálních společnostech
Svět se mění a mediální společnosti se musely proměnit také. Většina z nich ale vycházela z pozic strachu, že přijdou o stávající příjmy, namísto toho, aby vycházely z pozic příležitosti najít nové modely. Tradiční manažeři se příliš často snaží zachovávat status quo, což v této době neobstojí.
Foto: ČTK
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.