Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bývalý šéf Walta Disneyho Bob Iger: Inovujte, nebo zhyňte

Bob Iger, bývalý šéf zábavního konglomerátu Walt Disney a jeho současný předseda představenstva.
ČTK
Stanislav Šulc

Muž, který vedl zábavní konglomerát Walt Disney a mohl se stát americkým prezidentem, se podělil o svůj pohled na byznys. Cenné rady uvedl ve své knize a také v kurzu Master Class.

Reklama

Dlouhá léta patří bývalý šéf Walta Disneyho k nejlépe hodnoceným a placeným manažerům světa. Vedl největší zábavní společnost světa, která za jeho působení prošla krizí takřka bez problémů. Byl u největších dealů zábavního průmyslu, stál za nákupem Pixaru, Marvelu, Lucasfilmu i konkurenčního studia Fox. Kvůli poslednímu obchodu dokonce zahodil i šanci stát se americkým prezidentem. Robert „Bob” Iger patří k nejvlivnějším osobnostem amerického byznysu. A se svou moudrostí, pohledem na podnikání i svět, se rozhodl podělit. Vydal knihu The Ride of a Lifetime, která je skvělým školením o rozhodování a vedení podniku pro 21. století a má také svůj kurz ve školícím systému Master Class.

Jaké jsou jeho hlavní zásady? Tady je máte.

Manažerské desatero Roberta Igera

1) Optimismus: Pesimista nedokáže správně namotivovat lidi.

2) Odvaha: Při investicích, akvizicích, změně obchodního modelu se bez odvahy neobejdete. Strach z neúspěchu je zabijákem kreativity.

3) Zaměření: Vše zaměřte na nejdůležitější projekty a řešení zásadních problémů. Chcete-li představovat složité koncepce, přeložte je do pár jednoduchých hesel a těch se držte.

4) Rozhodnost: I ta nejtěžší rozhodnutí musí být podniknuta bez zbytečných okolků.

5) Zvídavost: Díky ní najdete nové lidi, nová místa a nové myšlenky. A bez nich v měnící se době nepřežijete.

6) Férovost: Silný vůdce musí s lidmi zacházet férově. Dávat druhou šanci, být empatický, přístupný všem.

7) Hloubavost: Často se podceňuje, přitom bez ní nemůže šéf dospět ke správným znalostem a rozhodnutím.

8) Autenticita: Pravda a autenticita plodí respekt a důvěru.

9) Směřování k dokonalosti: Spokojit se s průměrem nestačí. A to i ze zdánlivě logických důvodů, jako jsou uzávěrka či nedostatek financí.

10) Zásadovost: Co děláte, dělejte eticky, jinak v dlouhodobém měřítku neuspějete.

Rady Boba Igera

Jak poznat správné podřízené

Správní podřízení nejsou ti, kdo neustále touží být povýšení a tvrdí, že jejich potenciál není dostatečně využit. Těmi opravdu důležitými lidmi jsou ti, kteří prokážou, že to bez nich zkrátka nejde. A těmi se stanete tak, že děláte svou práci skvěle, jste trpělivý, neustále hledáte další příležitosti k růstu. Správný šéf právě takovým lidem dá šanci ve chvíli, kdy se nějaká naskytne.

O vyhazování

Vyhazování lidí nebo omezování jejich odpovědnosti je to nejtěžší, co šéf musí dělat. Neexistuje na to příručka, ale mám několik pravidel, kterých se držím: musíte to udělat osobně, ne telefonem, ne mailem, bez žádného prostředníka. Neveďte žádné řečičky o počasí, jděte rovnou k věci. Vysvětlete jim, co vás k vyhazovu vedlo. Já ještě zdůrazňuji, jak těžké rozhodnutí to bylo a že chápu, že pro ně to je ještě těžší. Tato situace je vždy obtížná a bolestivá, nepředstírejte, že tomu tak není.

O mediálních společnostech

Svět se mění a mediální společnosti se musely proměnit také. Většina z nich ale vycházela z pozic strachu, že přijdou o stávající příjmy, namísto toho, aby vycházely z pozic příležitosti najít nové modely. Tradiční manažeři se příliš často snaží zachovávat status quo, což v této době neobstojí.

Foto: ČTK

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Nepropásněte nominace do soutěže Manažer roku. Čas máte jen do 25. března

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme