Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Milion dolarů za karát. Vzácný diamant vynesl 40 milionů dolarů

Vzácný modrý diamant
Petra Diamonds
Stanislav Šulc

Těžební společnost Petra Diamonds prodala vzácný neopracovaný diamant a může jí to pomoci s těžkou finanční situací.

Malému těžaři Petra Diamonds se povedl solidní kousek. Za 40 milionů dolarů prodala 39,3karátový neopracovaný diamant. Nový majitel, kterým se stalo konsorcium zpracovatelského giganta De Beers a obchodní společnosti Diacore vlastněné rodinou Steinmetzových, se tak stal vlastníkem jednoho z historicky nejdražších neopracovaných diamantů. Až bude diamant zpracovaný, mohl by podle odhadů Israeli Diamond Industry vynést téměř 70 milionů dolarů.

„Modrý diamant našla společnost Petra Diamonds v dole Cullinan v Jihoafrické republice letos v dubnu. Jedná se o důl kdysi vlastněný právě De Beers, který je proslulým nalezištěm nejvzácnějších a nejdražších modrých diamantů. Ostatně právě tady byl v roce 1905 nalezen největší diamant historie,“ uvádí Thomas Biesheuvel z agentury Bloomberg.

Pro těžební společnost jde o významnou událost. V posledních měsících se potýkala s problémy s financováním a obsluhou dluhu kvůli oslabení poptávky v průběhu pandemie. A již před ní se Petra Diamonds potýkali s problémy kvůli snižování cen diamantů.

Podle studie poradenské společnosti McKinsey & Company odvětví čekají stále větší tlaky ohledně ESG a eliminace negativních dopadů plynoucí z těžby diamantů. Kupříkladu producent šperků Pandora oznámil již letos v květnu, že počítá s úplným zastavením využívání přírodních diamantů a zaměří se na laboratorní kameny. „Jde o důkaz našich snah změnit náš byznys v trvale udržitelný,“ prohlásil šéf Pandory Alexander Lacik.

Švýcarské hodinky jsou novodobou investicí.

Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste

Nástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.

Přečíst článek

Banksyho obraz Flying Copper ve výloze Galerie Kodl

Galerie Kodl prodává Banksyho. Za miliony

Ceny ověřených printů startují na 300 tisících a jdou do milionů. Některé z nich už mají nového majitele.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Bývalý majitel řetězce Pepco má hroší kůži. Otevřel si důl s diamanty

Bývalý majitel řetězce Pepco má hroší kůži. Vrací se s diamanty

Přečíst článek
Diamant, ilustrační foto

Ceny diamantů z loňského rekordu již klesly o 18 procent, roste zájem o ty syntetické

Přečíst článek
Doporučujeme