Reklama

Úprk z Číny. Bosch si pospíšil s otevřením továrny na čipy u Drážďan

Bosch zprovoznil poblíž Drážďan továrnu na čipy. Investoval do ní miliardu eur.
Bosch Global
 ČTK

Německá společnost Robert Bosch, která je mimo jiné předním dodavatelem pro automobilový průmysl, poblíž Drážďan otevřela továrnu na čipy. Investovala do ní jednu miliardu eur (25,4 miliardy korun), což je zatím její největší investice, uvedla agentura Reuters.

Reklama

Továrna je plně digitalizovaná a je považována za jednu z nejmodernějších továren na čipy v Evropě. Od července začne vyrábět čipy pro elektrické nářadí a od září pro automobilový průmyslu, upozornila agentura DPA. Výroba tak začne o šest měsíců dříve, než firma původně plánovala. V současnosti má továrna 250 zaměstnanců, celkem plánuje vytvořit 700 pracovních míst.

Bosch postavil "továrnu budoucnosti" poblíž Drážďan. Investoval do ní miliardu eur.

Továrna zahajuje provoz v době napjatých celosvětových dodávek čipů. Zvýší schopnost firmy dodávat automobilkám přímo, a tedy méně spoléhat na výrobce třetích stran.

Do globálních problémů s dodávkami čipů, kvůli kterým museli někteří výrobci přerušit výrobu, ale specializovaná továrna podle analytiků příliš nezasáhne. V současnosti se očekává, že problémy s dodávkami čipů se podaří vyřešit až v příštím roce. Továrna určitě pomůže hlavním zákazníkům firmy Bosch, z globálního hlediska ale současný převis poptávky nad nabídkou příliš zmírnit nepomůže.

Virtuálního ceremoniálu se zúčastnila i německá kancléřka Angela Merkelová a místopředsedkyně Evropské komise (EK) Margrethe Vestagerová, která má na starosti i koordinaci programu pro Evropu připravenou na digitální věk. Podle té špičková technologie v nové továrně na polovodiče ukazuje, jakých výsledků je možné dosáhnout, když průmysl a vláda spojí síly.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme