Reklama

MEDIÁLKA

MEDIÁLKA

Mediálka je podcast o marketingu, komunikaci a PR. Moderátor Tomáš Šusta společně se svými hosty řeší aktuální témata, která hýbou marketingovým světem, probírají, co se povedlo, co se povedlo o trochu méně a co vůbec. Nabídnou pohled do zákulisí úspěšných agentur i zážitky z praxe. Těšte se na inspirativní povídání se zajímavými lidmi, kteří stojí za marketingovými počiny významných značek na českém trhu.

Monitora a Imper: Chytrá data aneb revoluce v B2B obchodu
podcast

Monitora a Imper: Chytrá data aneb revoluce v B2B obchodu

Doba datová. Speciální dvoudílná minisérie Mediálky, do které jsme si pozvali zástupce ze společností Imper – Martina Hoška a Monitora –Tomáše Vitáska. Povídáme si o tom, jak lze využít chytrá data pro rozvoj B2B byznysu. Společnost Imper pomáhá firmám digitalizovat obchodní procesy a dodává jim data pomocí sofistikovaných nástrojů. Databáze firem Merk obsahuje podrobná a strukturovaná data o firmách, která z 90 % nejsou na internetu dohledatelná. Nástroj Leady zase dokáže identifikovat firemní návštěvníky na webu a monitorovat zde jejich aktivitu. Tyto nástroje pak doplňuje monitoring tisku od Monitory, kde jsou výstupy z médií obohaceny o další analytická data. V dnešním díle se dozvíte, jak může komplexní práce s daty zefektivnit obchodní procesy i zvýšit zisky. 
Přečíst článek
Jakub Kantor: Majitel firmy musí umět přemýšlet o značce v celku. V Česku nám stále chybí „brand mindset“
podcast

Jakub Kantor: Majitel firmy musí umět přemýšlet o značce v celku. V Česku nám stále chybí „brand mindset“

Jak se dělá brand? Jaké činnosti se ukrývají pod vznikem nové značky? Proč je rebranding náročný proces a kolik času je třeba si na něj vyhradit? Hostem Mediálky je Jakub Kantor, Brand stratég & konzultant, spoluautor podcastu BrandHunters. Prozradil nám nejen zajímavosti a úskalí své praxe, věnovali jsme se také úspěšným značkám a sportovním klubům.  Povedl se dle Jakuba rebranding fotbalového klubu Juventus Turín? A co loga české Sparty a Slavie? Posvítili jsme si také na NHL, automobilky, které v poslední době prošly proměnou včetně značky Škoda, i globálním hráčům. Jak pracují se svým logem v průběhu času? Co se povedlo a co méně? Kde Jakub čerpá inspiraci ke své kreativní tvorbě a proč by měl designér vidět do budoucnosti? Čím ho irituje pojem „love brand“? Poslechněte si další díl podcastu o marketingu a komunikaci. 
Přečíst článek
1: Varvara Fetisová: Každá třetí žena na světě se setká s partnerským násilím. ČR spadá do průměru
podcast

1: Varvara Fetisová: Každá třetí žena na světě se setká s partnerským násilím. ČR spadá do průměru

Jak rozpoznat násilnický partnerský vztah? Jaké druhy násilí se mohou ve vztahu vyskytovat? A které z devíti varovných signálů napoví, že bychom měli být na pozoru? Každá třetí žena na světě se setká s partnerským násilím, podobně jsme na tom i v České republice. Problematika násilí ve vztazích se ale netýká pouze žen. A násilí nemusí mít formu pouze fyzického charakteru. Jak se chovat a pomoci, pokud oběť domácího násilí objevíme ve svém blízkém okolí? O tom všem jsme si povídali s Varvarou Fetisovou, produktovou manažerkou Yves Saint Laurent Beauty, spadající pod skupinu L‘oréal. Značka YSL Beauty se postavila do boje proti domácímu násilí už v 17 zemích světa. Se svou kampaní Abuse is not Love a ve spolupráci s lokálními neziskovými organizacemi se stará o osvětu tolik důležitého tématu. V České republice navázala spolupráci s centrem pro oběti domácího násilí proFem. Jaké aktivity v rámci osvěty plánují a co vše komunikují? 
Přečíst článek
David Duc: TikTok stárne. Podle našich dat má v ČR už dva miliony uživatelů
podcast

David Duc: TikTok stárne. Podle našich dat má v ČR už dva miliony uživatelů

Vše o sociální síti TikTok. Hostem Mediálky je David Duc – specialista na TikTok a spoluzakladatel agentury TikTokuj.cz. V rozhovoru se dozvíte, jak dnes TikTok funguje, kdo je jeho typickým uživatelem i jak se publikum postupem času proměňuje. Jaký potenciál má TikTok pro firemní komunikaci? Které firmy jsou na TikToku a kolik investují do reklamy? Jak vůbec vytvářet poutavý obsah a oslovit uživatele? Probírali jsme aktuální trendy, tajemné algoritmy, fenomén livestreams, spolupráce s influencery, placené kampaně a reklamní formáty. Nevyhnuli jsme se ani kontroverznímu tématu čínského původu platformy a možným únikům dat. David nám také prozradil, s jakými firmami jeho agentura spolupracuje a proč se nyní aktivně věnuje náboru nových lidí. Jaké schopnosti by měl mít „creator“ neboli správce firemního účtu? To a mnohem více se dozvíte v dnešním díle. 
Přečíst článek
Jirka Hofreitr: Movember je kampaň šitá na míru mužům
podcast

Jirka Hofreitr: Movember je kampaň šitá na míru mužům

Ikonický knír, který se zapsal do myslí jako symbol boje proti rakovině prostaty a varlat. Je tu listopad a s ním i každoroční kampaň Movember, nad níž má záštitu nadační fond Muži proti rakovině. Jak a kde osvětová kampaň vznikla a jaké byly začátky komunikace v České republice? Které známé osobnosti se do kampaně zapojily a pomohly celou problematiku vynést na světlo? Hovořili jsme o generační výměně, o psychologii i o tom, jak citlivé téma správně komunikovat. Jak se tvoří kampaň, která je šitá na míru mužům? Jaké reakce vyvolala letošní letáková kampaň? Které společnosti a skupiny se do projektu zapojují? A jakými způsoby můžete akci podpořit vy sami? Hostem dnešního dílu Mediálky je koordinátor projektu Jirka Hofreitr. 
Přečíst článek
Jan Binar: Vztah se značkou je emocionální. Správná komunikace dokáže společnost provést i složitým obdobím
podcast

Jan Binar: Vztah se značkou je emocionální. Správná komunikace dokáže společnost provést i složitým obdobím

Jan Binar je CEO reklamní agentury McCANN Prague a bývalý dlouholetý prezident Asociace komunikačních agentur (AKA). Jaké je poslání této asociace, kolik má aktuálně členů, co přináší členství agenturám za výhody a na jakých zajímavých projektech v AKA pracují? Hovořili jsme o kultivaci komunikačního prostředí, boji s dezinformacemi a EFFIE Awards Czech Republic – soutěži o nejefektivnější reklamě, jejíž 26. ročník s galavečerem proběhne 23.11.2022. Mluvili jsme rovněž o nástrahách komunikace značek v období krize nebo o tom, jak v ČR probíhají tendry. Jak správně nastavit podmínky, aby byli spokojení klienti i agentury a výběrová řízení měla smysl? Poslechněte si dnešní díl Mediálky. 
Přečíst článek
Štěpán Dlouhý: Cílovou skupinu čtenářů máme dobře zmapovanou, prémiové časopisy distribuujeme přímo do ruky
podcast

Štěpán Dlouhý: Cílovou skupinu čtenářů máme dobře zmapovanou, prémiové časopisy distribuujeme přímo do ruky

Štěpán Dlouhý je CEO mediální skupiny Premium Media Group, která se zaměřuje na komunikaci se společenskou elitou.  Mezi tituly vydavatelství najdete luxusní tištěné magazíny Estate, Architect+, Art of Living, Premium Golf, Premium Ski a mnoho dalších. Novým přírůstkem do portfolia je již etablované online médium investicniweb.cz. Povídali jsme si o tom, jakým způsobem probíhá komunikace vůči malé uzavřené a vyprofilované skupině čtenářů a jaké hodnoty dokáže na rozdíl od online médií zprostředkovat zážitek v podobě kvalitně zpracovaného tištěného časopisu. Jak ve vydavatelství pracují s novými médii, jak vyhodnocují úspěšnost kampaní pro své inzerenty, který typ inzerce funguje nejlépe a jaký je poměr mezi redakční a inzertní částí? Štěpán se rozpovídal také o jejich novém podcastu Bydlení zítřka a o úspěšném prvním ročníku Prague Art Week – největší přehlídce výtvarného umění v ČR.
Přečíst článek
Lukáš Dejl: Jak se organizují hudební festivaly a je Lucie nejnáročnější českou kapelou?
podcast

Lukáš Dejl: Jak se organizují hudební festivaly a je Lucie nejnáročnější českou kapelou?

Lukáš Dejl je road manažer českých kapel Lucie, TroubleGang a Marpo. Organizuje také kulturní akce, eventy a festivaly – například Hrady, Přehrady, dříve také Utubering nebo Majáles. Jak se žije produkčnímu v Čechách? Jak celý byznys ovlivnilo covidové období, kdy se mnohé akce rušily či přesouvaly na neurčito, seškrtávaly se rozpočty i celá eventová oddělení ve firmách? Lukáš se rozhovořil o tom, jak probíhá organizace hudebních festivalů a co ho jako produkčního dokáže nejvíce vytočit, jak náročná je festivalová sezóna a co vše musí řešit. Kdy vůbec odpočívá? A co přesně má v popisu práce jako road manažer známých českých skupin? Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Těšte se na mnoho historek ze zákulisí koncertů a festivalových příprav. 
Přečíst článek
Dana Kryńska: Jak se staví komunikace holdingu a velké investiční skupiny?
podcast

Dana Kryńska: Jak se staví komunikace holdingu a velké investiční skupiny?

Mezinárodní investiční skupina Progresus Holding je na českém trhu jeden rok. S Danou Kryńskou, ředitelkou marketingu a PR, jsme si v dnešním díle povídali o tom, jak se tvoří komunikace mladé značky a strategie pro pestrou paletu projektů, do kterých Progresus investuje. Působí přitom v klíčových oblastech jako jsou výroba, real estate a development, informační technologie a zdraví. Inovativních projekty spojuje slovo ŽIVOT, tedy lepší životní styl.  V portfoliu najdete značky, jakou jsou dřevostavby RD Rýmařov, Harmonelo – probiotika na míru nebo společnost Mykilio, která z houbového mycelia vyrábí udržitelné produkty. Proč si Progresus vybírá firmy, které splňují vysoké ESG standardy? A jak vznikala kampaň v rámci MFF Karlovy Vary ve spolupráci s režisérem Danem Pánkem? Řešili jsme také udržitelnou budoucnost, sponzoring, podporu mladých talentů a další aktivity, které Progresus do budoucna plánuje. 
Přečíst článek
Radek Vítek: Reputaci značek buduje PR. Podstatou je dodání důvěryhodnosti do komunikačního mixu
podcast

Radek Vítek: Reputaci značek buduje PR. Podstatou je dodání důvěryhodnosti do komunikačního mixu

Mediální guru, žijící legenda public relations. Radek Vítek působí na pozici "Head Of Brand Reputation" v mediálně-komunikační agentuře MSL Czech Republic, která spadá pod Publicis Group. V letošní soutěži Zlatý středník získala Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu, a to za dvojnásobné prvenství a další čtyři úspěchy napříč ostatními kategoriemi. Radek letos přitom oslavil 30 let v PR – povídali jsme si o tom, jak se toto odvětví postupem času proměňovalo i o úsměvných začátcích kariéry v 90kách, kdy se dostat do tisku bylo opravdu snadné.  Jak se dělá kreativní komunikace, jak by se měla správně měřit úspěšnost PR – dá se to vůbec – a jak se klasické PR sžívá s novými komunikačními platformami? Povídali jsme si také o ifluencer marketingu a proč se jedná o kvalifikovanou činnost i to, jak se řeší influncerské "průsery". Jaké v MSL mají klienty a plány do budoucna? Závěrem nám Radek prozradil svou úchylku, která mu pomáhá rozšiřovat si obzory a vystupovat z vlastní sociální bubliny. 
Přečíst článek
Katka Maršounová: Projekt Rehab funguje na osobním doporučení, za reklamu jsem nezaplatila ani korunu
podcast

Katka Maršounová: Projekt Rehab funguje na osobním doporučení, za reklamu jsem nezaplatila ani korunu

„Do české šedi se snažíme dávat lidem koule, aby se nebáli být jiní.“ Katka Maršounová založila v roce 2015 svou vlastní módní značku sportovního oblečení – Project Rehab, aneb „teplákovky, které dobyly svět“. Nápad se zrodil někde mezi Amsterdamem, Thajskem a Prahou. Cíl projektu byl od prvního dne jasný: REHABILITACE od masové, uniformní a stejnaké módy na jedinečné, originální a výrazné kousky.  Povídali jsme si o tom, jaké cesty osudu dovedly bývalou lektorku digitálního marketingu k malování a zcela novému povolání, ale také o vyhoření a depresi z korporátu. Kde Katka sbírala inspiraci k tvorbě a jak vytváří jedinečný barevný rukopis svých módních kousků? Proč museli v Rehab vyvíjet vlastní speciální 3D barvy, které zdobí jejich kolekce? Řešili jsme také spolupráci s významnými českými a světovými značkami jako jsou Prestige nebo Nike, nové projekty na obzoru nebo to, jak Katku v životě ovlivnil budhismus, práce s energiemi a vlastní myslí. 
Přečíst článek
Tereza Zavadilová: Realitní club je multiplatformní projekt a stát se má vlajkovou lodí Newstream.cz
podcast

Tereza Zavadilová: Realitní club je multiplatformní projekt a stát se má vlajkovou lodí Newstream.cz

„Zaměřujeme se čistě na byznysové zpravodajství.“ Internetové noviny Newstream.cz vznikly před rokem na zelené louce, bez podpory vydavatelství a zaznamenaly raketový start. Jen za červenec tohoto roku si připsaly 1,1 milionu unikátních návštěvníků. Se zakladatelkou a obchodní ředitelkou Terezou Zavadilovou jsme si povídali o tom, jak se buduje nové ekonomické médium a proč se spolu s investorem Radomírem Lapčíkem rozhodli jít cestou neplaceného obsahu, tedy zdarma pro všechny čtenáře.  Kolik lidí tvoří redakci, jaké podzimní eventy v Newstreamu plánují nebo jak funguje spolupráce mezi agenturami, klienty a menšími novinami? Stírá se kvůli digitalizaci hranice mezi inzercí a redakcí? Hovořili jsme také o novém multiplatformním projektu Realitní club, který odstartoval stejnojmenným podcastem. Ten vzniká ve spolupráci s naším podcastovým vydavatelstvím EP Events & Production. Od září ale také formou redakční spolupráce dodáváme na Newstream podcasty a čtenářům tak nabízíme kvalitní audiobsah. 
Přečíst článek
Viktor Procházka: Energetika je v dnešní době pro marketéra nepřátelské prostředí
podcast

Viktor Procházka: Energetika je v dnešní době pro marketéra nepřátelské prostředí

V České republice je zhruba 100 dodavatelů energií, přes 80 % zákazníků přitom ovládá 6 největších značek. Jak uspět v energetickém byznysu a odlišit se od konkurence? Hostem Mediálky je Viktor Procházka, marketingový manažer Yello. Společnost, která má zastoupení především v regionech, rozsvítila zaběhlou rutinu marketingových kampaní energetických poskytovatelů. Jejich žluté animované reklamy hýří svěžestí a vtipem, domácím spotřebičům vtiskli osobnost.  Co nabízí Yello svým zákazníkům navíc? Proč jako první osekali obchodní podmínky na jednu stranu textu? Jak náročné je oslovit zákazníky z tzv. „nízkozájmové“ kategorie a proč je Viktor u energetiky nepřítelem sociálních médií? Povídali jsme si také o futuristické budoucnosti marketingu i kam se energetický byznys vyvíjí. Poslechněte si rozhovor plný zajímavých postřehů.  
Přečíst článek
Ondřej Synčák: Hotelnictví je celé o zážitku. Nyní směřujeme k větší digitalizaci, zavádíme kiosky
podcast

Ondřej Synčák: Hotelnictví je celé o zážitku. Nyní směřujeme k větší digitalizaci, zavádíme kiosky

Hostem Mediálky je Ondřej Synčák, marketingový ředitel největší české sítě hotelů OREA Hotels & Resort. Povídali jsme si o aktuálních trendech v hotelnictví, o digitalizaci a fenoménu bezobslužných hotelů. Změnilo se nějak chování zákazníků po COVIDU a navštěvují Češi tuzemské hotely více? Jak dlouho značce trvalo ujednotit marketingovou komunikaci 19 hotelů a jejich různých profilů na sociálních sítích? Jak funguje výkonnostní marketing a kolik se do něj musí investovat? A naopak, jaký potenciál mají brandové kampaně zprostředkovávající emoce? Vyplatí se ještě hotelům spolupráce se slevovými portály? A jak v OREA využívají zpětné vazby a recenzí zákazníků? V dnešním díle na vás čeká spousta tipů z marketingové praxe a zajímavostí z oblasti cestovního ruchu.  
Přečíst článek
Boomerang Communication: Podcasty jdou nahoru. Firmy chtějí pomocí podcastů vyprávět své příběhy
podcast

Boomerang Communication: Podcasty jdou nahoru. Firmy chtějí pomocí podcastů vyprávět své příběhy

Máte rádi podcasty, jste sami tvůrci nebo vás zajímá, jaký mají podcasty marketingový potenciál do budoucna? V tomto dílu si přijdete na své. Hosty jsou Míša Raková a Martin Vymětal z agentury Boomerang Communication. Martin je spoluautorem oblíbeného podcastu středo/věk. Spolu s Míšou také vytvořili cyklus podcastů in_content. Povídali jsme si o tom, jak jim vlastní firemní podcast pomohl k získávání nových klientů a kvalifikovaných zaměstnanců, kolik investovali do reklamy i co by dnes udělali jinak? Jakých nejčastějších chyb se tvůrci podcastů dopouští při samotné tvorbě? Jaké formáty na české scéně stále chybí? Které podcasty Míša s Martinem rádi poslouchají a které z nich se odlišují od stávajícího mainstreamu? Jak vůbec vytvořit úspěšný firemní podcast a kam se současná podcastová scéna vyvíjí? Jak by se měla měřit úspěšnost podcastů, co od tohoto formátu firmy očekávají a s čím vším může podcast pomoci v rámci marketingové komunikace?  Poslechněte si dnešní díl plný zajímavých tipů a inspirace. 
Přečíst článek
Gabriela Kunstová: Jak se dělá marketing marketingové agentury
podcast

Gabriela Kunstová: Jak se dělá marketing marketingové agentury

Taste je digitální agentura, pro kterou pracuje přes 70 profesionálů se specializací na online. V dnešním díle marketingová ředitelka Gabriela Kunstová prozradí, jak se marketingová agentura stará o svůj vlastní marketing. Povídali jsme si o networkingových aktivitách, odborných školeních pro profesionály, o náboru nových specialistů nebo employee brandingu. Proč vznikl digitální magazín DigiChef a jakým tématům se věnuje? Jak v agentuře pracují s TikTokem, který poptává stále více firem a významných společností? A jaký marketingový potenciál mají stále oblíbenější podcasty? Poslechněte si další díl Mediálky. 
Přečíst článek
Lukáš Pokorný: Silový trénink je věda. Prisma Institut funguje pouze na bázi individuálních tréninků
podcast

Lukáš Pokorný: Silový trénink je věda. Prisma Institut funguje pouze na bázi individuálních tréninků

Z prvoligového fotbalu střemhlav do byznysu. Lukáš Pokorný je bývalý prvoligový fotbalista. Své zkušenosti z tréninkové přípravy chce nyní zúročit ve fitness odvětví. Založil Prisma Institut, který je inspirován přístupem nejlepších posiloven v USA, Anglii nebo Austrálii.  Funguje pouze na bázi individuálních tréninků s profesionálními trenéry a fyzioterapeuty. Do „fitka“ Prisma Institutu se bez trenéra nedostanete. Je na to český trh připraven? Jak dlouho projekt vznikal a co přesně symbolizuje logo společnosti? Z čeho byl Lukáš nervózní při tvorbě nového webu a jak si řeší marketing a komunikační cíle? To vše se dozvíte v dnešním díle. 
Přečíst článek
Jan Kočař: Influencer marketing je hrozně nejistý. Díky Zalandu víme, kde se nám v Evropě daří
podcast

Jan Kočař: Influencer marketing je hrozně nejistý. Díky Zalandu víme, kde se nám v Evropě daří

Od šití roušek až k legínám a na Zalando. Jak vznikla česká značka sportovního oblečení GoldBee? Kde vznikl nápad  začít s výrobou tzv. „light sport fashion“? A jak se GoldBee podařilo jako jedinému českému výrobci prorazit na mezinárodním e-shopu Zalando? S majitelem firmy Janem Kočařem jsme si povídali také o vlastní, dnes již 100% české výrobě, o hledání šikovných švadlen, výkonnostním marketingu nebo o tom, jak jim fičí profily na TikToku. Proč se v GoldBee rozhodli zastavit spolupráci s influencery a z jakého důvodu Jan nevěří statistikám Googlu a Facebooku? Nejen to se dozvíte v dnešní Mediálce. 
Přečíst článek
Jakub Strýček: TV Nova umí být sama sobě agenturou
podcast

Jakub Strýček: TV Nova umí být sama sobě agenturou

Jak se dělá marketing komerční televize? Z kolika oddělení a spolupracovníků se skládá marketingové oddělení? Jak velkou svobodu mají kreativci při výrobě kampaní a kdo se naopak věnuje racionální systematické části? Jak se daří aplikaci VOYO v konkurenci velkých zahraničních hráčů? A kam se současný trh vyvíjí? Povídali jsme si také o reality shows, podpoře kinematografie a Noci filmových nadějí i o nově vzniklém studijním programu CME Content Academy, jehož cílem je výchova nových televizních talentů. Víte, co je to „zelené natáčení“ neboli „green filming“? Poslechněte si další díl Mediálky – hostem je Jakub Strýček, marketingový ředitel nejsledovanější české komerční televize TV Nova. 
Přečíst článek
Radka Ondráčková: Manifesto se chystá na mezinárodní expanzi, jako první otevíráme v Berlíně
podcast

Radka Ondráčková: Manifesto se chystá na mezinárodní expanzi, jako první otevíráme v Berlíně

Jak vznikal projekt Manifesto market a jak dlouho trvala výstavba jednotlivých "food hubů"? Na co se můžeme těšit v letních měsících? Kam se přesune uzavřená Florenc a jaké plány má Manifesto s nádhernou novorenesanční budovou Staroměstské tržnice? Jak probíhají přípravy na otevření nového místa v Berlíně, kde má být v dvoupodlažním komplexu o rozloze 4.500 m2 umístěno 25 restaurací? Do jakých dalších zemí se plánuje expanze? A proč je pro komunikaci Manifesta důležitý Linkedin? Odpovídá Radka Ondráčková, ředitelka komunikace v Manifestu a v organizaci reSITE, která má bohaté zkušenosti z filmové distribuce, s pořádáním festivalů i kulturní diplomacie pod hlavičkou Francouzského institutu. Autorka knížky Zanzibar jak vyšitý, příležitostná tvůrkyně slovních značek a pyšná maminka dvou dětí. 
Přečíst článek
Reklama

News box

O fotbalové  mistrovství světa v Kataru je u sázkařů velký zájem a během základních skupin, které končí, přesáhly sázky dvě miliardy korun. Někteří sázející si přišli i na více než dvoumiliónové výhry.  Číst více
Dolar 💲 po zprávě o vývoji amerického trhu práce výrazně posílil ke koši měn. Později americká měna zisky smazala a oslabuje. Největší ekonomika světa vytvořila v listopadu více pracovních míst, než se čekalo. Meziročně stoupla průměrná mzda.  Číst více
Velvyslanci zemí Evropské unie se shodli na parametrech cenového stropu na ruskou ropu 🛢️ převáženou tankery. Oznámilo to české předsednictví EU. Klíčová ruská exportní surovina nebude moci prodávat za více než 60 dolarů (1390 korun) za barel.  Číst více
Krajský soud 👨‍⚖️ v Praze v nejbližších dnech stanoví termín návratu Davida Ratha do vězení. Uvedl mluvčí soudu Jiří Wažik. Z věznice, kde si odpykával sedmiletý trest za korupci, byl bývalý středočeský hejtman podmíněně propuštěn letos v lednu. 
Akcie na pražské burze v uplynulém týdnu oslabily. 📉 Index PX klesl o 3,6 procenta na 1198,6 bodu. Nejrychleji rostly akcie Tatry Mountain Resorts (TMR). Nejvýraznější pokles vykázaly akcie Pilulky a Komerční banky.
Česká měna k euru na konci týdne stagnovala. Obchodování zakončila na úrovní čtvrtečního závěru na 24,39 koruny za euro. 💶 Vůči dolaru koruna oslabila ze čtvrtečního téměř půlročního nejsilnějšího závěru o dva haléře na 23,28 koruny za dolar. 💵Vyplývá to z údajů serveru Patria Online.
Pražská burza v závěru týdne dál oslabila, 📉  index PX klesl pošesté v řadě. Dnes se snížil o 1,29 procenta na 1198,62 bodu, níže byl naposledy před měsícem. 
 Z propadu digitálních aktiv a problémů kryptoburz, které vyvolal krach společnosti FTX, profitují konkurzní právníci, napsala agentura Reuters. Podle odborníků mohou velké advokátní kanceláře, které poskytují poradenství firmám v potížích, při dlouhotrvajícím bankrotu získat na právních poplatcích i přes 100 milionů dolarů (přes 2,3 miliardy korun). 
Pěstitelé chmele 🍺 budou kvůli dlouhodobým smlouvám s obchodníky letošní úrodu prodávat za ceny, které nepokryjí jejich náklady. Řekl předseda Svazu pěstitelů chmele ČR Luboš Hejda. 
Americký konspirátor a majitel dezinformačního webu Infowars Alex Jones vyhlásil osobní bankrot. Soudy mu nařídily na pokutách a odškodném zaplatit téměř 1,5 miliardy dolarů 💲 (zhruba 35 miliard korun), napsala agentura AP.
Reklama
Reklama
Doporučujeme