DoDo otestovalo doručování drony. A za peníze Křetínského a Tkáče chystá další expanzi
                            Logisticko-technologická společnost DoDo má za sebou velmi úspěšný rok. Obrat kurýrní firmy se loni zvýšil o 39 procent na 1,3 miliardy korun. Firma oznámila, že jí počet objednávek stoupl o 49 procent na 5,8 milionu zásilek. Investičně do ní navíc loni vstoupili miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Získaný kapitál urychlí firemní expanzi.
Pro DoDo v minulém roce jezdilo 2300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích, kde firma obsluhuje nadnárodní i lokální klienty napříč 13 segmenty od potravin přes hotové jídlo až po drogerii, drobnou elektroniku a sportovní náčiní. Mezi nejznámější patří Tesco, Košík, KFC, supermarkety ze skupiny Rewe, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i řetězec se sportovním vybavením Decathlon.
V minulém roce firma dokončila také změnu značky a plně se zaměřila na velkoobchodní služby. Na další rozvoj a expanzi společnost v polovině roku získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.
Technologicko-logistická společnost DoDo Group, která se dlouhodobě zaměřuje na B2B logistiku poslední míle, získává v rámci investičního kola Series B svou dosud největší investici. S rychlejší expanzí do zahraničí rostoucí firmě pomohou investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem.
	Miliardáři Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo
		Money
		
V nejrušnější den DoDo napřič trhy rozvezlo 25 497 objednávek. V minulém roce se na objednávkách z takřka 40 procent podílely zahraniční trhy. Přes velmi silnou pozici na tuzemském trhu tak DoDo ukazuje, že těžištěm byznysu bude čím dál více zahraničí, přičemž velké ambice má společnost především v Německu, Rakousku a Švýcarsku.
„Během loňského roku jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat. Nadále pracujeme na rozvoji naší vlastní logistické platformy, která je pro náš provoz i expanzi klíčová, a stejně tak se soustředíme na náš franšízový model, abychom mohli expandovat co nejefektivněji. Máme silné reference, podporu investorů i kapitál na budování lokálních obchodních a provozních týmů. Věřím, že se nám v následujících 12 měsících podaří na poli expanze výrazně pokročit, přičemž soustředit se budeme především na pro nás klíčové Německo,” uvedl výkonný ředitel Michal Menšík.
České společnosti opět dominovaly žebříčku padesátky nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě. Do dvaadvacátého ročníku soutěže Deloitte Technology Fast 50 CE se dostalo 19 českých technologických firem, o dvě méně než loni. První místo obsadil český fintechový startup FTMO, druhá je litevská společnost Kilo grupé, UAB (Kilo.health) a třetí příčku obsadila rovněž česká společnost Driveto, která nabízí flexibilní pronájem automobilů.
	České rychle rostoucí technologické firmy vládnou střední Evropě
		Money
		
S pokračujícím růstem se DoDo stále důrazněji soustředí na udržitelnost. Společnost používá vlastní, daty poháněnou logistickou platformu GAIA, která se stará o plánování tras s cílem minimalizovat počet najetých kilometrů a dále zrychlovat doručování. DoDo zároveň pravidelně testuje nové možnosti doručení, ať se už šlo o použití elektrických vodních skútrů pro doručování po jezeře Balaton nebo využití dronů pro doručování po městech, které se nedávno testovalo v Budapešti.
Maloobchod se v posledních několika letech mění v důsledku ekonomických i technologických změn a řady krizí. Mění se kvůli tomu podmínky fungování na trhu i chování spotřebitelů, a to natolik zásadně, že je třeba tomu přizpůsobit i nabídku služeb, jinak hrozí, že podnikatelé o své zákazníky přijdou. Shodli se na tom řečníci i diskutující na konferenci Boost your business, kterou pořádal server newstream.cz. Generálním partnerem akce byla společnost Global Payments.
		Doba se změnila. Zákazníka je potřeba si hýčkat, shodují se experti napříč trhem
		Newstream TV
		
Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?
	Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.