Nejdřív si „konkurovali“, spojením se stali nejsilnějšími hráči na trhu dat. Letos chce Flat Zone do Rakouska
Spojením vytvořili největší realitní databázi v Česku. Své aktivity s daty chce Flat Zone rozšířit i do zahraničí.
Ještě, než se před téměř třemi roky sešly pod střechou skupiny Trigema, byly společnosti Flat Zone a Dataligence tak trochu konkurenty. Nyní oba datové projekty sfúzovaly a pod názvem Flat Zone operují s největší a nejkomplexnější databází rezidenčního trhu. A mají i velké plány, chtějí expandovat dál do Evropy.
„Aktivity se hodně překrývaly, ale na druhou stranu jsme obě společnosti cílili na trošku jiné segmenty. Flat Zone vlastně doteď cílil na developerský segment, hlavně na analýzu developerských projektů, Dataligence se specializovala spíš na finanční trh a katastrální data,“ přibližuje Vít Soural.
V roce 2025 poroste poptávka i ceny bytů a nájemného shodli se odborníci Realitního Clubu, který pořádá server Newstream.
Češi si zvykli na vyšší sazby hypoték. Příští rok budou nakupovat byty ještě víc než letos, shodli se odborníci
Reality
„Důvod, proč před 12 lety vznikla Dataligence, je jiný. Impulz přišel z finančního trhu. Když zkrachoval Lehman Brothers, náhodou jsme se dostali k jednomu stolu s lidmi z Deloitte a bavili jsme se o tom, jaký může mít vliv ta krize na výstavu bytů v ČR. Vedlejším produktem posléze vzniklé studie bylo zjištění, že se vlastně všechny hypotéky v té době oceňovali na základě inzertních cen,“ dodává Milan Roček.
Po fúzi s Dataligence Flat Zone nabízí velmi komplexní databázi dat jak pro B2B, tak pro B2C sektor. Aplikace, které poskytuje, využije kupující i stávající majitel nemovitosti nebo zájemce o financování. Developerům nabízí aplikace, které dokážou analyzovat akviziční příležitosti nebo monitorovat konkurenci. Dodávají i data bankám a pojišťovnám.
„Jsme aktivní v Česku, na Slovensku. Tento rok plánujeme expanzi do Rakouska,“ říká Soural.
V dalším díle podcastu Realitní Club, který již zítra ráno bude k poslechu na podcastových platformách, jsme s Vítkem Souralem a Milanem Ročkem probírali výhody fúze, důležitost dat nebo i nedostupnost bydlení.
Na pozici generálního ředitele developerské společnosti Crestyl je Simon Johnson oficiálně pár týdnů, ještě déle se na ni ale Angličan žijící v Česku 25 let připravoval. O budoucnosti má tak jasno. V Česku například Crestyl uvažuje o spojení se s Pražskou developerskou společností a po Polsku plánují vstoupit i do Německa. I nadále ale bude development v tuzemsku tou nejdůležitější byznysovou nohou. „V Česku cílíme na vyšší segment nemovitostí a ty mají také větší hodnotu než ty v Polsku, kde stavíme víc ale také v nižším segmentu. Český trh je na druhou stranu hůř předvídatelný,“ říká Simon Johnson v rozhovoru.
V Polsku je trh předvídatelnější. Města tam chtějí stavět, říká generální ředitel českého developera
Reality
Nemovitostní společnost PPF Real Estate Holding ze skupiny PPF koupila většinový podíl ve druhé fázi víceúčelového projektu Gasworx v Tampě na Floridě.
Kellnerová koupila většinový podíl v developerském projektu na Floridě
Reality
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.