Messiho dresy jdou do aukce. Mohly by se prodat až za 10 milionů dolarů

Aukční síň Sotheby’s připravuje dražbu setu šesti dresů, které na loňském mistrovství světa ve fotbale v Qataru patřily fotbalové legendě Lionelu Messimu. V sadě je i jeden, který hvězda oblékla do finálového zápasu. Odborníci předpokládají, že by se tato memorabilie mohla stát nejcennějším kusem nejen blížící se aukce, ale také vůbec nejcennějším sportovním dresem (dresy) v historii aukcí s předpokládanou cenou převyšující 10 milionů dolarů.
Aktuální rekord co se týče hodnoty vydraženého kusu sportovního oblečení drží dres Michaela Jordana z finálového zápasu NBA v roce 1998. Ten se loni vydražil za 10,1 milionu dolarů, a to v aukční síní Sotheby’s, píše agentura Bloomberg. Mezi fotbalovými dresy pak kraluje Messiho krajan Diego Maradona – jeho dres z finálového zápasu mistrovství světa proti Anglii v roce 1986 (v níž "dal" svoji legenární ruku) se vydražil za 9,3 milionu dolarů. Rovněž loni a rovněž v Sotheby’s.
Nynější aukce Messiho dresů bude probíhat od 30. listopadu do 14. prosince. „Prodej Messiho dresů představuje unikátní příležitost v historii fotbalu,“ nechal se slyšet vedoucí sbírky moderního umění Sotheby’s Brahm Wachter. Podle něj se o sportovní memorabilie začíná zajímat nová generace zákazníků, podle statistik dražební síně je prý až polovině přihazujících na tyto typy předmětů pod 40 let a nadpoloviční většina se aukce účastní poprvé.
Část výtěžku z aukce dresů, které do prodeje poslal startup AC Momento, půjde na dobročinnost ve spolupráci nadací Leo Messi Foundation, která se zaměřuje na podporu dětí se vzácnými chorobami.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.