Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

MEDIÁLKA

MEDIÁLKA

Mediálka je podcast o marketingu, komunikaci a PR. Moderátor Tomáš Šusta společně se svými hosty řeší aktuální témata, která hýbou marketingovým světem, probírají, co se povedlo, co se povedlo o trochu méně a co vůbec. Nabídnou pohled do zákulisí úspěšných agentur i zážitky z praxe. Těšte se na inspirativní povídání se zajímavými lidmi, kteří stojí za marketingovými počiny významných značek na českém trhu.

Ondřej Šafář: V rámci PR je dobré přiznat i pochybení
podcast

Ondřej Šafář: V rámci PR je dobré přiznat i pochybení

V čem je specifická komunikace softwarové firmy, která se specializuje na kybernetickou bezpečnost. Jak se řídí krizová komunikace. Proč je v rámci PR dobré přiznat i pochybení. Jak je to v dnešní době s úniky dat. O tom, že hackerské aktivity útočného charakteru stále rostou. O rozdílech mezi globálním a lokálním Instagramem firmy. Nebo proč má ESET v logu pilulku? Hostem dalšího dílu Mediálky je Ondřej Šafář, manažer komunikace a PR pro ESET Česká republika.  
Přečíst článek
McDonalds: Spolupráce s šéfkuchařem Přemkem Forejtem přináší výsledky
podcast

McDonalds: Spolupráce s šéfkuchařem Přemkem Forejtem přináší výsledky

Jeden z největších lovebrandů světa a společnost McDonalds. Jak se dělá marketing pro český trh? Jak si vede tolik diskutovaná kampaň s šéfkuchařem Přemkem Forejtem a z čeho že ty hranolky vlastně jsou. O virtuální realitě, prvním vydraženém NFT digitálním burgeru od umělce TMBK anebo kde se rodí nápady na kreativní kampaně. O úspěchu českých ochutnávacích YouTube videí a aktivitách nadačního fondu Domu Ronalda McDonalda. To je jen malá ochutnávka témat, která vám naservírují hosté Jitka Pajurová a Martin Troup. 
Přečíst článek
Petr Pravda: Ladylab je něco, co na českém trhu chybělo
podcast

Petr Pravda: Ladylab je něco, co na českém trhu chybělo

Proč právě růžová. Jak se dělá fitness marketing zaměřený na ženy. Kde se vyrábí fitness doplňky stravy a jak se ti správní dodavatelé vybírají. V čem tkví úspěch růžového Instagramu. A jaké jsou trendy v online cvičení? Poslechněte si rozhovor s majitelem (nejen) e-shopu Ladylab, který pomáhá ženám být fit a ve formě. 
Přečíst článek
Ondřej Cikán: Rádia se musí adaptovat a nabízet alternativu
podcast

Ondřej Cikán: Rádia se musí adaptovat a nabízet alternativu

Co je nevětší výzvou při vedení rádia pro mladší posluchače. Jaké jsou současné trendy. Kde brát inspiraci a hledat stále nové nápady. Jak uspět v konkurenci podcastů i mnoha dalších formátů na sociálních sítích. Které alternativy pomáhají ke zvyšování poslechovosti. Anebo jak se v rádiu dávají zpětné vazby. Nejen to vám v dnešním díle prozradí programový ředitel Fajn rádia Ondřej Cikán. 
Přečíst článek
Jan Rezek: Naše fitness kluby směřujeme k digitalizaci
podcast

Jan Rezek: Naše fitness kluby směřujeme k digitalizaci

Jaká je letošní návštěvnost fitek ve srovnání s předchozími roky. Které komunikační platformy jsou pro fitko nejzajímavější. Co má společného fitness klub s wellness. Jak se daří podcastu FITCAST. A co je smyslem projektu Health Factory. To vše a ještě mnohem víc vám prozradí Jan Rezek, marketingový ředitel společnosti Form Factory.
Přečíst článek
Pavel Králíček: Oblékáme moderní gentlemany
podcast

Pavel Králíček: Oblékáme moderní gentlemany

Jaká byla prvotní myšlenka za vznikem obchodu Gentleman Store. Kolik značek je v současné době zahrnuto do nabídky obchodu a podle čeho se nové značky a sortiment vybírají. Jak se dělá výkonnostní marketing pro obchod s ryze pánským zbožím a proč jsou ženy lepší influencerky. Čím se odlišuje Gentleman Store Barbershop od ostatních barbershopů. To vše a mnohem víc vám prozradí Pavel Králíček.
Přečíst článek
Michal Holotík: Ve Starbucks vnímáme každého zákazníka jako ambasadora značky
podcast

Michal Holotík: Ve Starbucks vnímáme každého zákazníka jako ambasadora značky

Jak společnost Starbucks testuje a zařazuje nové nápoje do nabídky. V čem se od sebe liší čeští a slovenští zákazníci a které nápoje jsou nejprodávanější. Co dělá Starbucks pro udržitelnost a jak vnímá svůj dopad na životní prostředí. O čem je Starbucks podcast, který se vysílá jen u nás a v Kanadě. A na jaké novinky v nabídce se můžeme letos těšit. To vše a ještě mnohem víc vám prozradí Michal Holotík ze společnosti AmRest, která má v Česku a na Slovensku provozování řetězce Starbucks na starosti.
Přečíst článek
Alena Barnová: Jsem stavbyvedoucí vašeho projektu
podcast

Alena Barnová: Jsem stavbyvedoucí vašeho projektu

Má široký záběr a spoustu zkušeností z různých odvětví marketingu. Od projektového managementu přes komunikaci až po organizování eventů. Spoluzaložila a organizuje konferenci Ženy v byznysu. A nechybí jí ani selský rozum. Alena Barnová vám mimo jiné prozradí, co všechno musí zvládat projekťák, jak si udržuje přehled a kde bere inspiraci, které podcasty ráda poslouchá a co je cílem konference Ženy v byznysu.
Přečíst článek
Adam Klavík & Tomáš Doležal: Výběr platební karty je součást životního stylu
podcast

Adam Klavík & Tomáš Doležal: Výběr platební karty je součást životního stylu

Co má společného Mastercard a League of Legends. V čem je marketing platebních karet specifický. Jak se na používání platebních karet podepsal covid. Jaké to je sponzorovat Ligu mistrů. Jak se staví v Mastercard ke kryptoměnám. A co chystají v letošním roce. To je jen malá ochutnávka témat, která probírají hosté Mediálky Adam Klavík a Tomáš Doležal.
Přečíst článek
Kateřina Pavlíková: Zvládat dobře krizovou komunikaci je práce na celý život
podcast

Kateřina Pavlíková: Zvládat dobře krizovou komunikaci je práce na celý život

Jak se komunikují různé krizové situace na letišti, jak školení na takovou komunikaci probíhá, v čem je specifická PR komunikaci cestovní kanceláře, co je to PR klub a soutěž Zlatý středník nebo to, jak se vzdělávat v PR a koho se vyplatí v oboru sledovat, vám prozradí členka Výkonného výboru PR klubu, tisková mluvčí cestovní kanceláře Čedok a bývalá tisková mluvčí skupiny Letiště Praha Kateřina Pavlíková. 
Přečíst článek
Petr Freimann: Suchej únor není jen o tom, že měsíc nebudete pít
podcast

Petr Freimann: Suchej únor není jen o tom, že měsíc nebudete pít

Suchej únor se u nás drží už deset let. Na začátku bylo jen pár jednotlivců, teď už se do akce zapojují tisíce lidí. Kde se myšlenka na Suchej únor vzala, kolik práce za celou kampaní je a jaká pozitiva vám dodržování Suchého února přinese, vám prozradí šéf kampaně Petr Freimann.
Přečíst článek
Olda Kostorek & Jakub Matoušek: Ve srovnání s Evropou je u nás nejvíce e-shopů na počet obyvatel
podcast

Olda Kostorek & Jakub Matoušek: Ve srovnání s Evropou je u nás nejvíce e-shopů na počet obyvatel

Ve 13. díle Mediálky vám hosté Olda Kostorek a Jakub Matoušek prozradí něco málo ze zákulisí agentury Future Digital. Dozvíte se, jaké jsou trendy ve výkonnostním marketingu, co je klíčem k úspěšné brandové kampani, jaké změny přineslo nové nastavení cookies, jak se Olda a Jakub dívají na Instagram a TikTok, co si myslí o podcastech a kam se podle nich bude ubírat marketingový trh dál.
Přečíst článek
Martin Pavlíček: Komunikace čerpacích stanic v Česku je strašně uniformní
podcast

Martin Pavlíček: Komunikace čerpacích stanic v Česku je strašně uniformní

Hostem 12. dílu Mediálky je Martin Pavlíček, komunikační manažer sítě čerpacích stanic MOL Česká republika. Martin vám prozradí, v čem by se podle něj měla komunikace čerpacích stanic zlepšit, jak udělat reklamu na čerpací stanici tak, aby zaujala i ženy, proč MOL sponzoruje sportovní kluby a nebo třeba to, proč natáčí podcast Evolucionáři.
Přečíst článek
David Suda: Ze všech kreativních technik je brainstorming nejhorší
podcast

David Suda: Ze všech kreativních technik je brainstorming nejhorší

Hostem 11. dílu Mediálky je kreativní ředitel agentury WMC/GREY a předseda Art Directors Clubu David Suda. Dozvíte se, podle čeho se pozná dobrý kreativec, jak vznikají ty nejlepší nápady, proč David nemá rád brainstorming, co si myslí o TikToku, proč jsou podle něj české značky zbytečně opatrné nebo třeba to, na kterou ze svých reklam je nejvíce pyšný.
Přečíst článek
Martin Smejkal: Propagace alkoholu u nás není regulovaná tak přísně jako v jiných zemích světa
podcast

Martin Smejkal: Propagace alkoholu u nás není regulovaná tak přísně jako v jiných zemích světa

Značku Brown-Forman zná v Česku málokdo. Přitom se jedná o jednoho z hlavních světových výrobců a distributorů prémiového alkoholu, do jehož portfolia patří více než 25 značek destilátů a vín. A právě o společnosti Brown-Forman si v tomto díle povídáme s jejím marketingovým manažerem Martinem Smejkalem. Dozvíte se, jak se dělá marketing pro Jack Daniel´s Tennessee Whiskey a Finlandia Vodku, proč mají Češi rádi ochucenou whisky nebo jak odvětví, které je závislé na odbytu v restauracích a barech, poznamenal covid.
Přečíst článek
Jana Pokorná & Vladimír Komjati: Televizní reklama není mrtvá. Je to nejlepší cesta, jak dát o sobě vědět
podcast

Jana Pokorná & Vladimír Komjati: Televizní reklama není mrtvá. Je to nejlepší cesta, jak dát o sobě vědět

Jana Pokorná a Vladimír Komjati mají na starost PR a externí komunikaci společností Air Bank a Zonky. V 9. díle Mediálky se dozvíte, jak vznikal koncept televizní reklamy pro Air Bank, jak banka využívá ke komunikaci sociální média, proč má Zonky jako součást brandu žirafu nebo proč vznikla kampaň Nepůjčujte si na Vánoce a jaké jsou na ni reakce.
Přečíst článek
Daniela Kántorová: Být idea maker je psychicky hodně náročné, ale miluju to
podcast

Daniela Kántorová: Být idea maker je psychicky hodně náročné, ale miluju to

Od blogerky přes správu sociálních sítí, vlastní stand up comedy show Otevřená zpověď rodiny Prudilů až po idea makera v digitální agentuře Effectix. Daniela Kántorová vám prozradí, kde čerpá inspiraci, jak moc náročné je pracovat pro několik velkých klientů najednou, co si myslí o Facebooku a TikToku nebo marketing které značky obdivuje a kdo by jej naopak mohl podle ní dělat lépe.
Přečíst článek
Jiří Peroutka: Jak se dělá marketing pro dm drogerii
podcast

Jiří Peroutka: Jak se dělá marketing pro dm drogerii

Jak se stane bývalý fotbalista manažerem komunikace značky, která je pro mnoho lidí lovebrandem? Jak těžké je překládat headline z němčiny? Na které sociální síti funguje komunikace dm nejlíp? V čem je přidaná hodnota věrnostního programu active beauty? Proč se v dm rozhodli natáčet vlastní podcast? To a mnohem víc vám prozradí host 7. dílu Mediálky Jiří Peroutka.
Přečíst článek
Tereza Knířová & Jan Michelfeit: Sodexo Benefity není jen o stravenkách. Naše přidaná hodnota je ve znalosti HR prostředí
podcast

Tereza Knířová & Jan Michelfeit: Sodexo Benefity není jen o stravenkách. Naše přidaná hodnota je ve znalosti HR prostředí

Papírové stravenky jsou evergreen mezi zaměstnaneckými benefity. Proč jsou mezi lidmi pořád tolik oblíbené? Nejen o tom mluví v dalším díle Mediálky Tereza Knířová a Jan Michelfeit ze společnosti Sodexo Benefity. Dále se v pořadu dozvíte, proč Sodexo Benefity používá pro správu každého marketingového segmentu jinou externí agenturu, který kanál nejlépe funguje pro B2B, jak se české pobočce Sodexo Benefity spolupracuje s těmi zahraničními nebo proč začali vydávat podcast Po HRstech.
Přečíst článek
Jan Řehák & Petr Jelínek: To, že nejste na sociálních sítích, ještě neznamená, že tam není vaše značka
podcast

Jan Řehák & Petr Jelínek: To, že nejste na sociálních sítích, ještě neznamená, že tam není vaše značka

Dvě agentury a dva ředitelé. V pátém díle Mediálky s Janem Řehákem a Petrem Jelínkem řešíme, jaký je ideální rozpočet na marketingovou kampaň a jak kampaně vyhodnocovat, jak ve velkých agenturách probíhá nastavování spolupráce s klienty nebo třeba také to, na jaké počiny z dílen Magnas a AdHackers se můžete těšit v roce 2022.
Přečíst článek

News box

Premiér Petr Fiala (ODS) označil za směšné výzvy šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, aby Fiala příští týden na summitu lídrů zemí Evropské unie odmítl klimatické cíle do roku 2040. Fiala na síti X uvedl, že vláda klimatické cíle pro rok 2040 dlouhodobě odmítá, mimo jiné i díky tomu zatím nebyly schváleny. Babiš dnes uvedl, že v případě schválení plánu hrozí definitivní škody pro budoucnost občanů, firem i živnostníků v Česku.
Babiš: Požadavky na odebrání resortu životního prostředí Motoristům jsou nesmyslné. Se šéfem ANO se dnes kvůli svým výhradám k tomu, aby byl ministrem resortu zástupce Motoristů, sešli zástupci ekologických organizací.
Strana evropských socialistů (PES) vyloučila ze svých řad stranu Směr-sociální demokracie (Směr-SD) slovenského premiéra Roberta Fica. Potvrdil to zdroj z řad evropských socialistů. Socialisté už v roce 2023 pozastavili členství Směru-SD a jeho současného koaličního partnera, strany Hlas-sociální demokracie (Hlas-SD).
Akcie v Číně a Hongkongu za sebou mají nejhorší týden od dubna. Hlavní index čínských akcií CSI300 od pondělí do pátku odepsal přes dvě procenta. Investoři jsou opatrní kvůli přetrvávající nejistotě v oblasti mezinárodního obchodu. Také si vybírají zisky z akcií společností zabývajících se umělou inteligencí (AI), což zhoršilo náladu na trhu před zasedáním vedení země v Pekingu příští týden.
Manažer Oliver Blume má předčasně skončit jako generální ředitel automobilky Porsche. Vedoucí členové dozorčí rady výrobce luxusních vozů rozhodli, že s ním zahájí jednání o ukončení smlouvy. S odkazem na sdělení firmy o tom informuje agentura DPA. V čele mateřského koncernu Volkswagen, který Porsche vlastní, ale Blume zůstává. Číst více

Předseda ANO Andrej Babiš je znovu jediným vlastníkem společnosti Agrofert, vyplývá z notářského zápisu pořízeného ve středu a zveřejněného ve Sbírce listin, na který upozornil Ekonomický deník. Druhý ze svěřenských fondů, do kterých Babiš vložil Agrofert v roce 2017, Babišovi vydal zhruba deset procent akcií firmy, potvrdil serveru mluvčí Agrofertu Pavel Heřmanský. První svěřenský fond se rozpustil koncem loňska, na Babiše tak tehdy přešlo asi 90 procent akcií Agrofertu. 

Číst více

České a polské podniky v poslední době využívají slabosti německé ekonomiky k nákupu německých firem, které se potýkají s problémy, a k rozšiřování svých aktivit na německém trhu. Píše agentura Reuters. České podniky jsou nyní podle Reuters často agilnější než jejich německé protějšky. Český producent ovocných destilátů R. Jelínek letos například koupil největšího berlínského řemeslného výrobce lihovin BLN, aby tak posílil svou pozici v Německu.

Číst více
Automobilový průmysl v Evropě i ve Spojených státech se obává výpadků ve výrobě kvůli sporu mezi čínskou a nizozemskou vládou ohledně výrobce čipů Nexperia. Informuje o tom agentura Reuters. Nizozemská vláda v neděli oznámila, že převzala nad společností Nexperia kontrolu kvůli obavám, že podnik předá klíčové technologie čínské mateřské firmě Wingtech.
Zlato je na novém maximu. Cena zlata poprvé překonala hranici 4300 dolarů (zhruba 89 110 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). Žlutý kov by mohl vykázat nejlepší týden za uplynulých pět let, píše agentura Reuters. Číst více

Fosilní paliva, jako jsou ropa, plyn a uhlí, zůstanou dominantní i po roce 2050, tvrdí zpráva McKinsey. Podle poradenské společnosti totiž růst poptávky po elektřině bude rychlejší než přechod na obnovitelné zdroje. 

Číst více
Doporučujeme