Sdílená auta v Praze nabídne i Bolt
Provozovatel alternativní přepravy Bolt spustí v Praze novou službu na sdílení aut. K pronájmu bude v hlavním městě nabízet kolem 400 vozidel. Služba bude k dispozici od dnešního dne (pátek) v aplikaci společnosti. Novinářům ji dnes představil ředitel služby Bolt Drive Václav Soukup. Společnost se tak přiřadí k dalším provozovatelům takzvaného carsharingu v metropoli.
Praha se tak stane po Tallinu, Rize, Vilniusu a Berlíně další evropskou metropolí, kde Bolt novou službu spustí. Oficiální spuštění služby Bolt plánuje na pondělí 3. června, první vozy by se ale na pražských silnicích měly podle Soukupa začít objevovat už dnes.
Nabízené vozy budou podle šéfa služby rozmístěny téměř po celé Praze. Půjde o vozidla Audi a Toyota se spalovacím nebo hybridním motorem. Cena vypůjčení auta se bude vypočítávat z délky trvání jízdy a pronájmu a ujeté vzdálenosti. Zahrnovat tak bude pohonné hmoty, pojištění a dálniční známku. Zápůjčky aut budou dostupné ve třech cenových kategoriích. Základní cena bude započítávat jednu korunu za minutu a další tři koruny za ujetý kilometr.
Konkurence je početná
„Nedávno jsme si zadali reprezentativní průzkum mezi Pražany, kteří vlastní auto. Vyšlo z něj, že přes 30 procent motoristů vydá za údržbu vozidla nejméně 25 tisíc korun za rok s tím, že další sedmina dotázaných ani přesně neví, kolik je auto vlastně stojí. Zároveň ale téměř polovina pražských motoristů auto používá pouze jeden či dva dny v týdnu,“ uvedl Soukup.
Krátkodobý pronájem auta v Praze i v dalších tuzemských městech nabízí i další společnosti. Mezi největší provozovatele patří například společnosti Anytime, Car4Way, HoppyGo, Driveto a další.
Bolt začal v Česku fungovat roce 2015, tehdy ještě pod názvem Taxify, jako alternativní přepravní služba osob. Spolu s tím společnost nyní provozuje také službu Bolt Food pro rozvoj jídla. Kromě Boltu působí v Česku i další podobné služby, jako je americký Uber nebo česká aplikace Liftago.
Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?
Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let
Zprávy z firem
S koncem covidových restrikcí a návratem turistů do Londýna a zaměstnanců do kanceláří zažívají boom i londýnští taxikáři. Nový taxík na elektřinu stojí dva miliony korun, vyrábí je čínská firma.
Ikonické londýnské taxíky zažívají renesanci
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.