Český T-Mobile odeslal své německé matce pět miliard

Operátorovi T-Mobile loni klesl čistý zisk o sedm procent na 5,09 miliardy korun. Celý jej ve formě dividendy odeslal své mateřské společnosti Deutsche Telekom. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.
Jeden ze tří hlavních operátorů na českém trhu přišel o sedm procent z čistého zisku. Ten tak za loňský rok těsně přesahuje pět miliard korun. Firma jej ve formě dividendy celý odeslala mateřské společnosti Deutsche Telekom.
Výnosy ze zákaznických smluv stouply o dvě procenta na 28,7 miliardy korun. K výsledkům přispěl rychlý růst spotřeby dat a zvýšený hlasový i SMS provoz.
Počet zákazníků v mobilní síti T-Mobilu loni klesl o 1,4 procenta na 6,18 milionu. Uživatelů pevného širokopásmového připojení k internetu naopak naopak bylo o 15 procent více, a to 368 tisíc. Internetové či satelitní TV služby využívá 189 tisíc zákazníků, tedy meziročně o 27 procent více.
T-Mobile loni uspěl v aukci na frekvence 5. generace. Spustil 5G síť v Brně a Praze, rozšířil pokrytí optickou sítí o dalších 70 tisíc domácností na celkem 210 tisíc. V dalších letech by mělo tempo výstavby ještě akcelerovat i díky ohlášenému společnému investičnímu projektu s firmou CETIN. Celkové investice loni dosáhly 4,2 miliardy korun.
Česká vláda nestihla v parlamentu prosadit evropskou směrnici o DPH na zboží ze třetích zemí. Za zásilky do 22 eur tak nebudete nic doplácet.
Letí vám balíček z Číny? DPH zatím platit nebudete
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.