Dům s výhledem na Brdy citlivě nahradil starou chatku. Vyšel na 10 milionů
![Dům s výhledem na Brdy citlivě nahradil starou chatku. Vyšel na 10 milionů](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/kaa-new-house-in-the-old-garden-boysplaynice-02.jpg)
Na parcele nedaleko Prahy stávala dřevěná chatka. Nahradila ji novostavba rodinného domu pro čtyřčlennou rodinu. Navrhli ji architekti z kaa-studio.
„Chtěli jsme, aby dům jemně zapadl mezi okolní domy původní zástavby a mezi stromy staré zahrady,” přibližují architekti. Dispozice je tedy rozvržena tak, aby dům zajistil svým obyvatelům co možná nejvíc výhledů do okolí. Parcela je na jižním svahu nad Berounkou s nádherným výhledem na brdský masiv. Stavba domu probíhala i s ohledem na staré vzrostlé stromy.
„Klient rovněž kladl důraz na hospodárnost stavby a následně i provozu domu. Stejně jako zabezpečení dokonalého stínění před slunečními paprsky přes den a světelného smogu v noci,” dodávají architekti.
Ti vyplnili investorovi i přání na vytvoření venkovního zastřešeného prostoru – určeného pro sezení a sušení plodů.
Dům vyšel na 10 milionů korun.
Petr Kolář patří k nejžádanějším českým architektům současnosti, i miliardáři na něj stojí frontu. Staví hotelové resorty, vesnice, olympijské parky i rodinné domy. Označení „architekt miliardářů” se ale brání. „Kvalitní architektura jde dělat i s útlým rozpočtem, stavíme projekty i za milion,” říká Kolář v rozhovoru pro newstream.cz.
Architekt miliardářů Kolář: Luxus není zlatý kohoutek, ale dokonalá funkčnost
Leaders
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.