Lidl přestěhuje svou outletovou prodejnu do Olomouce

Obchodní řetězec Lidl v červnu přestěhuje svou první outletovou prodejnu z pražských Štěrbohol do obchodní zóny v okrajové části Olomouce, uvedl jednatel společnosti Lidl ČR Petr Krula. Přesný termín otevření olomoucké prodejny Lidl s předstihem zveřejní. Prodejna, ve které obchodní řetězec se slevou nabízí neprodané zboží z týdenních akcí, byla v Retail parku Štěrboholy otevřena na začátku letošního roku. Do prodejny tehdy zamířil velký počet zákazníků, což způsobilo dopravní komplikace ve štěrboholské obchodní zóně a jejím okolí.
Outletová prodejna bude přestěhována do Olomouce kvůli tomu, že společnosti Lidl končí nájemní smlouva s provozovatelem Retail parku Štěrboholy. „Novou vhodnou lokalitu se nám podařilo zajistit v retail parku Park&Shop Olomouc v ulici Kafkova. Obchodní zóna v Olomouci disponuje dostatečným množstvím parkovacích míst a dobrým dopravním spojením. V dané obchodní zóně již od roku 2022 funguje také klasická prodejna Lidl, která zůstane dál v provozu bez jakýchkoliv změn,“ uvedl Krula.
V outletové prodejně v Olomouci bude k dostání oblečení, nářadí, vybavení do domácnosti, hračky, obuv či pomůcky na cvičení a volný čas. Společnost Lidl nabízený sortiment každý týden doplní. „Olomoucká prodejna v průběhu června vystřídá outletovou prodejnu v Praze, kterou jsme v lednu letošního roku otevírali v Retail parku Štěrboholy. Projekt byl od začátku plánovaný jako dočasný, a proto byla nájemní smlouva uzavřena pouze na omezenou dobu,“ dodal Krula.
Lidl je největším obchodním řetězcem v Česku. Na tuzemském trhu provozuje 322 prodejen, které zásobuje pomocí pěti logistických center. Ve zkráceném účetním období od 1. března 2023 do 1. prosince 2023 dosáhl čistého zisku 3,1 miliardy korun a celkových tržeb 66,7 miliardy korun. V účetním roce od 1. března 2022 do 28. února 2023 čistý zisk Lidlu ČR činil 5,2 miliardy korun a celkové tržby 84,4 miliardy korun. Lidl ČR na začátku předloňského prosince změnil svou právní formu z veřejné obchodní společnosti na společnost s ručením omezeným.
Obchodní řetězec Kaufland ČR zvýší od 1. července letošního roku mzdy provozním zaměstnancům na prodejnách, v logistice a masozávodě, a to průměrně o deset procent. Do navyšování mezd Kaufland v tomto roce investuje 613 milionů korun. Přidáno letos dostali například také zaměstnanci řetězce Albert ČR, třeba ti na prodejnách v průměru o šest procent.
Kaufland zvýší platy. Zaměstnance odmění líp než Albert
Money
Deset z patnácti nejvýznamnějších firem v Česku má ve svém vedení zahraniční manažery a manažerky. Ať už jde o automobilky Škoda nebo Hyundai, energetický E.ON, petrochemický a rafinérský Orlen Unipetrol nebo maloobchodní Lidl, Penny či Kaufland, vliv zahraničních expertů na byznysové prostředí v tuzemsku je zásadní. Jejich neocenitelnou globální zkušenost mapuje nový projekt Global Minds, jehož mediálním partnerem je také Newstream.
Přichází Global Minds. Projekt oslavující zahraniční lídry působící v Česku
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.