Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Další tunel na severu. Čeští stavaři premiérově prokopali Faerské ostrovy

Ražba tunelu na Faerských ostrovech
Metrostav Norge
Michal Nosek
nos

Tým techniků společnosti Metrostav Norge prorazil silniční tunel na nejjižnějším Faerském ostrově Sudurøy. Stavba je více než kilometr dlouhá a propojila vesnice Fámjin a Øroðvíkar. Tunel nahradí původní horskou cestu, která je zvláště v zimních měsících téměř neprůjezdná. 

Společnost Metrostav Norge realizovala projekt Fámjimstunnilin jako svou první zakázku na Faerských ostrovech v roli subdodavatele faerské stavební společnosti J&K Petersen. Investorem je společnost Landsverk, faerská obdoba českého Ředitelství silnic a dálnic. Stavbaři si během prorážky museli poradit s komplikovanými geologickými podmínkami a mimo jiné zvládli i drsné podmínky v podobě sněhových kalamit nebo vichřice.

Mapa Faerských ostrovů

Stavba konstrukce Dvoreckého mostu

Obří náklad. Po Vltavě připluje poslední část konstrukce pro stavbu Dvoreckého mostu

Na rozestavěný Dvorecký most mezi Prahou 4 a Prahou 5 speciální plavidlo po Vltavě převeze poslední a největší ocelovou konstrukci určenou k betonování části mostu nad řekou. Stavba mostu pro MHD, pěší a cyklisty začala v roce 2020.

Přečíst článek

„Myslím, že se s naším týmem shodneme na tom, že tato stavba byla jedno velké dobrodružství. Nová země s novými specifickými podmínkami, kterým jsme se museli jen přizpůsobit, nic jiného nám totiž nezbývalo. Zažili jsme zde spoustu těžkých, ale i těch dobrých chvil, které nakonec vyvážily drsné prostředí,“ řekl Anton Vido, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav Norge.

 

Rekostrukce vodního díla Gabčíkovo
video

Metrostav: Zvládli jsme Gabčíkovo, teď už si troufneme i na Panamský průplav

Čeští stavbaři z Metrostavu nedávno dokončili jednu z největších vodohospodářských staveb v Evropě, modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo. Bezmála pětileté dobrodružství plné dramatických epizod zakončili happyendem a k symbolu samostatného Slovenska vepsali velkými písmeny další český podpis.

Přečíst článek

Ražby tunelu probíhaly od října 2022 skandinávskou metodou Drill and Blast (vrtání a trhání), se kterou mají čeští pracovníci bohaté zkušenosti z výstavby tunelů ve Finsku, Norsku i na Islandu. Tuneláři v průběhu prací vytěžili 82 tisíc kubíků horniny, zejména bazaltu. Naváže na něj silnice směrem k Øroðvíku a 400 m směrem k Fámjinu. Původní ražby byly plánovány na 33 týdnů, díky dvěma závalům se však o 31 týdnů protáhly. 

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme