Obrazem: Líbí, nebo nelíbí? Čeští olympionici zaujmou na první pohled. Tentokrát je oblékl přední návrhář
Kolekci českým olympionikům vytvořil český návrhář Jan Černý. Jak říká předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval, některé překvapí, jiné uchvátí. Co říkáte vy?
„Ani v davu nás nikdo nepřehlédne. Právě toho chceme dosáhnout v srdci Paříže, hlavního města módy,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Mou generaci design kolekce pro slavnostní zahájení možná zaskočí, ale nosit ji na slavnostním zahájení budou hlavně mladí lidé, kterým je tvorba Jana Černého blízká.”
Na kolekci se můžete podívat do následující galerie:
Kolekce nadchne hlavně mladé
Jan Černý ve Francii působil a při tvorbě kolekce se v mu v hlavě promítaly cesty okolo Seiny. Proto se snažil tyto dvě kultury propojit a najít mezi nimi pojítko, které by se objevilo i v kolekci.
Česká hrdost zastoupená národními barvami, jež jsou posunuté do temně modré, tlumené červené a krémově bílé, je první linií inspirace Jana Černého. Mezi detaily na oblečení pak bude vlajka či nápisy CZE. Ty se objevují také v podobě „razítek“ na plášti ušitém z japonského nylonu, který spojuje Česko s Francií, kde designér působil. Nejvýraznější část kolekce propojuje český baloňák s trenčkotem, ve Francii tak oblíbeným. „Vždy chceme kolekcí pro slavnostní zahájení uctít také pořadatelskou zemi a plášť to jednoznačně splňuje,“ dodal Jiří Kejval.
Drážďanský outlet bude po Lipsku pro Zalando teprve druhým v bývalé východní části.
Zalando otevře v Drážďanech kamenný obchod a sekáč
Zprávy z firem
Plášť zdobí také inkoustově modrý Rorschachův vzor odkazující na dílo grafika a malíře Vladimíra Boudníka, který se narodil v roce 1924, kdy naposled proběhly olympijské hry v Paříži. Barevné gradienty polo trika a kalhot zase vycházejí z barev historických českých dresů. Na šátku, ponožkách, teniskách a viditelných etiketách je nečekaný hráškově zelený akcent, který záměrně rozbíjí klasičtější červeno-modro-bílou siluetu.
Olympijský outfit doplňuje amulet z českého skla z dílny značky Lasvit ve tvaru lipového listu, symbolu ochrany a síly potřebné při sportovních výkonech.
Kolekci od ALPINE PRO navrženou Janem Černým oblékne také paralympijský tým při zahájení her 28. srpna.
Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.
Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.