Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

DoDo otestovalo doručování drony. A za peníze Křetínského a Tkáče chystá další expanzi

DoDo otestovalo doručování drony. A za peníze Křetínského a Tkáče chystá další expanzi
DoDo, užito se svolením
 ČTK

Logisticko-technologická společnost DoDo má za sebou velmi úspěšný rok. Obrat kurýrní firmy se loni zvýšil o 39 procent na 1,3 miliardy korun. Firma oznámila, že jí počet objednávek stoupl o 49 procent na 5,8 milionu zásilek. Investičně do ní navíc loni vstoupili miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Získaný kapitál urychlí firemní expanzi.

Reklama

Pro DoDo v minulém roce jezdilo 2300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích, kde firma obsluhuje nadnárodní i lokální klienty napříč 13 segmenty od potravin přes hotové jídlo až po drogerii, drobnou elektroniku a sportovní náčiní. Mezi nejznámější patří Tesco, Košík, KFC, supermarkety ze skupiny Rewe, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i řetězec se sportovním vybavením Decathlon.

V minulém roce firma dokončila také změnu značky a plně se zaměřila na velkoobchodní služby. Na další rozvoj a expanzi společnost v polovině roku získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo

Miliardáři Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo

Technologicko-logistická společnost DoDo Group, která se dlouhodobě zaměřuje na B2B logistiku poslední míle, získává v rámci investičního kola Series B svou dosud největší investici. S rychlejší expanzí do zahraničí rostoucí firmě pomohou investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem.

Přečíst článek

V nejrušnější den DoDo napřič trhy rozvezlo 25 497 objednávek. V minulém roce se na objednávkách z takřka 40 procent podílely zahraniční trhy. Přes velmi silnou pozici na tuzemském trhu tak DoDo ukazuje, že těžištěm byznysu bude čím dál více zahraničí, přičemž velké ambice má společnost především v Německu, Rakousku a Švýcarsku.

„Během loňského roku jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat. Nadále pracujeme na rozvoji naší vlastní logistické platformy, která je pro náš provoz i expanzi klíčová, a stejně tak se soustředíme na náš franšízový model, abychom mohli expandovat co nejefektivněji. Máme silné reference, podporu investorů i kapitál na budování lokálních obchodních a provozních týmů. Věřím, že se nám v následujících 12 měsících podaří na poli expanze výrazně pokročit, přičemž soustředit se budeme především na pro nás klíčové Německo,” uvedl výkonný ředitel Michal Menšík.

Deloitte, ilustrační foto

České rychle rostoucí technologické firmy vládnou střední Evropě

České společnosti opět dominovaly žebříčku padesátky nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě. Do dvaadvacátého ročníku soutěže Deloitte Technology Fast 50 CE se dostalo 19 českých technologických firem, o dvě méně než loni. První místo obsadil český fintechový startup FTMO, druhá je litevská společnost Kilo grupé, UAB (Kilo.health) a třetí příčku obsadila rovněž česká společnost Driveto, která nabízí flexibilní pronájem automobilů.

Přečíst článek

S pokračujícím růstem se DoDo stále důrazněji soustředí na udržitelnost. Společnost používá vlastní, daty poháněnou logistickou platformu GAIA, která se stará o plánování tras s cílem minimalizovat počet najetých kilometrů a dále zrychlovat doručování. DoDo zároveň pravidelně testuje nové možnosti doručení, ať se už šlo o použití elektrických vodních skútrů pro doručování po jezeře Balaton nebo využití dronů pro doručování po městech, které se nedávno testovalo v Budapešti.

video

Doba se změnila. Zákazníka je potřeba si hýčkat, shodují se experti napříč trhem

Maloobchod se v posledních několika letech mění v důsledku ekonomických i technologických změn a řady krizí. Mění se kvůli tomu podmínky fungování na trhu i chování spotřebitelů, a to natolik zásadně, že je třeba tomu přizpůsobit i nabídku služeb, jinak hrozí, že podnikatelé o své zákazníky přijdou. Shodli se na tom řečníci i diskutující na konferenci Boost your business, kterou pořádal server newstream.cz. Generálním partnerem akce byla společnost Global Payments.

Přečíst článek

Ondřej Krátký, CEO Liftago

Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let

Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo

Miliardáři Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme