Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Známá vodka Stoličnaja se kvůli ruskému vpádu na Ukrajinu přejmenuje

Stolichnaya
iStock
 ČTK

Světoznámá značka vodky Stolichnaya (Stoličnaja) se kvůli ruskému vpádu na Ukrajinu přejmenuje a bude se prodávat pod novým názvem Stoli. Informovala o tom firma Stoli Group se sídlem v Lucembursku, která značku vlastní. Vodka se vyrábí v Lotyšsku.

Za firmou Stoli Group, založenou v roce 1997, stojí podnikatel Jurij Šefler, kritik prezidenta Vladimira Putina, který od roku 2002 žije mimo Rusko. „I když žiji od roku 2002 v exilu kvůli svým názorům na Putina, na značku Stolichnaya jsem byl vždycky hrdý. Nyní jsme udělali rozhodnutí značku změnit, protože to jméno už nás dobře nereprezentuje,“ uvedl Šefler v prohlášení.

Lidé si většinou značku Stolichnaya spojují s Ruskem, práva na užití značky ve 150 zemích světa však vlastní Stoli Group, která lihovinu vyrábí výhradně v Lotyšsku. V Rusku vodku pod tímto názvem vyrábí státem vlastněná firma.

Přejmenováním vodky se firma brání bojkotu ruských výrobků, kterým lidé po celém světě vyjadřují solidaritu s Ukrajinou.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Doporučujeme