Spor o pudr, Johnson & Johnson nabízí devět miliard dolarů, aby ukončil žaloby

Americký farmaceutický koncern Johnson & Johnson (J&J) se chystá dohodou za 8,9 miliardy dolarů (téměř 191 miliard korun) ukončit spory o své hygienické produkty. Čelil soudnímu sporu, že způsobují rakovinu. Podnik to v úterý oznámil regulačním orgánům ve Spojených státech.
Johnson & Johnson čelí více než 40 tisíc žalobám od zákazníků, kteří tvrdí, že používání dětského pudru na bázi mastku způsobovalo rakovinu. Někteří uvádějí, že produkt obsahoval rakovinotvorný azbest.
Společnost Johnson & Johnson neustála mediální tlak. Po 130 letech se rozhodla ukončit prodej dětského pudru vyrobeného na bázi mastku. Na celém světě bude nyní prodávat jen ten z kukuřičného škrobu. Na výsledek vleklých sporů upozornila agentura Reuters.
Johnson & Johnson končí s prodejem kontroverzního dětského pudru
Zprávy z firem
J&J v roce 2020 v USA přerušila prodej dětského pudru, který byl na trhu téměř 130 let. Učinila tak s odkazem na dezinformace, které podle ní podkopaly poptávku po produktu. Ten se používal k prevenci plenkové vyrážky a k dalším kosmetickým účelům, někdy i jako suchý šampon.
Loni koncern oznámil plány na ukončení prodeje pudru po celém světě. Nyní je v prodeji verze, která obsahuje kukuřičný škrob, píše BBC.
„Řešení této záležitosti prostřednictvím navrhovaného reorganizačního plánu je spravedlivější a efektivnější a umožňuje včas odškodnění žadatelů,“ uvedl pro Bloomberg ve zprávě Erik Haas z J&J.
Dohodnutá platba pro ukončení sporů má být rozložena na 25 let a je výrazně vyšší než dvě miliardy dolarů, jak firma původně navrhovala. V úterý oznámený návrh musí ještě schválit žalující strana a soud.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.