Manifesto získalo 50 milionů na rozvoj. Chce se dostat do USA
                            Gastronomický koncept Manifesto Market získal od fondu Orbit Capital 50 milionů korun na rozvoj.
Peníze plánuje zakladatel projektu, newyorský architect Martin Barry, věnovat především do zahraniční expanze. Po třech pražských pobočkách – na Florenci, Andělu a Smíchově (kterou otevře v polovině září) – chce se svým streefood konceptem zamířit na Západ od českých hranic a do USA.
„Dospěli jsme do fáze, kdy si můžeme dovolit financovat růst z půjčky. Tento kapitál nám pomůže růst i v mezidobí, než dokončím probíhající investiční kolo série A. Orbit Capital má pro nás velmi zajímavý finanční nástroj, který neukrajuje z vlastnického podílu,” vysvětluje Barry. Uzavření probíhajícího investičního kola, během kterého Manifesto oslovuje především zahraniční investory, se očekává v průběhu podzimu.
Ženy sice stále investují méně častěji než muži, zato ale jejich portfolia dosahují vyšší výkonnosti. Jak jsou na tom s investováním Češky?
	Studie: Ženy investují méně, ale lépe
		Money
		
Společnost Orbit Capital se nezříká ani dalších investic do mezinárodní expanze Manifesta. „Plány společnosti nejsou jen ambiciózní, ale podle dosavadního vývoje i realistické,“ dodává partner fondu Radovan Nesrsta. Pandemie podle něj prověřila, že Manifesto je spolehlivým obchodním modelem.
Jak bude vypadat nově plánovaná pobočka Manifesta na Smíchově se můžete podívat do následující galerie.
Manifesto Market bude mít v Praze třetí pobočku. Streetfood koncept tentokrát zaplní nároží mezi Andělem a Na Knížecí.
	Manifesto tentokrát zatraktivní lokalitu Anděla
		Enjoy
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.