Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výroba štítků v Česku: Objevte luxusní designové štítky i funkční průmyslové značení

Objevte luxusní designové štítky i funkční průmyslové značení
Rathgeber
Komerční spolupráce

Často působí nenápadné, ale přitom fungují jako zcela klíčové prvky mnoha výrobků. Někdy nesou klíčové technické informace, jindy jde o estetický prvek, který pozvedne celkový dojem ze značky. Přečtěte si, z jakých materiálů se technické i designové štítky vyrábí a kde všude se používají.

Štítky drží i kilometr nad zemí

Výroba štítků se vyznačuje nejrůznějšími specifiky. Jedním z nich jsou často náročné až extrémní podmínky, které musí takové značení vydržet bez úhony. Věděli jste, že takovým odolným štítkem jsou označeny například horkovzdušné balóny? Štítek na balónu musí obsahovat povinné technické informace, ale zároveň splňovat i designové nároky na dokonalé ztvárnění loga výrobce.

Horkovzdušný balón se běžně pohybuje ve výšce i kilometr nad zemí. I tam musí štítek odolat všem povětrnostním vlivům, vlhkosti nebo UV záření.

Specialistou na výrobu designového a průmyslového značení je v Česku firma Rathgeber, která dokazuje svou přední pozici na trhu už 30 let. A právě jeden z jejich štítků z nerezové oceli se nýtuje na pevný podklad koše a hořáku horkovzdušných balónů.

Láhev luxusního šampaňského pro vítěze Formule 1 zdobí český štítek

Šampaňské neodmyslitelně patří k oslavám a významným událostem. Pro jednu takovou speciální příležitost se vyrábí šampaňské s velmi unikátní etiketou. Vítěz Formule 1 dostává exkluzivní láhev šampaňského Carbon z vinařství Champagne House Devavry. A právě luxusní etiketu na toto šampaňské vyrábí také Češi v Bystřici pod Pernštejnem. Konkrétně jde o 3D plastové štítky Chromotion® a 3D hliníkové štítky s embosováním.

Kromě těchto luxusních štítků vyrábí firma Rathgeber i další unikátní etikety speciálně určené na zaoblené povrchy jako jsou právě nápojové láhve nebo flakóny od parfémů. Štítky Aluminium Label z velmi tenkého hliníku se dají snadno tvarovat a díky tloušťce pouhé 0,3 mm dokonale přilnou téměř na jakýkoli povrch.

Zároveň jsou ale nesmírně odolné vůči chemickým čističům, UV záření i povětrnostním vlivům. Díky tomu se dají aplikovat třeba na rámy kol, kočárky nebo slunečníky.

Ani technický štítek nemusí být „nudný“

Průmyslové značení si většinou nespojujeme s líbivým provedením. Ovšem i typový štítek, čelní panel nebo funkční díl se dá vyrobit tak, aby nesl potřebné informace, a zároveň dobře vypadal. Zatímco u čelních panelů, fóliových klávesnic a bezpečnostních etiket dominují jako materiály polyester a polykarbonát, tak výrobní a typové štítky nebo funkční díly se vyrábí především z hliníku.

V potravinářském průmyslu nebo třeba zdravotnictví se pak častěji setkáváme se štítky z ušlechtilé nerezové oceli, které jsou odolné vůči vlhkosti, kyselinám, dezinfekčním prostředkům, vysokým teplotám a mechanickému namáhání. Využití proto najdou například u přístrojů v chemické výrobě, gastronomii nebo u medicínské techniky.

Výrobní štítky lze potisknout různými tiskovými technologiemi a následně i povrchově zušlechtit. K jednoduchým motivům využíváme sítotisk, složitější design zvládne UV digitální tisk, mechanickou odolnost barev pak zajistí eloxování. U něj se tiskne do otevřených pórů oxidační vrstvy hliníkových slitin. Do potištěného štítku pak lze razit, jeho povrch kartáčovat, diamantově brousit či využít mikrotisku.

Velmi populární formou povrchového zušlechtění je také využití laseru. Ať už jde o jednoduchý laserový popis sériových čísel, písmen a čárových kódů nebo hloubkové gravírování složitějších QR kódů, nesoucích důležité technické informace.

Do designového i průmyslového značení lze integrovat i čipy s technologií NFC/RFID a vytvořit z nich unikatní nosič důležitých informací, které lze následně načíst pomocí chytrého telefonu nebo speciální čtečky.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Cottagecore

Podzim ve stylu cottagecore. Romantické outfity inspirované přírodou a venkovem

Přečíst článek
Doporučujeme