Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Brusel pomůže ocelářům. Chce udržet konkurenceschopnost těžkého průmyslu

Slévárna
ČTK
 ČTK

Evropská komise představila akční plán na podporu ocelářství a produkce kovů. Cílem je urychlit dekarbonizaci a udržet konkurenceschopnost evropského ocelářského sektoru a hutnictví, řekl dnes na tiskové konferenci komisař pro průmyslovou strategii Stéphane Séjourné.

Oceláři si například stěžují na vysoké ceny energií a komise jim chce pomoci i v tomto ohledu. Evropská komise v letech 2026 a 2027 pošle 3,75 miliardy korun do výzkumného fondu pro uhlí a ocel. Dalších 600 milionů eur prostřednictvím programu Horizont Evropa věnuje na Dohodu o čistém průmyslu, uvedla EK v tiskové zprávě.

"Ocelářský průmysl byl vždy hlavním motorem evropské prosperity. Čistá ocel nové generace by se proto měla i nadále vyrábět v Evropě," uvedla předsedkyně EK Ursula von der Leyenová. "To znamená, že musíme pomáhat našim ocelářům, kteří na globálním trhu čelí velmi nepříznivým podmínkám. Abychom zajistili, že zůstanou konkurenceschopní, musíme snížit náklady na energii a pomoci jim zavést na trh inovativní nízkouhlíkové technologie," dodala.

Huť Liberty Ostrava

Hotovo. Provoz části Liberty Ostrava zachrání miliardář Strnad

Rourovnu a válcovnu plochých výrobků ve zkrachovalé huti Liberty Ostrava by od října měla financovat společnost Vítkovice Machinery Trade (VMT) ze skupiny CE Industries miliardáře Jaroslava Strnada.

Přečíst článek

Ocelářský průmysl je pro evropskou ekonomiku zásadní, protože poskytuje vstupy do kritických odvětví, jako je automobilový průmysl, čisté technologie a obrana. Nyní se potýká nejen s vysokými náklady na energie, ale například i s nekalou globální konkurencí. Podle EK je ale zároveň potřeba investovat do snižování emisí skleníkových plynů, které tento průmysl produkuje.

Ocelářský průmysl má 22 členských zemí EU, kde je dohromady asi 500 výrobních závodů. K tvorbě hrubého domácího produktu Evropské unie tento sektor přispívá částkou zhruba dva biliony korun a podporuje více než 2,6 milionu pracovních míst.

Automobilka BMW

Zisk výrobce luxusních aut BMW klesl druhým rokem za sebou. Letos firma vyhlíží obrat

Německá automobilka očekává, že v letošním roce poptávka poroste, navzdory náročné situaci a zvýšení cel.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Doporučujeme