Deichmann má zájem o práva na značku obuvi Esprit
Největší německý výrobce obuvi Deichmann má zájem o práva na značku obuvi Esprit. S firmou, jež je nyní v insolvenci, spolupracuje už řadu let. Podnik provozující prodejny s obuví i v České republice to potvrdil agentuře DPA.
„Nabídka se týká výhradně práv ke značce, nikoliv provozních podílů ve společnosti,“ uvedl mluvčí Deichmannu.
Deichmann uvádí, že spolupracuje s Espritem od roku 2019. Ve svých prodejnách prodává boty této módní značky. Obě firmy společně vyvíjejí kolekce obuvi již čtyři roky.
Podle mluvčího Deichmannu se společnost o možnosti získat licenční balíček dozvěděla nečekaně. V současné době spolu oba podniky vyjednávají.
Skupina Esprit Europe GmbH podala v květnu u soudu v Düsseldorfu návrh na vyhlášení insolvence. Soud řízení zahájil 1. srpna.
Deichmann je rodinný podnik. Loni vykázal hrubé tržby 8,7 miliardy eur (zhruba 218 miliard korun). Firma provozuje po celém světě přibližně 4700 obchodů, z toho 115 v České republice.
Prodejce oděvů Esprit zavře do konce roku všech svých 56 poboček v Německu a propustí tam 1300 zaměstnanců. Své zboží bude ale v této zemi, která je jeho nejdůležitějším trhem, prodávat dál, i když zatím není jasné, jakou formou. Informuje o tom agentura DPA. Práva na značku insolventního evropského podniku kupuje britský finanční investor Alteri, cena transakce nebyla zveřejněna.
Esprit do konce roku zavře v Německu, o práci přijde přes tisíc lidí
Zprávy z firem
První umělá inteligence v roli vědce si počíná tak trochu jako dávní učenci uzavření ve slonovinové věži svého papírového poznání: prohrabuje se už existujícími znalostmi (či omyly), vyvozuje z nich nějaké závěry, avšak nedělá experimenty, kterými by je ověřila. Ale i tak jí to začíná myslet.
Umělá inteligence vytvořila vědce. Kreativní moc není
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.