Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

AMC využila zájmu spekulantů. Draze jim prodala další akcie

Provozovatel kin AMC prodal spekulantům ze sociálních sítí draho další akcie.
Paul Sableman / Creative Commons / CC-BY-2.0
 ČTK

Americký provozovatel kin AMC Entertainment už podruhé využil enormního zájmu drobných investorů, kteří koordinací přes sociální sítě přispívají k prudkému růstu cen akcií vybraných firem, a za vysoké ceny jim prodal další své akcie. Firma svůj záměr v rychlosti oznámila Komisi pro cenné papíry (SEC) a krátce nato prodej akcií dokončila. Investory zároveň varovala, že nynější vysoká cena akcií AMC je odtržena od reality.

Reklama

AMC patří spolu s prodejcem videoher GameStop k firmám, které si část drobných investorů oblíbila nejvíce. Akcie AMC se ještě na začátku letošního roku prodávaly zhruba za dva dolary, když se na ně ale vrhli lidé ze sociálních sítí, dostaly se tento týden až nad 70 dolarů. To v situaci, kdy firmě kvůli dopadům pandemie výrazně klesly tržby. Začátkem roku se dokonce spekulovalo, že AMC potíže nepřežije a bude muset vyhlásit bankrot. Pak si ale zajistila potřebnou finanční injekci.

Akcie AMC ve čtvrtek opět prošly prudkými výkyvy. Po oznámení, že se firma chystá prodat další akcie, nejprve citelně oslabily, později se ale vrátily k růstu. Den ale zakončily poklesem téměř o 18 procent. Jen za středu se kurz těchto akcií částečně díky vlně zájmu mezi drobnými investory téměř zdvojnásobil a uzavřel na rekordních 62,55 dolaru.

Firma ve čtvrtek večer uvedla, že dokončila prodej 11,55 milionu akcií, který avizovala teprve před zahájením obchodování téhož dne. Průměrná prodejní cena činila 50,85 dolaru, celkem si tak společnost zajistila dodatečný kapitál v objemu 587,4 milionu dolarů (12,4 miliardy korun).

Analytici na Wall Street poznamenali, že akcie AMC už jsou výrazně nadhodnocené a mnoho institucionálních investorů také upozorňuje, že se akciím AMC vyhýbají. Prudký růst ceny akcií tohoto podniků tak je výsledkem další koordinované akce lidí, kteří se domlouvají nejčastěji přes diskusní skupinu nazvanou WallStreetBets na sociální síti Reddit.

Reklama

„Máme tady firmu, která prodává své akcie ve chvíli, kdy výrazně zdražují, protože tyto ceny nevydrží navždy. Takže proč by té příležitosti nevyužila a nevylepšila si dalšími penězi finanční bilanci,” poznamenal podle agentury Reuters obchodník Dennis Dick z makléřské společnosti Bright Trading v Las Vegas.

AMC Entertainment má velmi různorodou akcionářskou strukturu, z více než 80 procent ji tvoří drobní investoři. Celkem je jich kolem 3,2 milionu. Mánie kolem AMC připomíná podobný vývoj kolem akcií GameStop na konci loňského a začátkem letošního roku. Skupina lidí ze sociálních sítí tehdy začala obchodovat proti zkušeným manažerům hedgeových fondů a netajila se tím, že smyslem pro ně není vydělat peníze, ale způsobit ztráty ostříleným finančníkům.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Propásli jste akciovou rally? Nevadí, nejvhodnější čas k investování je teď

Propásli jste akciovou rally? Nevadí, nejvhodnější čas k investování je teď

Přečíst článek
Michael Kopta, člen vedení XTB

Chceme vytvořit investiční „superaplikaci“ a být jedničkou na evropském trhu, říká Michael Kopta z XTB

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme