Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Spor o pudr, Johnson & Johnson nabízí devět miliard dolarů, aby ukončil žaloby

Johnson & Johnson, ilustrační foto
iSTock

Americký farmaceutický koncern Johnson & Johnson (J&J) se chystá dohodou za 8,9 miliardy dolarů (téměř 191 miliard korun) ukončit spory o své hygienické produkty. Čelil soudnímu sporu, že způsobují rakovinu. Podnik to v úterý oznámil regulačním orgánům ve Spojených státech.

Reklama

Johnson & Johnson čelí více než 40 tisíc žalobám od zákazníků, kteří tvrdí, že používání dětského pudru na bázi mastku způsobovalo rakovinu. Někteří uvádějí, že produkt obsahoval rakovinotvorný azbest.

Johnson & Johnson, ilustrační foto

Johnson & Johnson končí s prodejem kontroverzního dětského pudru

Společnost Johnson & Johnson neustála mediální tlak. Po 130 letech se rozhodla ukončit prodej dětského pudru vyrobeného na bázi mastku. Na celém světě bude nyní prodávat jen ten z kukuřičného škrobu. Na výsledek vleklých sporů upozornila agentura Reuters.

Přečíst článek

J&J v roce 2020 v USA přerušila prodej dětského pudru, který byl na trhu téměř 130 let. Učinila tak s odkazem na dezinformace, které podle ní podkopaly poptávku po produktu. Ten se používal k prevenci plenkové vyrážky a k dalším kosmetickým účelům, někdy i jako suchý šampon.

Loni koncern oznámil plány na ukončení prodeje pudru po celém světě. Nyní je v prodeji verze, která obsahuje kukuřičný škrob, píše BBC.

Reklama

„Řešení této záležitosti prostřednictvím navrhovaného reorganizačního plánu je spravedlivější a efektivnější a umožňuje včas odškodnění žadatelů,“ uvedl pro Bloomberg ve zprávě Erik Haas z J&J. 

Dohodnutá platba pro ukončení sporů má být rozložena na 25 let a je výrazně vyšší než dvě miliardy dolarů, jak firma původně navrhovala. V úterý oznámený návrh musí ještě schválit žalující strana a soud.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme